K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-03-2014, 20:36   #1
Poco
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-02 2014
Lokation: Stevns
Indlæg: 9
Styrke: 0
Poco er ny på vejen
beregning af fleksjobløn/ydelse

Jeg er i gang med at søge om fleksjob og ville lige prøve at beregne hvad jeg kan gøre mig forhåbning om at skulle leve af fremover. Så jeg gik ind på fleksjoblolland.dk og på en anden beregner, og begge gav resultatet ca. 24000kr. netto hvis jeg kommer til at arbejde 15 timer om ugen til 202 kr i timen. min arbejdsgiver indbetaler 11 procent og jeg selv 6 til pension.
Kan det virkelig passe? Jeg havde fået forståelsen af at de nye fleksjob regler var sådan, at jeg ville gå meget ned i løn?
Poco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2014, 20:56   #2
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Poco Se meddelelser
Jeg er i gang med at søge om fleksjob og ville lige prøve at beregne hvad jeg kan gøre mig forhåbning om at skulle leve af fremover. Så jeg gik ind på fleksjoblolland.dk og på en anden beregner, og begge gav resultatet ca. 24000kr. netto hvis jeg kommer til at arbejde 15 timer om ugen til 202 kr i timen. min arbejdsgiver indbetaler 11 procent og jeg selv 6 til pension.
Kan det virkelig passe? Jeg havde fået forståelsen af at de nye fleksjob regler var sådan, at jeg ville gå meget ned i løn?
Er du sikker på at det er nettobeløb, altså udbetalt efter skat. 202 kr. pr. time i ordinær beskæftigelse giver rundt regnet 32.500 kr brutto, hvoraf der så skal betales skat. Alternativt har du et meget højt fradrag.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2014, 21:11   #3
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Poco Se meddelelser
Jeg er i gang med at søge om fleksjob og ville lige prøve at beregne hvad jeg kan gøre mig forhåbning om at skulle leve af fremover. Så jeg gik ind på fleksjoblolland.dk og på en anden beregner, og begge gav resultatet ca. 24000kr. netto hvis jeg kommer til at arbejde 15 timer om ugen til 202 kr i timen. min arbejdsgiver indbetaler 11 procent og jeg selv 6 til pension.
Kan det virkelig passe? Jeg havde fået forståelsen af at de nye fleksjob regler var sådan, at jeg ville gå meget ned i løn?
15 timer ugentligt til 202 kr/timen og 11% pensionsbidrag fra arbejdsgiver, giver 25176 før skat og før din egen andel af pensionsbidraget..så vidt jeg kan se, tager beregneren ikke højde for din egen andel af pensionsbidraget? Så du har helt ret i, at det bliver mindst 24000 hvis din andel af pensionsbidraget er over 1100 kr.

Det er dog som nævnt ovenfor en del mindre end en ordinært ansat med 202 i timen ville få for sine 37 timer..men ikke dårligt i mine øjne..god timeløn du får der
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2014, 21:59   #4
Poco
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-02 2014
Lokation: Stevns
Indlæg: 9
Styrke: 0
Poco er ny på vejen
Arhh! tænkte nok at noget var galt. Jeg så bare på min lønseddel, men er min timeløn angivet som brutto.
Jeg må have fat i beregneren igen, tak for hjælpen:-)
Poco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2014, 22:03   #5
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sannemus Se meddelelser
15 timer ugentligt til 202 kr/timen og 11% pensionsbidrag fra arbejdsgiver, giver 25176 før skat og før din egen andel af pensionsbidraget..så vidt jeg kan se, tager beregneren ikke højde for din egen andel af pensionsbidraget? Så du har helt ret i, at det bliver mindst 24000 hvis din andel af pensionsbidraget er over 1100 kr.

Det er dog som nævnt ovenfor en del mindre end en ordinært ansat med 202 i timen ville få for sine 37 timer..men ikke dårligt i mine øjne..god timeløn du får der
Så regner min regnemaskine forkert. 202 kr. pr. time 15 timer om ugen er 3.030 kr. pr. uge, i 52 uger på et år er kr. 157.560 divideret med 12 giver en månedsløn på kr. 13.130, hertil kommer flexlønstilskuddet. Selv om der kommer flexlønstilskud til, skal der også betales skat. Og så synes jeg det lyder fuldstændig skævt med 24.000 kr. EFTER skat som der anføres af trådstarter.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2014, 22:34   #6
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Poco Se meddelelser
Arhh! tænkte nok at noget var galt. Jeg så bare på min lønseddel, men er min timeløn angivet som brutto.
Jeg må have fat i beregneren igen, tak for hjælpen:-)
Ok, så forstår jeg bedre. Mit seneste svar krydsede dit.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2014, 08:32   #7
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dinosaur Se meddelelser
Så regner min regnemaskine forkert. 202 kr. pr. time 15 timer om ugen er 3.030 kr. pr. uge, i 52 uger på et år er kr. 157.560 divideret med 12 giver en månedsløn på kr. 13.130, hertil kommer flexlønstilskuddet. Selv om der kommer flexlønstilskud til, skal der også betales skat. Og så synes jeg det lyder fuldstændig skævt med 24.000 kr. EFTER skat som der anføres af trådstarter.

Mvh. Susanne
Det er lige netop 13130 kr. fleksjoblolland bruger i sin beregner, og de kommer så frem til en løn incl. fleksløntilskud på 25.176,03 pr. måned.

Hvor der stadigt ikke er betalt skat og trukket eget pensionsbidrag.

Hvis du har været vant til en meget højere løn, så velkommen i klubben

Jeg har pt. 17.398 brutto, hvilket er rundet regnet 11.000 mindre brutto end før jeg kom på de nye fleksjobregler..bemærk dette var også i et fleksjob, men efter de gamle regler.

Forskellen er så at jeg arbejdede 25 timer dengang og 6 timer nu, med effektivitet(løn) på 1,5 time..

Jeg har det dog meget bedre nu, så de penge er godt givet ud..men derfor kunne jeg da godt tænke mig flere penge

Held og lykke med din fremtid
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2014, 09:59   #8
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Stuen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sannemus Se meddelelser
Det er lige netop 13130 kr. fleksjoblolland bruger i sin beregner, og de kommer så frem til en løn incl. fleksløntilskud på 25.176,03 pr. måned.

Hvor der stadigt ikke er betalt skat og trukket eget pensionsbidrag.

Hvis du har været vant til en meget højere løn, så velkommen i klubben

Jeg har pt. 17.398 brutto, hvilket er rundet regnet 11.000 mindre brutto end før jeg kom på de nye fleksjobregler..bemærk dette var også i et fleksjob, men efter de gamle regler.

Forskellen er så at jeg arbejdede 25 timer dengang og 6 timer nu, med effektivitet(løn) på 1,5 time..

Jeg har det dog meget bedre nu, så de penge er godt givet ud..men derfor kunne jeg da godt tænke mig flere penge

Held og lykke med din fremtid
Undrer mig hver gang over at folk snakker om de får mindre i løn på ny ordning. Jeg får nogenlunde det samme i månedsløn (er timelønnet) som mine fuldtidsansatte kolleger (selvfølgelig minus det overtidstillæg m.m. som de får). Hvis jeg arbejdede 25 timer (arbejder kun 10) i ugen ville det blive reguleret så min samlede løn stadig lå på samme niveau som mine kolleger.
Hvordan kan det være i får mindre i løn på den nye ordning?
__________________
Fleksjobber
Lyt til andre men mist ikke din egen stemme...
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2014, 10:03   #9
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Noget af ideen med reformen var, at de højestlønnede ville få mindre og de lavestlønnede mere - måske det kan betyde forskellen.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2014, 10:20   #10
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Stuen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Noget af ideen med reformen var, at de højestlønnede ville få mindre og de lavestlønnede mere - måske det kan betyde forskellen.
Ja sådan forstod jeg det også. Men sannemus skrev at hendes løn nu ligger på 17.398 kr, og at hun var faldet 11.000, hvilket sammenlagt gav en løn på 28.398, og det er da en høj løn men ikke SÅ høj. Jeg får lidt over 21.000 kr i løn i måneden og det er stort set samme løn som mine fuldtidsansatte kolleger. Hvad er det jeg overser? Får jeg for meget i løn eller hvad? Me not forstå
__________________
Fleksjobber
Lyt til andre men mist ikke din egen stemme...
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension