K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-06-2011, 11:34   #91
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Har nu i dag via egen læge fået kopier af udtalelser fra kirurg, neurolog og neurokirurg som alle samstemmende siger at tilstanden er kronisk og uoprettelig, og medvirkende til at manden ikke har mulighed for at komme tilbage på arbejdsmarkedet.

Og de 26 uger som kommunen nægtede at forlænge med fra nytår for at udrede med henblik på fleksjob/FTP er ikke gået endnu. Og klagesagen venter stadig i BAN.

Håber virkelig at det kan bruges til noget.

Vi har fået en ny sagsbehandler i kontanthjælpsafdelingen, som virker til at forstå hvad det er for et morads vi er kommet ud i - for manden bliver aldrig arbejdsduelig igen, hvor gerne han end ville det.

Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2011, 15:29   #92
gitte kirk
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2010
Lokation: ringkøbing/skjern
Indlæg: 52
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
gitte kirk er ny på vejen
desværrer så er sagsbehandlingen for langsom.......jeg har anket i marts 2010.................afklaringen kommer senest i okt i ÅR......................hvor pokker er vores retssamfund henne
gitte kirk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2011, 20:27   #93
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Der er kun den retspraksis her i landet at kommunerne bestemmer alt efter deres eget forgodtbefindende.

Har forsøgt at få vores sag taget op i kommunen igen, da den er propfuld af fejl. Har nu fået svar fra arbejdsmarkedsdirektøren, at de INTET vil foretage sig før BAN har afgjort sagen - og derudover kan vi rende dem et vist sted.

Glæder mig sådan til på torsdag - så får vi vores separationspapirer, det skal fejres. Og så kommer de sku´ til at betale, om de vil eller ej.

Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2011, 21:06   #94
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Det gør mig så ondt når det kommer så vidt, at 2 mennesker, som stadig holdler af hinanden, ser sig nødsaget til, at blive separeret/skilt af økonomiske årsager.
Jeg håber, for jer begge, at der vil komme en positiv afslutning på det hele.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2011, 21:37   #95
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
#100

Men separationen bortfalder vel, hvis I fortsætter med at bo sammen...

http://www.statsforvaltning.dk/site.aspx?p=6366

I kan vel højst redde 2-3 måneder på den måde...

Alternativt må man vel godt lade sig skille pga utroskab ved at få postbudet til at skrive under på det, så man undgår separationen..

Og når man er skilt må man gerne bo sammen uden at have forsørgerpligt..

Går ud fra at det er pro forma vi er ude i altså.... og at I stadigt vil være et par og bo sammen, men bare er tvunget til det for at overleve..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2011, 22:22   #96
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
Jeg har siddet og læst din tråd.Hvis jeg ikke i måneder havde læst noget af det samme, ville jeg tro det var mere eller mindre opdigtet. Jeg skammer mig over, at man i danmark behandler mennesker på den måde.Da vi havde et socialdemokratisk styre var det meget bedre.Jeg står selv overfor, at min mand og jeg nok må blive skilt.Hvor er det dog ubehageligt.
Lykke til. Isabel
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 10:43   #97
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Marianne,

Kunne I ikke også søge ftp. for din mand iht. §17. Det lyder som om lægepapirerne efterhånden er klar til det !? Hvis I så også kan få dem en eller flere af lægerne til at kontraincidere en arbejdsprøvning så er din mand godt stillet i forhold til ftp. Vend det evt. med hans sbér.

P...og L... at skulle lade sig skille pga. det økonomiske, men det er jo ikke første gang vi hører om det på K10. Mon Lars Løkke ville gøre det samme, hvis han overtog folks situationer i sådanne sammenhæng. Her tænker man vel også på børnenes tarv? Nææææhhh.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 17:01   #98
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Ja, det er et sygt samfund vi lever i.

Vi bliver separeret på torsdag, og vi har bryllupsdag d. 29 juni - og i år skal den fejres endnu mere end den plejer at blive.

Jeg skriver nu sammen med kommunens arbejdsmarkedsdirektør, og her er hans sidste hilsen til os :

Vedrørende din klage over sagsbehandlingen.
Jeg skal beklage, at du er utilfreds med den afgørelse, som Jobcentret har truffet om at stoppe udbetalingen af sygedagpenge i forbindelse med generel varighed, men jeg må fastholde afgørelsen, som Jobcentret har truffet. Begrundelsen er, at du ikke vurderes at være omfattet af Sygedagpengelovens forlængelsesbestemmelser om, at der undtagelsesvis kan dispenseres for det generelle stop af udbetalingen efter 52 uger.
I forbindelse med afgørelsen valgte du at gøre brug af din klagemulighed, og sagen ligger derfor nu til endelig behandling og afgørelse i Beskæftigelsesankenævnet. Det er min opfattelse, at vi bør afvente den endelige afgørelse af sagen, da det fortsat er Jobcentrets opfattelse, at afgørelsen om stop var korrekt. Din klage over sagsbehandlingen giver ikke anledning til, at jobcentret kan genoptage afgørelsen til ny behandling.
På baggrund af udviklingen i din helbredstilstand siden afgørelsestidspunktet vurderer du, at du kunne være berettiget til fleksjob eller førtidspension. Disse muligheder vil naturligvis blive afklaret som led i den fortsatte sagsbehandling. Din klage er derfor også videregivet til nuværende sagsbehandler til sikring af, at hun er vidende om din opfattelse af situationen.
selvom jeg har forståelse for, at afgørelsen om at stoppe sygedagpengene har bragt dig i en vanskelig økonomisk situation, er det mig ikke muligt, at ændre ved sagens forløb. Et møde med dig vil ikke ændre på din situation.
Med venlig hilsen

I mine øjne en gang vrøvl. Bo var på tidspunktet for forlængelsesrodet ikke i stand til at arbejde mere end et par timer om dagen. Efter den sidste operation har han mistet arbejdsevnen fuldstændigt. Før måtte han tage smertestillende medicin ind i mellem - nu er han på konstant morfika-behandling bare for overhovedet at kunne komme ud af sengen.

I dag skriver sagsbehandler til mig : at jeg vurderer, at han kan modtage en indsats – i Bos tilfælde tænker jeg en beskæftigelsesmæssig indsats – indenfor nærmeste fremtid.

Sagsbehandler har også skrevet til os, at hun vil kontakte egen læge i morgen om Bo´s helbred. Det glæder jeg mig til at høre nærmere om!!!

Jeg skal også igang med at skrive noget mere til sagen hos BAN, som ovenikøbet har fået forlænget deres sagsbehandlingstid med en måned FORDI DE HAR FÅET ET NYT EDB-SYSTEM SOM IKKE VIRKER EFTER HENSIGTEN. Fornylig skulle jeg sende en besked til dem, og blev opfordret til at sende det pr. alm. post, da det måske ville gå tabt som e-mail!!!

Det er godt nok dejligt at vores dejlige K10 er kommet op at køre igen. Vi kan ikke takke webmaster nok for denne dejlige indsats.

Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 22:24   #99
Anne Mette
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 205
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Anne Mette er ny på vejen
Hej Marianne

Kender du til denne side: http://www.borgersagen.dk/

Har nemlig læst i en gruppe jeg er i på facebook at en anden har fået stor hjælp herfra. Måske det var en mulighed. Ved ikke om de findes over hele landet - men det var da et forsøg værd!

Det er virkeligt tragisk når man skal komme så langt ud ifm. sygdom. Det er ikke ok i et såkaldt velfærdssamfund at folk skal tvinges til den slags.

Håber I får en skøn dag, trods alt - den 29.
Kærlige tanker
AM
Anne Mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2011, 11:33   #100
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Hej Anne Mette.
Tak for hilsenen. jeg vil kigge nærmere på din henvisning.
Hilsen
Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Der er ingen sygedagpenge på søgnehelligdage mere mookmik Politik og Samfund 3 29-05-2014 16:31
Ingen sygedagpenge mere, ingen penge Mivsen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 35 05-01-2012 12:20
Ingen sygedagpenge som flekser? femalen Spørgsmål ang fleksjob 8 09-11-2009 11:27
Ingen post = ingen sygedagpenge Systeminvalid Det er da strengt ! 24 23-02-2009 14:52
Ingen post betyder ingen sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 22-12-2008 13:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension