K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-09-2014, 19:02   #11
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ja desværre må de ikke nasætte andet end pædagoer men de vil så bare ikke have de job, hvor der er så få timer, så der er en skruve ude ende
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2014, 00:28   #12
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
En anden gang ber du om at få dokumenterne med hjem til underskrivning, da der IKKE er krav om, at du underskriver noget, promte.

Du kan efterfølgende underskrive, samt evt strege/rette, hvis der står noget du IKKE kan stå inde for, samt tilføje manglende.

Husk altid kopi af det du underskriver.

Efter min optik, er det IKKE et tilbud, da det jo IKKE matcher dine skånebehov!
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2014, 09:43   #13
MissSunshine
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2014
Indlæg: 20
Styrke: 11
MissSunshine er ny på vejen
Hun sagde det skulle underskrives med det samme..:/

Jeg tænker, jeg ved jo ikke om jeg hører fra Min sagsbehandler i dag, skal jeg så lave en tid hos min læge allerede nu mhp en sygemelding? Ved ikk om han kan mandag, eller skal jeg vente til mandag med at ringe derop?

Jeg håber jo at min sagsbehandler får jordkontakt igen, efter de papir jeg har sendt, og indser at det ikke nytter at forsøge at sende mig på der kursus..

OG skal jeg sige til hende ud af, hvis hun ringer, at hvis hun holder på at jeg skal på det kursus, at så sygemelder jeg mig igennem egen læge, eller skal jeg først sige det mandag, efter jeg har meldt mig syg om morgenen?

Og skal jeg sige til sagsbehandleren i dag, at hvis hun holder på det kursus, at jeg har tænkt mig at klage over hende mandag, og at jeg vil ansøge om en ny sagsbehandler, eller skyder jeg mig selv i foden ved at sige det?

Sidst redigeret af MissSunshine; 26-09-2014 kl. 10:01.
MissSunshine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2014, 10:22   #14
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Du skal ikke tage telefonen hvis sagsbehandleren ringer. Du skal slet ikke have telefonisk kontakt til hende, for du kan ikke dokumentere hvad hun siger/truer med.

Jeg ville ringe til lægen idag.

Hvis din læge sygemelder dig. Så mail til sagsbehandler og sygmeld dig fra forløbet med information om at det er efter samtale med din læge, da kursuets timeantal og tidpunkt på dagen forværrer din tilstand og ønsker hun nærmere oplysninger om din sygmelding, er hun velkommen til at kontakte din læge.
Skriv også i din mail at hun fremover skal maile og ikke ringe til dig (og har du brug for at skrive en begrundelse så skriv: det skal fremover foregå pr. Mail, da jeg har svært ved at huske hvad vi har snakket om, når jeg bliver stresset og derfor kan have brug for at kunne finde mailen frem og læse den igen)

Herefter så venter du på hendes udspil om hvad der så skal ske.
Selvfølgelig går du på jobnet, jobansøgninger som du skal for at være berettiget til ledighedsydelsen.

Du tager ikke mere telefonen når sagsbehandleren ringer og kommer du ved et uheld til at tage den er du nød til at sige at du ikke har tid nu og at hun kan maile til dig, så skal du nok svare (på den måde har du dokumentation på hvad hun siger) og skynd dig så at lægge røret på inden hun begynder på en hel masse

Krydser fingere for dig
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2014, 10:27   #15
MissSunshine
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2014
Indlæg: 20
Styrke: 11
MissSunshine er ny på vejen
Gisne, mange tak, desværre har jeg lige fundet ud af at deres system er gået ned, og kan dermed ikke lave en tid hos lægen før mandag uanset hvad..

Men skal jeg skrive til hende år jeg vil klage o er jobplanen og jeg vil søge om en ny sagsbehandler??

Og skal jeg skrive til hende i dag at jeg vil sygemelde mig mandag hvis hun holder på kurset??


Nogle har sagt til mig at hvis det foregår telefonisk, så skal jeg optage samtalerne, og at det skulle være fuldt ud lovligt, så længe man selv deltager i samtalen, er det korrekt?

Sidst redigeret af MissSunshine; 26-09-2014 kl. 10:44.
MissSunshine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2014, 11:02   #16
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg ville ikke foretage mig noget idag - men måske andre har bedre råd.

Jeg ville først ringe og sygmelde mig mandag morgen, det kan give problemer at sygmelde sig på forskud. Også selv om du ved allerede idag at du ikke kan komme mandag.

Når du sygmelder dig så meddel at du kontakter dem igen, når du har været ved din læge.

Du kan ikke søge om ny sagsbehandler, det er noget du kan bede om og jobcenteret har ret til at afvise det. Nogle har held til at skifte, men mange får også nej.

Jeg synes du skal vente til du har været ved læge med at klage over jobplanen. Tal med ham/hende først så du er sikker på at få støtte derfra.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2014, 19:34   #17
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
vil også vente med at sygemelde mig til mandag,
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2014, 11:38   #18
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du kan jo også se om du kan møde op og se, hvad det er. Så nok også lettere evt. at sige fra.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2014, 12:26   #19
MissSunshine
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2014
Indlæg: 20
Styrke: 11
MissSunshine er ny på vejen
Det gjorde jeg meget gerne, hvis det ikk lå sådan at mandag skal jeg både møde op kl.9, i 3 1/2 time, til madlavning og spisning..

Jeg er vurderet til 3 1/2 time fordelt ud på 2 dage (da jeg var i erhvervspraktik var min længste dag 2 timer, og jeg var totalt opbrugt mentalt efter det), plus jeg ikke fungerer om morgenen, og at jeg stadig har en spiseforstyrrelse der gør at jeg ikke magter at lave mad med andre, og slet ikke at skulle spise noget andre har lavet til/med mig, plus jeg har en voldsom OCD Der går på angst for bakterier/at blive syg af mad..

Så alt taler imod mig den dag, desværre :/

Og ja det har været forsøgt at blive behandlet i mange år, uden held...
MissSunshine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2014, 12:51   #20
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Nej kan godt se, så må du melde afbud til madlavning og spisning - pyh lyder til at kræve nogle kræfter. Men god vind og håber det, der er bedst for dig, på den lange bane, falder i hak
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension