K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-07-2011, 19:36   #31
gitte kirk
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2010
Lokation: ringkøbing/skjern
Indlæg: 52
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
gitte kirk er ny på vejen
PiaCP
Nu er jeg efter 25 års ansættelse ikke mere ansat indenfor forsorgen da jeg fik en arb.skade fordi jeg blev rykket rundt af en bruger.
Men at dele folk op i stillingsbetegnelser er ski da for langt ude....
Vil du arbejde gratis fordi du kunne komme sydpå og måske skal stå til rådighed døgnet rundt for en person som til daglig er en klient
hvorfor skal det offentlige betale for noget som ikke er en plejedel, men en luxus.
Kig på dem som kun bliver badet 1gang hver 14 dag......spørg om ike hellere de vil bade lidt oftere også måske undvære luxus. Husk det er dagligdagen og nærværet der tæller.
syntes ikke om at du dømmer mig ud fra et job som jeg havde inden min arb.skade........

glemte så lige at skrive at de 770 kr som jeg får af kommunen hver måned ikke rækker til ferie, og jeg skal ikke sydpå med klienter da helbreddet ikke er til det

Sidst redigeret af Stezu; 05-07-2011 kl. 23:50. Årsag: indlæg lagt sammen - brug redigerfunktion ved tilføjelser
gitte kirk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2011, 09:00   #32
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Gitte - sorry men jeg følte da at det var dig, der delte det op, ved at du talte kommunen sag, egentlig

Jeg synes som jeg skrev i mit første indlæg, stadig at jeg forstår dit udgangspunkt, om at folk klare sig selv og enhver betaler sit, men derfra og dertil er jeg stadig af den mening, at vi i Danmark altid har brystet os af og tildelt os selv medaljer for at tage vare på de svageste i samfundet, med de nye toner, er det jo lige det vi ikke gør.

Engang hed det sig, at mennsker havde behov for og skulle have ferie, da det nærmeste var en menneskeret og at handicappede selvfølgelig skulle have nye himmelstrøg engang imellem - de få kroner de kan tjene på de lukkede værksteder (hvis de da stadig er tilbage) er da aldrig nok til de kan betale for en løn tillige.


Jeg har aldrig udtalt mig om at plejerne skulle betale af deres egen lomme, når man er på job får man jo løn ikk?

Jeg har heller ikke udtalt mig om at plejere ikke måtte holde ferie.

Gitte i bund og grund synes jeg bestemt bare at jeg ikke bryder mig om tonerne, der proklamerer at en handicappet taber sin ret til pleje på ferien fordi h*n ikke vil med til Skallerup Klit
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2011, 16:08   #33
Tobeka
Føler sig hjemme på K10
 
Tobekas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: Ballerup
Alder: 67
Indlæg: 35
Styrke: 18
Tobeka er ny på vejen
Det er sjælden jeg er aktiv skrivende, men jeg vil gerne huske folk på, At inden jeg blev fleksjobber, og var glarmester, skulle mester betale mig 50% for de første 2 timer derefter 100%, for over arbejdstimer, skulle så ansatte inden for socialplejen, betales af kommunenerne, ville skatte % se anderledes ud. Selvfølgelig skal der en hvis form for egenbetaling til. Så er der nogle folk mener, det er ferie, man ser noget nyt, man oplever, Ja men kravet til ledsageren er "det er dit ansvar, at passe på personen" og hvilken rama skrig der ville ske hvis det gik galdt, er der nogen af jer der har lyst til at tage det ansvar...............
Så for mig er det fint, og flot at kommunen betalder de 37 timer (ugen) derefter er det ferie personen der betaler resten............ men sådan er vi så forskellige.............;0)
Tobeka er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ligger tråd rigtig hajfinnen Hjælp til Forum Brug 2 16-08-2013 15:26
Nu må politikerne godt snart træde i karakter overfor andre end os fattigrøve! Debutanten Politik og Samfund 3 16-03-2012 13:03
Ligger den ikke til en fp? hopper Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 02-08-2010 21:46
Ligger underdrejet for tiden ... @PerChr Lægekonsulenternes Rolle 5 14-04-2008 07:19
Din sag ligger spredt ud over socialforvaltningen. Stella Den nyttige viden vi alle har 1 29-07-2007 17:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension