K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-02-2012, 17:50   #11
CLM
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2011
Indlæg: 51
Styrke: 13
CLM er ny på vejen
Hej EE

Først vil jeg sige godt at du er sygemeldt. De få personlige ressurcer vi har er det eneste vi kan bygge en fremtid på, og intet må ødelægge dem hvis vi kan forhindre det.

Min arb. prøvn. var planlagt til 12 uger, blev afbrudt efter 7-8 uger pga. en psykiaters udtalelse om jeg blev dårligere af presset. Og det lykkedes ikke at øge timerne. Arbejdstiden gik kun nedad mens jeg var der.
Min læge sagde at hvis ikke kommunen stoppede inden for en uge skulle jeg sygemelde mig. Det blev jobkonsulenten der sagde stop.
Jeg fik rapporten derfra samtidig med den gik til sagsbehandler.

Det er min eneste arbejdsprøvning og den dannede grundlag for at jeg fik ftp.

Vores forløb minder lidt om hinanden og derfor synes jeg der er håb for at det også bliver ftp for dig nu.
CLM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2012, 17:54   #12
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
synes det er fint du melder fra

du skal bare have en status fra din psykiater, nu skal du jo have et møde i dag

din sagsbehandler hænger i din gamle arbejdsprøving, det forstå jeg ikke rigtig
fordi du er nemlig sendt ud i en ny arbejdsprøving, for at vurdere din arbejdsevne på nuværende tidspunkt.
som netop viser din tilstand er blevet dårligere end den første.
udfra dine lægepapir er der intet som skulle indikere du skulle have fået det meget bedre
så det er bare en sagsbehandler som laver helt sin egen vurdering ud fra en gamle arbejdsprøvning. så hvis hun mener du skal i fleksjob, så skal du have dette på skrift
hun har sikkert kun sagt det mundligt, for at se om du kan ændre holdning
alså at du skulle overgive dig og se vi kan godt prøve et fleksjob
fordi så kan kommunen trække din sag i langfrag og de spare en pension i lang tid
dog vil fleks så kunne udløse en særlig ydelse, men er stadig noget mindre end pension.

utroligt de snakker om børn og arbejdsevne. der stå intet i loven om at børn er en hindring for ens arbejdsevne.
særligt når du ikke har dem hverdag.

held og lykke med mødet hos psykologen. Mens hvis det hun/han mener er i modstrid med din psykiater, skal du sige fra med det samme
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2012, 08:25   #13
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
EE ikke for at gøre dig mere ked, men er du ikke bange for at pensionsnævnet underkender din nuvær. "arbejdsprøvning"

Ja de skriver en rapport og den får du helt sikkert lov til at se inden den sendes til din sb.

Håber alt godt for dig, men man frygter jo altid det værste
Jo, men min krop kunne ikke mere, den vil simpelt hen ikke afsted og jeg er så glad for at jeg tog den beslutning at sygemelde mig og stoppe afklaringen, for jeg skal ikke i arbejdsprøvning mere, aldrig mere.

Jeg har jo været i arbejdsprøvning 2 x 3 mdr. allerede og havde da selv håbet på at holde længere i denne endelige arbejdsprøvning, men det gik bare ikke og det støtter min psykiater mig også i.

Nu må vi se hvad det bliver til og hvad min sagsbehandler til syvende og sidst vælger for mig. Jeg vil helst undgå at præge situationen for meget, men hun valgte selv dette afklarings sted i stedet for et andet fordi de i den grad redegjorde for på hvilken hylde klienten havde det aller bedst med at blive lagt på.

Hvad med dig Jasch, hvordan går det egentlig er du på sdp. i afklaring eller ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2012, 21:42   #14
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hejsa,

Jeg har brug for at sende en update og få nogle råd, så derfor dette indlæg på denne tråd af min.

Min sagsbehandler skrev pludselig om jeg kun var kortvarig syg eller?? Og så ville hun ringe til mig en af dagene!!

Det gjorde hun så i går! Jeg var på grådens rand herefter.

Det er ikke godt nok med så kort en arbejdsprøvning, som både hun og centeret måske ville have stoppet endnu tidligere !!!!

Jeg har så mange ressourcer!!! Jeg er jo god til at skrive mails bla. til hende!!!! Nogle lange skriv om hvordan jeg har det, men det er jeg jo nødt til, for ellers fatter hun/de jo ikke noget!! Jeg har så kun skrevet eeen efter min arbejdsprøvning sluttede, plus mine dagbøger (max 1 side pr. uge).... Meeen jeg var jo også dygtig i mit arbejdsliv....................= ressourcer.. i ressource profilen....

Jeg var så nødt til at refererer til, at der i min ressource profil OGSÅ står at mit helbred sætter barrierer for mine færdigheder!!!!

Nu venter vi så på rapporten fra centeret og så er det nok endnu en psykiatrisk special lægeerklæring fra endnu en uvildig psykiater, der så sikkert bliver spurgt om jeg kan deltage i en arbejdsprøvning igen.....
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 10-02-2012 kl. 21:48.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2012, 16:56   #15
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Kære EE det var jo lige det man kunne frygte, at de ikke mente afprøvningen har været lang nok både ugemæssigt samt timemæssigt til at give et retvisende billede.

Jeg kender det jo fra mig selv jeg var i arb. prøvning i 3 mrd med 5 sygedage og kom op på 9 timer ugentligt, hvoraf kun de 3 var effektive, den underkendte kommunen promte.

Da jeg bare skulle presses yderlig op i timeantal trods forværring af min tilstand.

Det der er vigtigst er vel hvad pensionsnævnet finder retsvisende og ikke din sb, og den der du er så ung og intelligent, den skal man tit høre for.

Føles som det er en forbrydelse man var været i stand til at tage udd. på højt niveau mange år tidligere.

Krydser fingre for en rigtig god rapport fra centret som kan sætte et punktum for din sag.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2012, 17:39   #16
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
ligesom i min sag, prøver de at trække den så længe som de overhovedet har mulighed for. problemet som jeg ser det er din angst og smerter, ikke noget man normalt ser

kan ikke huske hvad din psykiater har skrevet om din funktionsevne
men der skal stå meget klart at dine smerter hænger sammen med din angst
grunden til du også bliver meget træt når du bliver presset.

som du ved skal jeg til møde om 3 uger
med hele 5 mennesker, hvor af de 3 er helt på min side, det er netop professionelle folk som følger mig i min hverdag eller to gange om måneden
der skal vi netop diskutere arbejdsprøvning.

tænk lige en gang over den og du kæmper alene mod systemet
det må jeg tage hatten af for

Men ja tror desværre også du kommer til at få ydeligere en erklæring
der skal du så være sikker på, din funktionsevne bliver beskrevet meget tydeligt
især de smerter som du får når du presser dig selv.
lige den del, tror jeg ikke sagsbehandleren eller pensionsnævnet har nogen forståelse for
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2012, 17:45   #17
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Jasch,

Ja lad os håbe at den rapport er lige i øjet, meeen desværre tror jeg at min sagsbehandler bliver svær at overbevise til at den bliver nok til at indstille mig til pension.

I vores seneste tlf. samtale kunne hun så forstå på min at jeg går efter pension, jeg skal ikke mere i arbejdsprøvning sagde jeg, det holder ikke.

Hvem siger også at man SKAL holde så og så lang tid i en arbejdsprøvning, man gør jo hvad man kan.

Selv kaldte hun stedet hvor jeg var for en pseudo arbejdsplads, men alligevel foreslog hun i vores tlf. samtale at jeg jo kunne komme ud andre steder der var endnu blidere.. Hallo, jeg var et meget nænsomt sted allerede, så hvad er det lige de vil!??

Jeg tror simpelt hen ikke, at ret mange kommuner tør give slip før der et styr på hvordan fremtiden skal se ud for ftp. og fleks lovgivningen. Desværre er der så mange af os bliver fanget i nettet for vurdering forinden.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2012, 19:05   #18
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Åhh EE, for fanden hvor du skal meget igennem... Det er frustrerende at din sb'er slet ikke LÆSER dig! Hun er jo fuldstændig uden empati for syge mennesker...

Jeg vil bare sige at min arbejdsprøvning på 6 uger blev godkendt - så det KAN altså lade sig gøre... Og min blev den ENESTE i mit 4 år lange forløb.

Jeg håber du får en super status rapport fra dem og jeg håber virkelig dit mareridt snart er overstået....
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2012, 20:59   #19
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej F.N,

Jeg bereder (hvilket jeg troede var med 2 ddér) mig til at skulle lære at spille lotto, så jeg kan leve indtil min sag er afklaret...

Min sagsbehandler ytrede i vores seneste tlf. samtale at jeg virkede frustreret, tjaaaaa hvem ville ikke det, var jeg utilfreds med hende kunne jeg jo bare kontakte hendes leder...

Men jeg er jo så dygtig og skriver lange mails, - modsat min sagsbehandler, så måske skulle vi switche job he, he.....

Tjaa, nu må jeg se hvad rapporten bliver til. På tirsdag skal jeg tale med deres psykolog, men medens jeg talte min sagsbehandler snakkede hun om det måske skulle aflyses for det var måske kr. 5000 ud af vinduet når jeg alligevel skulle afsluttes!!!

Mit punktum er at jeg ALDRIG mere skal i arbejdsprøvning, forsørgelse eller ej.

Frk. Norden hvordan går det så med dig?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2012, 21:55   #20
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej træls situation..

Jeg tænker om hvor meget din læge er med indover her?

Hvis din læge fraråder, at du kommer i yderligere arbejdsprøvning, bør din læge give beskeden til jobcentret. Eller jobcentret kan indhente oplysninger hos din læge/speciallæge for at få en update situation på din funktionsnedsættelse osv... Hvis man har adgang til aktindsigt og har fået den, bør man også kunne se, hvilken match man er placeret i. Hvis man er i match 3, er man altså PASSIV - her må de IKKE sende dig ud i noget....

Hvis du har en psykolog som kender dig, kan de jo nøjes med at indhente oplysninger fra denne - i stedet for sende dig til en hel anden som slet ikke kender dig... Det er billigere at indhente status end at lave en ny speciallægeundersøgelse hos en ny... Men det må de jo finde ud af.... De skal sørge for at din sag er tilstrækkeligt oplyst.

Synes heller ikke, at der skal være nogen grund til at lave en ny arbejdsprøvning i dit tilfælde... Lyder til du har været ude og afprøve rigeligt...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Center for Afklaring og Beskæftigelse "CAB" Kio Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 29-03-2016 13:03
"Aktiv udvikling" på Arbejdspsykologisk Center i Slagelse. Gerbilwoman Alt det andet 2 07-04-2013 21:56
VIDERE ANGREB PÅ OVERFØRSELSINDKOMSTER efter lave ydelser til "unge": ? Henrik Herløv Fremtiden for fleksjob og førtidspension 15 26-04-2012 08:40
"Kilden"(Faxe) Center for afklaring lukker buster Politik og Samfund 0 04-12-2010 12:47
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension