K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-10-2010, 18:58   #1
molbarron
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 2
Styrke: 0
molbarron er ny på vejen
Revalidering

Hej allesammen,

Jeg sidder lige og brænder inde med et spørgsmål ang revalideiring.

Er det en betingelse at man skal have været i arbejdsprøvning inden en revalidering kan bevilges?

Håber der sidder et klogt hoved derude der ved noget om det

Med venlig hilsen
molbarron er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2010, 19:06   #2
Road66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2009
Indlæg: 132
Styrke: 15
Road66 er ny på vejen
Jeg var "kun" i arbejdsprøvning på mit tidligere arbejde inde jeg fik bevilliget revalidering.
Road66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2010, 19:26   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Nej det er IKKE en betingelse, men dog kan kommunerne godt bruge det krav, hvis de vil, i det det er et krav at ens arbejdsevne er nedsat, at det er et krav at man har brug for ekstra støtte, da man uden de behov jo sagtens kan tage en ganske alm udd på S.U

Så kommunerne KAN godt forlange en arbejdsprøvning for at bevise, at reva er berettiget.

Dog tror jeg nærmere at hvis de beder om arbejdsprøvning, er det ikke for at få beviser på at revalidering er den rette hylde, men nærmere fordi de er i tvivl om hvilken hylde de skal stile efter, og det kan arbejdsprøvning jo være med til at afklare.

Men svaret er altså nej, det er ikke et krav.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2010, 19:44   #4
molbarron
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 2
Styrke: 0
molbarron er ny på vejen
Så man kan godt kræve at man i en arbejdsprøvning skal op på 37 timer før en revalidering kan komme på tale?

Jeg synes bare ikke det hænger sammen med at ens arbejdsevne skal være nedsat... Eller er det bare mig der er forvirret?
molbarron er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2010, 20:39   #5
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Nej, selvfølgelig skal man ikke op på 37 timer i en arbejdsprøvning hvis ikke man kan klare 37 timer.

Det vil nok være en hjælp hvis du skriver hvad din situation konkret drejer sig om.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2010, 21:36   #6
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Jo, hvis man skal have en revalidering, som sigter mod ordinær beskæftigelse, så skal man også kunne klare 37 timer indenfor det fag som man uddannes til, hvilket man ofte lige tjekker inden med en arbejdsprøvning.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2010, 22:10   #7
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
præcis hvad indebærer en Revalidering i dagens Dk?

Jeg har hørt 2 varianter:

1) du får en uddannelse, samt de hermed forbundne udgifter betalt, i op til 5 år, og beholder dit eksisterende indkomstgrundlag imens (syge)dagpenge eller bistand.

2) at det i 1) ovenfor beskrevne ikke er korrekt?

Hvad siger Socialrådgiveren, som har fingrene i dejen?
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2010, 11:07   #8
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Du får hjælp til uddannelse eller opkvalificering (f.eks. en langvarig praktik på en arbejdsplads, hvor man lærer en fag med hænderne, for dem som ikke lige et til at skulle i skole).

Ydelsen er som oftest revalideringsydelse, som er lige omkring 16.000kr, men det kan også være almindelig SU, hvis man f.eks. er under 25 (som er den normale uddannelsesalder).
(Og muligvis også løntilskud, er ikke helt stærk i udbetalinger).

Man får derudover tilskud til kørsel, får betalt skolebøger, og man kan også søge om hjælp til evt. andre udgifter, ifm. indkøb af ting, som er påkrævet for at gennemføre uddannelsen.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2010, 13:02   #9
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af molbarron Se meddelelser
Så man kan godt kræve at man i en arbejdsprøvning skal op på 37 timer før en revalidering kan komme på tale?

Jeg synes bare ikke det hænger sammen med at ens arbejdsevne skal være nedsat... Eller er det bare mig der er forvirret?
Nej bestemt nej, man kan altså godt revalideres til deltidsjob eller fleks job.

En arbejdsprøvning skal stå for sig, den skal vise hvad du kan, og ikke have til formål at få dig op i timer man enligt ikke kan klare, slut!

Nedsat arbejdsevne kan i reva øjemed sagtens være inden for en fag-gruppe, men ikke alle fag. Fx en tømre får dårlige knæ, tømmer faget er meget fysisk og kræver man kan klatre op og ned af stilaser, side på hug i uhensigtsmæssige stillinger ol, dette kan tømren selv sagt ikke mere, lige som andre ligende fysisk fag er udelukket (altså nedsat arbejdsevne) men denne vil til gengæld kunne side på kontor, ell mere stille sidende fag, helt uden problemer.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2010, 17:16   #10
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Man skal dog være berettiget til fleksjob forinden, før at man kan revalideres til fleksjob.
Hvis man komme fra sygedagpenge/alm. job, så kan man kun revalideres til fuldtid, eller selvvalgt deltid (men altså ikke fleksjobvilkår).
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Revalidering Sanne76 Alt det andet 7 27-06-2012 20:54
revalidering mortilm Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 12-06-2012 18:11
Revalidering Soya Alt det andet 1 28-01-2011 14:45
Revalidering Gunell Alt det andet 17 25-05-2010 21:55
Revalidering Gunell Alt det andet 2 15-04-2010 20:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension