K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-03-2014, 08:53   #51
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg orker ikke lige, at læse op på tråden, men jeg håber du skriver en udførlig dagbog, og sender den til sb og konsulent hver uge.

Et eksempel på dagbog kan ses her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2014, 18:43   #52
monstermoster
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 46
Styrke: 11
monstermoster er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Jeg fik som skånebehov et rum med en briks hvor jeg kunne trække mig tilbage en halv time for hver time, samt efter behov.
Det betyder meget at man ikke skal være på hele tiden, men kan komme helt væk, selvom man stadig er på arbejdspladsen.

Tænker at du måske har brug for at de giver dig mulighed for noget lignende..
God ide. Jeg har en aftale om, at jeg går fra hvert 20.min og holder en pause enten udenfor eller får et glas vand eller lige hvad jeg vil. Jeg tror, at det er det der fungerer bedst for mig
monstermoster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2014, 18:49   #53
monstermoster
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 46
Styrke: 11
monstermoster er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg orker ikke lige, at læse op på tråden, men jeg håber du skriver en udførlig dagbog, og sender den til sb og konsulent hver uge.
Det gør jeg. Også på de dage hvor jeg har fri. Jeg var forøvrigt til møde med tovholderen hos den eksterne aktør i dag. Heldigvis var hun meget forstående overfor mit fravær i går og forstår godt, at jeg ikke rummer det. Hun sagde også at det er helt ok, at jeg har fravær grundet min sygdom, når jeg ikke kan rumme det, idet jeg er så samarbejdsvillig og så gerne vil det her. Bare jeg giver besked. Så det er rigtig rart
monstermoster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2014, 23:32   #54
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af monstermoster Se meddelelser
Det gør jeg. Også på de dage hvor jeg har fri. Jeg var forøvrigt til møde med tovholderen hos den eksterne aktør i dag. Heldigvis var hun meget forstående overfor mit fravær i går og forstår godt, at jeg ikke rummer det. Hun sagde også at det er helt ok, at jeg har fravær grundet min sygdom, når jeg ikke kan rumme det, idet jeg er så samarbejdsvillig og så gerne vil det her. Bare jeg giver besked. Så det er rigtig rart
Super fint.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2014, 15:34   #55
monstermoster
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 46
Styrke: 11
monstermoster er ny på vejen
Jeg har nu været i arbejdsprøvning i næsten 3 uger. Målet i første uge var 2 timer mandag, onsdag og fredag =6 timer. I sidste uge og denne uge 2 timer mandag og onsdag og 3 timer fredag =7timer.

1. uge kom jeg op på 1t50min - heraf 2x20min kaffesnak da jeg mødte ind. Samt 2x10min pause. Dvs effektiv arbejdstid = 50min.

2. uge kom jeg op på 3t50min - heraf i alt 1 times pause. Effektiv arbejdstid = 2t50min.

3. uge er jeg indtil videre oppe på 1t40 min - heraf 25min pause. Forventet arbejdstid fredag 1t-1t15min - heraf 25min pause. Effektiv arbejdstid = max 2t5min.

Det er allerede mere end jeg selv havde forventet og et par gange skulle jeg måske nok have gået hjem tidligere. Men det er langt under kommunens mål, selvfølgelig. Så indtil videre er der efter min mening baggrund for, at overveje fleksjob. (Jeg har 9 uger tilbage).

Onsdag i næste uge er der opfølgningssamtale med virksomheden og ekstern aktør, hvor jeg også medbringer min mentor. Alle parter er opmærksomme på, at jeg yder mit bedste. Det bliver interessant, hvad der sker.

Torsdag, dagen efter, skal jeg mødes med min psykiater, hvor jeg forventer, at vi skal snakke udtalelse til kommunen. - sagsbehandler er af ekstern aktør blevet opfordret til at indhente en udtalelse. Psykiater mener, at fleksjob er eneste løsning, men det må hun jo kun skrive mellem linierne

Fredag skal jeg så til møde med sagsbehandler og min mentor, hvor vi skal holde den obligatoriske opfølgning. Her har jeg selvfølgelig tænkt mig, at fortælle om de to foregående møder. Jeg er meget spændt på, hvad hun siger til resultatet af den hidtidige arbejdsprøvning. Om hun overhoved vil overveje mulighederne...
monstermoster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2014, 21:14   #56
monstermoster
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 46
Styrke: 11
monstermoster er ny på vejen
Hvorfor skal det være så svært...?

Citat:
Oprindeligt indsendt af monstermoster Se meddelelser
Jeg har nu været i arbejdsprøvning i næsten 3 uger. Målet i første uge var 2 timer mandag, onsdag og fredag =6 timer. I sidste uge og denne uge 2 timer mandag og onsdag og 3 timer fredag =7timer.

1. uge kom jeg op på 1t50min - heraf 2x20min kaffesnak da jeg mødte ind. Samt 2x10min pause. Dvs effektiv arbejdstid = 50min.

2. uge kom jeg op på 3t50min - heraf i alt 1 times pause. Effektiv arbejdstid = 2t50min.

3. uge er jeg indtil videre oppe på 1t40 min - heraf 25min pause. Forventet arbejdstid fredag 1t-1t15min - heraf 25min pause. Effektiv arbejdstid = max 2t5min.

Det er allerede mere end jeg selv havde forventet og et par gange skulle jeg måske nok have gået hjem tidligere. Men det er langt under kommunens mål, selvfølgelig. Så indtil videre er der efter min mening baggrund for, at overveje fleksjob. (Jeg har 9 uger tilbage).

Onsdag i næste uge er der opfølgningssamtale med virksomheden og ekstern aktør, hvor jeg også medbringer min mentor. Alle parter er opmærksomme på, at jeg yder mit bedste. Det bliver interessant, hvad der sker.

Torsdag, dagen efter, skal jeg mødes med min psykiater, hvor jeg forventer, at vi skal snakke udtalelse til kommunen. - sagsbehandler er af ekstern aktør blevet opfordret til at indhente en udtalelse. Psykiater mener, at fleksjob er eneste løsning, men det må hun jo kun skrive mellem linierne

Fredag skal jeg så til møde med sagsbehandler og min mentor, hvor vi skal holde den obligatoriske opfølgning. Her har jeg selvfølgelig tænkt mig, at fortælle om de to foregående møder. Jeg er meget spændt på, hvad hun siger til resultatet af den hidtidige arbejdsprøvning. Om hun overhoved vil overveje mulighederne...
Puha, orker snart ikke mere! Jeg fik i løbet af alle mine møder i sidste uge forhandlet mig til nedsat min tid i en periode, så jeg nu skal arbejde 3x1 time om ugen for at se om det kan forbedre min funktionsevne. Jeg har overhoved ikke overskud til noget som helst mere, så det er positivt, at det kunne lade sig gøre.

Jeg var til møde med sagsbehandler i fredags og havde håbet på, at hun havde indhentet en status fra min psykiater, men det havde hun selvfølgelig ikke. (Det har hun ikke gjort siden august sidste år.) Da jeg bad hende om det til mødet og sagde at det var vigtigt for mig, at hun fik en status, idet psykiater har ændret mening siden sidste status og eftersom jeg pt. er i arbejdsprøvning. Mine sygedagpenge slutter sidst i maj og jeg kunne jo godt tænke mig en afklaring inden da, dvs. at de tager stilling til om de vil give mig fleksjob eller ej inden de 2 uger før sdp udløber. Hendes svar var, at hun ikke havde indhentet den, fordi hun ville se tiden an og beskytte mig, men at hun da ville gøre det nu, hvis psykiater ikke mener, at jeg stadig kan komme tilbage på fuld tid. Grunden til min sidste forlængelse skyldtes netop, at fuld tid var sandsynligt.

Det vil nu sige, at hun påtænker at afslutte mine sygedagpenge to mdr før de udløber, da forlængelsesgrundlaget ikke længere er gældende. Hvis hun virkelig ville beskytte mig, kunne hun måske have sagt, at hun lige ville vente endnu en måned, men næh nej..

Nu står jeg så muligvis og falder for gensidig forsørgelse. Arbejdsprøvningen får jeg dog heldigvis lov til at fuldføre. Hvis ikke de snupper mine sdp siger hun, at hun vil overveje at søge om endnu en forlængelse (26 uger), så de kan overveje fleksjob og jeg dermed kan blive afklaret. Men hvis de snupper sdp og jeg falder for gensidig forsørgelse, er der så ikke meget stor risiko for, at jeg bare drukner i systemet, fordi de netop er sluppet af med mig??

Jeg vil selvfølgelig anke, hvis det er tilfældet, men det kan jo tage år og dage før en sag bliver behandlet og ikke mindst genoptaget

Orker simpelthen ikke at vente længere på en afklaring. Har været sygemeldt siden 2010 og vil bare så gerne videre med mit liv og ud af dette systemet...

Den arbejdsprøvning, som jeg er i giver mig de perfekte forhold/skånehensyn, som netop kan give et klart billede af min arbejdsevne, så uanset hvad har jeg jo den med, men.....

Sagsbehandler blev ret fortørnet over, at jeg ud fra de seneste ugers arbejde sagde, at det foreløbig var et rimeligt stærkt grundlag i forhold til fleksjob men at jeg selvfølgelig håber på et bedre resultat. Endvidere sagde jeg, at jeg har været igennem flere arbejdsprøvninger, men at timetallet falder fra gang til gang, samt at jeg opfylder alle kriterier for at blive indstillet til fleksjob, når de skal lave en afgørelse to uger før sdp-udløb.

Jeg er godt klar over, at det er meget svært at blive indstillet til fleksjob og at det selvfølgelig ikke er min afgørelse, men jeg føler også at jeg har brug for at lægge kortene på bordet netop for at blive afklaret. Føler bare at jeg i den grad løber panden mod en mur uanset hvad jeg gør

Nogen der har råd eller kommentarer til dette rod???

Sidst redigeret af monstermoster; 31-03-2014 kl. 21:18. Årsag: fejl
monstermoster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension