K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-11-2011, 14:32   #1
ette74
Hjemmevant på K10
 
ette74s avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 267
Styrke: 14
ette74 er ny på vejen
Arbejdsprøvning- antal timer.

Hej
Er der nogen der kender til reglerne for arbejdsprøvning og hvordan man regner timerne ud.... jeg er samtidig med arbejdsprøvning også på smerte klinik 1 gang i ugen. Det tager en time hver vej og ca en time der over, min første sagsbehandler på kommunen sagde at jeg skulle regne de 3 timer med i min arbejds plan, den næste siger at de må jeg ikke og nu har jeg fået ny sagsbehandler igen igen, som siger at de skal regnes med.....nu har jeg så snakket med en anden som er i arbejdsprøvning det samme sted som mig. Hendes sagsbehandler siger at hun må ikke regne timerne på smerteklinik med og det siger hendes fagforenining er rigtig.....min siger man gerne må.... HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP det er sku kun til at blive dum i hoved af. hvem ved noget
ette74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 14:54   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ette74 Se meddelelser
Hej
Er der nogen der kender til reglerne for arbejdsprøvning og hvordan man regner timerne ud.... jeg er samtidig med arbejdsprøvning også på smerte klinik 1 gang i ugen. Det tager en time hver vej og ca en time der over, min første sagsbehandler på kommunen sagde at jeg skulle regne de 3 timer med i min arbejds plan, den næste siger at de må jeg ikke og nu har jeg fået ny sagsbehandler igen igen, som siger at de skal regnes med.....nu har jeg så snakket med en anden som er i arbejdsprøvning det samme sted som mig. Hendes sagsbehandler siger at hun må ikke regne timerne på smerteklinik med og det siger hendes fagforenining er rigtig.....min siger man gerne må.... HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP det er sku kun til at blive dum i hoved af. hvem ved noget
Det er kun det antal timer du rent praktisk befinder dig i arbejdsprøvningen som skal regnes med.

Ellers åbner det jo for at give meget misvisende tal, som så kan bruges som grundlag til en negativ afgørelse omkring fleks eller førtidspension.
Hvis man medregner "alt muligt" andet, får du jo på papiret en meget højere arbejdsevne end du reelt har.
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 15:54   #3
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
jeps og derfor ente jeg ud i man stoppede min arbejdsprøvning fordi jeg ente med at være på smerteklinik fra august til april samtidig med at jeg var i arbejdsprøvning...Jeg var afsted 2 dage om ugen - heldigvis ofte to dage i træk (torsdag og fredag) så jeg kunne overnatte dernede...Jeg havde ifølge gps 2 timers kørsel hver vej - for mig tog det næsten 4 timer pga diverse benstræk og powernaps undervejs... så var min weekender totalt ødelagte af bagefter

Så min arbejdsprøvning kunne ikke bruges til en dyt - da "man ikke havde set ehele uger i træk hvor jeg deltog i arbejdsprøvningen...
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 16:21   #4
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Man vil ofte starte på et højt tal i arbejdsprøvningen, men det skal jo så reguleres ned ind til man rammer et acceptabelt (for borgeren) time tal.

Hvad siger dine læger om din tilstand og eventuelle fremtidsudsigter?
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 17:01   #5
ette74
Hjemmevant på K10
 
ette74s avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 267
Styrke: 14
ette74 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Man vil ofte starte på et højt tal i arbejdsprøvningen, men det skal jo så reguleres ned ind til man rammer et acceptabelt (for borgeren) time tal.

Hvad siger dine læger om din tilstand og eventuelle fremtidsudsigter?

Jeg er startet med 12 timer ugen og gået op på 16 timer, jeg kan ikke magte mere en max de 15 og så bider jeg også tænderne sammen, hvilket min læge har sagt jeg ikke må. Så jeg stopper min arb.prøvning i næste uge.

Mine læger siger at der er varrig nedsat arbejdsevne og arbejdstiden skal reduceres. Der er er nogle skånebehov ikke nakke, ryg og skulder belsatende arbejde. m.m mine sygedag penge lukker d. 31.12.11 og jeg har gået sygemeldt siden 2008 så håber snart der kommer en afgørelse. Håber jeg kan få et flex...
ette74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 19:51   #6
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ette74 Se meddelelser
Jeg er startet med 12 timer ugen og gået op på 16 timer, jeg kan ikke magte mere en max de 15 og så bider jeg også tænderne sammen, hvilket min læge har sagt jeg ikke må. Så jeg stopper min arb.prøvning i næste uge.

Mine læger siger at der er varrig nedsat arbejdsevne og arbejdstiden skal reduceres. Der er er nogle skånebehov ikke nakke, ryg og skulder belsatende arbejde. m.m mine sygedag penge lukker d. 31.12.11 og jeg har gået sygemeldt siden 2008 så håber snart der kommer en afgørelse. Håber jeg kan få et flex...
Nu spørger jeg måske "dumt" men har du sagt til kommunen at du ønsker fleksjob? Det er sjældent de selv får den idé...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2011, 12:35   #7
ette74
Hjemmevant på K10
 
ette74s avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 267
Styrke: 14
ette74 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Nu spørger jeg måske "dumt" men har du sagt til kommunen at du ønsker fleksjob? Det er sjældent de selv får den idé...
Ja jeg har snakket med jobkonsulenten om mine ønsker for fremtiden. Har fortalt at jeg ikke dur til at gå hjemme så jeg ikke ønsker at få en pension men et flex på ca 14-15 timer. så jeg håber virkelig at det ender sådan.
ette74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2011, 16:09   #8
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ette74 Se meddelelser
Ja jeg har snakket med jobkonsulenten om mine ønsker for fremtiden. Har fortalt at jeg ikke dur til at gå hjemme så jeg ikke ønsker at få en pension men et flex på ca 14-15 timer. så jeg håber virkelig at det ender sådan.
Du skal for alt i verden sørge for at det er kommunikeret videre til selve sagsbehandleren da han/hun er den eneste som har myndighed til at starte sagen. Stol ikke på at jobkonsulenten har fået det sagt videre...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2011, 16:14   #9
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Nu spørger jeg måske "dumt" men har du sagt til kommunen at du ønsker fleksjob? Det er sjældent de selv får den idé...
Det skal du nu ikke sige for det var faktisk kommunen der foreslog det til mig i 2004/2005 at det så ikke er ført ud i livet endnu er så en anden ting, men nu nærmer jeg mig da snart en afgørelse.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2011, 16:16   #10
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Det skal du nu ikke sige for det var faktisk kommunen der foreslog det til mig i 2004/2005 at det så ikke er ført ud i livet endnu er så en anden ting, men nu nærmer jeg mig da snart en afgørelse.
Der er løbet meget vand i åen siden 2004/5 supersus...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Antal timer i fleksjob Robin91 Spørgsmål ang fleksjob 12 31-05-2013 11:04
Antal timer? Tanjuda Spørgsmål ang fleksjob 11 08-08-2012 23:09
Antal timer jeca13 Spørgsmål ang fleksjob 1 22-11-2011 13:19
Antal timer Mcavforfanden Spørgsmål ang fleksjob 2 23-02-2011 09:53
Antal timer rose Spørgsmål ang fleksjob 10 08-03-2009 15:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension