K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-07-2011, 11:53   #21
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Istedet for at fodre hunden med dens egen hale, hvad så med at se andre løsninger?

At Fru hansen ikke skal kunne komme ud af sengen ved behov eller andet, fordi nogen skal ud at rejse?

Hvad med at de der tjender allermest, ikke får de store skattelettelser, som set de senere år?
Hvad med at store virksomheder betalte skat også her i langet som alle andre?
Hvorfor er selvskabsskatten faldet med over 10%, når der er behov for bedre økonomi til at passe de ældre/handicappede mv?

VH Popiae
Det jeg mente var ,at når der ikke er råd og velvilge til de mest nødvindige hvad kalder man det pasninger,så syntes jeg ikke der skal "fråses"til feriehuse og overarbejdstimer..

At der burte lægges skatte kr om fra noget til noget andet,som du skriver er jeg helt enige med dig i.Men lige nu er der en pose Xkr og så skal plejen af børn ældre syge og handicapet være i orden først,før der deles ferier ud,det bare min mening.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2011, 14:41   #22
Basco
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Alder: 60
Indlæg: 69
Styrke: 14
Basco er ny på vejen
Måske den her var noget for hende Pia K

http://www.youtube.com/watch?v=YzSajDIiEw4
Basco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2011, 15:14   #23
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det er og bliver hurtig en glidebane

nu ser man jo almindelig borge, selv skal lægge cykelstier og bygge huse til foreningsliv
det mister den lokale håndværker penge på, og det kan ske de fyre en medarbejder

det næste bliver alle selv skal betale lønnen til pleje personale på et plejehjem

alle disse ting og også helt i orden, hvis alså skatten så bliver sat ned
det er netop derfor vi betaler en meget høj skat
at der bliver nogenlunde lige vilkår

Danmark er i recession og arbejdspladser forsvinder i stort antal
pågrund af Danmark har det højste skattetryk

Så Ja vi har kun set toppen af isbjerget i i kreative løsninger for at spare penge
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2011, 16:27   #24
gitte kirk
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2010
Lokation: ringkøbing/skjern
Indlæg: 52
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
gitte kirk er ny på vejen
De udviklingshæmmede idag har selvbestemmelse....dvs hvis de vælger alle f.eks 15 beboere at de vil holde ferie hver deres sted.....istedet for 3 personaler....kræver det pludselig 15 hvem betalen den merudgift......såmænd det jeg mente......
Og den med kræft.....undskyld det er da en malplacering at drage ind der
Det her er tale om en udgift som skal afholdes......hvis man har råd til en ferie og har brug for en ledsager....så enten kan man bede en eller søge om en eller betale....det gør de ældre også.......
gitte kirk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2011, 21:42   #25
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Arbejdspladser forsvinder ud fordi det er mulig for ejer af virksomhed fortsat at værre bosiddende i DK.

Hvis dette hul lukkes, ville det blive knap så interessant.

Det piser mig af at man gerne vil benytte sig af vores velfærdssystem, til sygehuse, skoler, daginst. læge adgang m.v, men
man vil bare ikke betale det det koster, og dette alene fordi de vil have større profit.
Intet andet.

Gitte Kirk; Jeg har aldring hørt om at dette er muligt.
Selvbestemmelse er jo også at blive enig om ET feriemål.
Og malplaceret, for lønnen til medarbejderen er en anden kasse, end den der går til de ældre.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2011, 07:31   #26
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Selv med mine handicaps vil jeg da selv vælge feriested - de er udviklingshæmmede ikke drømme og initiativløse -

Hvis nu der er sparet sammen nogle år, for at kunne betale rejse og ophold for en selv og plejer - men nu skal man så lige spare op i 5-8 år mere fordi man også skal betale en lønudgift, ville jeg altså også blive irriteret af!

Mange - rigtig mange må så vælge ferien fra - ved da også at mange får en rejse af deres forældre, lige nøjagtigt fordi de ikke selv er istand til at betale - vi betaler stadig den store skat i Danmark, men alle ydelserne er skåret væk...undskyld men hvor bliver pengene af?

Går de kun til regeringens løn (også under ferie) og deres pension????
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2011, 07:33   #27
gitte kirk
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2010
Lokation: ringkøbing/skjern
Indlæg: 52
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
gitte kirk er ny på vejen
jeg kan så fortælle at jeg kender flere ældre der har bedt familie om assistance på ferie,
Ja selvbestemmelse er også at selv ville bestemme hvor ferien skal tilbringes... ellers er det magtanvendelse eller overtalelse.
Det var faktisk fremme i medierne for omkring 6-7 år siden hvor en diabetes udviklingshæmmede blev nægtet af hjemmevejleder at købe slik.
Da blev der lavet regler omkring selvbestemmelse og magtanvendelse
gitte kirk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2011, 08:08   #28
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Artiklen handler ikke om ældre, eller amoralske borgere som vil trække penge ud af systemet, eller mennsker der i virkeligheden kan klare sig selv, den handler om udviklingshæmmede. Som er tilkendt kommunalt betalt pleje 24/7, som på ferier i forvejen betaler transport, ophold og fortæring for deres plejer - og som nu skal betale for kommunens udgifter til en vikar mens plejeren er med på ferie. Det betyder at en uges ikke-luksus-ferie i Danmark kommer til at koste den udviklingshæmmede 18.000 kroner.

Uanset, hvad der bliver skrevet i denne tråd, så er og bliver dette noget svineri. Længere er den ikke.

Der er ikke penge til det??? Min kommune planlægger at lægge nye belægning på vores gågade - noget kinesisk granit-et-eller-andet - det koster 75 mio - ja, jeg skrev 75 millioner. Så gider jeg faktisk ikke høre om, at der ikke er penge til at behandle folk anstændigt.
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2011, 08:15   #29
gitte kirk
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2010
Lokation: ringkøbing/skjern
Indlæg: 52
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
gitte kirk er ny på vejen
PiaL
Jeg kan så fortælle at nogleaf de handicappede ,har formuer så hvorfor skal de ikke betale for en luxuxting......
Ja de har en hjælp 24/7 på bostedet, men normeringen er ikke til at man deler sig op, for uanset hvordan du vender det, så skal man også på en ferie med bruger kun arbejde ca 7,4 timer....dette giver en masse afspadsering for personale...hvem skal betale det....
Og som du selv siger så er der forskellige kasser, så de der sten kan ikke bruges på ferie til handicappede.
Jeg siger ikke at det ikke er svineri...men vi andre må da også selv betale for ting som vi gerne vil have og som man ikke kan få hjælp til
gitte kirk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2011, 08:51   #30
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Så fordi vi andre, der "kun" er fysisk handicappede selv skal betale - er det i orden at de også skal? Nej nej nej!

Gitte jeg er ked af jeg ikke er enig med dig, på nogen områder, men det er jeg ikke, de er de svageste i samfundet og skal hjælpes, så er den ikke længere, og igen fordi nogen af dem (1 ud 5000 måske) har en mindre formue, skal de 4999 også betale for at en hjælper kommer med på ferie ?

Når man kan få hjælper er det vel fordi man ikke kan klare sig selv, går jeg ud fra? Måske de familiemedlemmer der gerne vil have have den udviklingshæmmede med på ferie også gerne vil holde ferie?
kunne det tænkes?

Ja undskyld men jeg synes virkelig det er synd for vores samfund, at det bliver delt op i dem og os - i som plejepersonale, der påvirkes som kommunen ønsker det, og vi som borgere der rent faktisk betaler jeres løn............................................... .også i jeres ferie.
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ligger tråd rigtig hajfinnen Hjælp til Forum Brug 2 16-08-2013 15:26
Nu må politikerne godt snart træde i karakter overfor andre end os fattigrøve! Debutanten Politik og Samfund 3 16-03-2012 13:03
Ligger den ikke til en fp? hopper Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 02-08-2010 21:46
Ligger underdrejet for tiden ... @PerChr Lægekonsulenternes Rolle 5 14-04-2008 07:19
Din sag ligger spredt ud over socialforvaltningen. Stella Den nyttige viden vi alle har 1 29-07-2007 17:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension