K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-07-2015, 11:14   #1
yoku
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2013
Indlæg: 51
Styrke: 11
yoku er ny på vejen
Jeg blev indkaldt til reumatologisk undersøgelse på et syghus. Det meste bizarre undersøgelse til dato. Grunden til undersøgelsen: kroniske smerter ryg+ben+muskler (efter diskus L5+S1) og alt hvad der medfører, akut smerter i ene arm.
Næsten 1 timer blev brugt på patient (mig) liste overfor medicin forbrug, indlæggelser, forældre syge-historik og bortgang, social, etc.
Næsten 3 (højst) minutter varede undersøgelsen af ryg, ben, arme uden et eneste tryk på muskler eller undersøgelser af refleks i ben eller andre steder på kroppen.
MRI-scanninger blev undersøgt og viser tydeligt begrensningerne. Så kom spørgsmålet om hvilke smerter skulle behandles på stedet. Jeg forklarede om kroniske ryg-ben smerter og akut arm smerter- og valgte rygsmerterne.

Ryggen blev ikke rørt, min arm fik et sprøjte med smerteful Lidokain. Blodtrukket blev målt og vidste for højt boldtryk. Det kunne ikke lide lægen og med det samme blev foretaget en ny måling som skulle viser bedre, sundere tal.Det forklarede lægen om den anden måling.
For en måned siden fik konstateret mangel på D-vitamin. Jeg forklarede at jeg tager hver dag D-vitamin og ikke andet og lægen skriver med det samme i journal (dikteret højt): patienten tager D-vitamin og har fået det bedre..
Jeg gør lægen opmærksom på den meget synlig musklen atrofi på den syge ben (som ikke blev undersøgt)- lægen forklarede at det skyldes mine ryg og nerve skader fra ryg. Jeg stillede samt masser andre sprg. ang. de smerter som ville gerne rettet, behandlet hvis det kunne lade sig gøre. Jeg fik ikke svar om behandling mulighed kun hvordan de har opstået ( efter ryg skaden-dette vidste jeg i forvejen).

Konklusionen på undersøgelsen: ryg-led-muskler smerter ligger i hovedet og muskel afslappende medicin i højere doser blev anbefalet. Til trods for de MRI scanninger og lægens egen forklaringer konklusionen blev: smerterne ligger i hovedet.

Hvordan skal man forholde sig til den slags bizar og grotesk undersøgelse?

PS. Jeg tror, at der blev valgt den forkerte side på forum. Den skulle side under Ressourseforløb/Førtidspension
yoku er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2015, 11:54   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Prøv at tale med din egen læge om forløbet.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2015, 12:25   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.752
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Tidliger, har du informeret...

Kære yoku

... i et af dine andre tråde følgende:

"Jeg spekulere på, hvordan jeg handler hvis der findes usandheder eller manglende oplysninger i min sag."... i forbindelse med aktindsigt, som du har søgt.

Hvis du har søgt aktindsigt ved alle 100% læger, speciallæger, fysioterapeuter, privatklinikker, hospitaler og kommunen er alt godt.

Hvis du har aktindsigt i alle dine sager og forstår disse eller mener at der nævnes ukorrekte ting, skal du naturligvis gøre skriftlige indsigelser.

Når jeg læser læser dine tråde igennem fornemmer jeg at der er mange følelser i dine indlæg.

Naturligvis!

Men du er tvunget til at betragte din sag som en juridisk sag, hvor kun beviser og dokumentation gælder. Alt hvad der skrives om dig skal du sikre dig at kommunen har liggende i din journal.

Det er jo det, der i sidste ende skal danne grundlag for kommunens afgørelse.

Hvis man stater alle dine alvorlige diagnoser sammen er det yderst vigtigt at du er aktiv om alt.

Derfor skal du naturligvis skriftligt gøre indsigelser når du efter din mening oplever som nu en lemfældig undersøgelse, hvor jeg opfatter det, at du IKKE gør indsigelser med det samme.

Din praktiserende læge er en særdeles vigtig medspiller i din sociale sag.


Har du et godt forhold til denne?

Hvad har den praktiserende læge tidligere skrevet i sine erklæringer til kommunen?

Hvilken indkomst har du pr. nuværende?

Hvis ikke du har 100% aktindsigt ved alle, bliver det dit første skridt, som du ikke kan undgå.

Hvis ikke du kan overskue det alene skal du finde en person som kan hjælpe dig. Ellers vil din sag fortsætte som hidtil.

Har du sørget for at kommunens sagsbehandlere har den fulde viden om dine diagnoser? Hvis ikke har du spildt god tid desværre.

Har du undersøgt om din kommune har en "Borgerrådgiver"?

Hvad ønsker du? Fleksjob eller førtidspension?

Hvis du har navnet på den sidst undersøgende speciallæge kan du "Google" dennes navn og se om andre også er utilfredse.

Hvad med speciallæger omkring dine mavediagnoser. Hvornår er der sidst udfærdiget en "Statusattest" eller "Speciallægeerklæring"?

Hvis ikke der findes noget om denne diagnose, hvorfor ikke?

Har du diskusprolapser både i lænd og nakke?

Hvornår er den sidste operation udført og hvor i landet?

Hvad modtager du af efterbehandling for disse udfald?

Forsøg ikke at lave flere tråde, fordi der findes oplysninger om hele din situation over flere tråde.

Hvis dit ønske er førtidspension, har du tænk på selv at søge iht § 17, stk.2, på det foreliggende grundlag?

Dette søger man kun hvis man har 100% aktindsigt ved alle, for at sikre sig at alle oplysninger findes og at de er korrekte.

Held og lykke med det hele.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 23-07-2015 kl. 12:41.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 23-07-2015, 12:54   #4
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Hej Yoku

jeg formoder det er i forbindelse med din afklaring af din sag i kommunen, at du har fået lavet en speciallægeerklæring?

Jeg havde præcis samme oplevelse som dig da kommunen i sin tid sendte mig til at få lavet en reumatologisk speciallægeerklæring på Køge sygehus.

Min sygdom sidder i nakken, og det var det eneste der ikke blev undersøgt af speciallægen. derimod præcis samme undersøgelses metode som du har været ude for.

jeg gjorde det, da jeg hos kommunen anmodede om at få en kopi af speciallægeerklæringen, at jeg gennemgik den grundigt, og så lavede jeg indsigelse til kommunen skriftligt, over de ting jeg var uenige i, og fik det lagt ved min sag i jobcentret.

synes du skal gøre det samme. når der er gået et par uger efter undersøgelsen anmoder du kommunen skriftligt om en kopi af speciallægeerklæringen som du nu går grundigt igennem, og påpeger derefter skriftligt overfor kommunen hvilke punkter du er uenig i.

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2015, 17:54   #5
yoku
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2013
Indlæg: 51
Styrke: 11
yoku er ny på vejen
Mange tak til alle for gode råd.

Peter, du har fremhævet nogle interessenter punkter. Min egen praktiserende læge tilhører slagsen "du fejler intet, tager en panodil". Dette gælder alle patienterne også dem som har klaget over smerter i brystet og kort efter blev hastigt opereret på hjertet (mine venner som var patient hos den samme læge- 2 er flygtet til andre læger og 1 er død).

En af de sidste scanninger viser: discus protrusion dorsalt i den nede cervikale, midttorakalt niveauer og i L5/S1, diskusdegeneration m.let protrusion samt fokale fibrotiske i os ilii. Det blev ikke foretaget transversale snit på ingen af de ovennævnt.

Jeg vil gerne vide, hvordan man laver indsigelse. Jeg sætter pris på et par ekstra detaljer.

Sortepigen, ja det er pudsigt hvordan foregår nu om dagen alle disse undersøgelser. Jeg blev sendt til special reumatolog læge af onkologer pga. de smerter jeg har i knogler og muskler men også de nye stærke smerter i arm. Smerten er kommet uden grund. Jeg føler at det sker noget i kroppen og et eller anden organ slukke. Reumatologen kunne se masser væske samlet i håndet.
Muligvis kan du give en lille vejledning hvordan du har lavet indsigelsen?

Igen, mange tak for svar
yoku er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2015, 20:03   #6
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Yoku, jeg kan se at det så ikke er kommunen der har sendt dig til specialæge, så der er vores sag lidt forskellig.

jeg er lidt i tvivl om , om det er hos reumatologen du skal bede om en kopi af journalen, måske andre kan hjælpe her.?

men når du har en kopi af den ,så kan du gøre som jeg fx, nemlig gå den grundigt igennem punkt for punkt.

jeg er lidt på usikker grund mht. til at råde dig da det ikke er kommunen der har bestilt erklæringen , men du kan jo evt. skrive de punkter ned hvor du er uenig, og begrunde hvorfor du er uenig. og når kommunen så får journalen fra reumatologen, kan du sørge for at kommunen får dine kommentarer så de ligger i din sag.

jeg er ked af jeg ikke kan hjælpe dig yderligere lige nu .

vh sortepigen.
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2015, 15:31   #7
deh
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-06 2015
Indlæg: 19
Styrke: 9
deh er ny på vejen
Det lyder ikke rart med den undersøgelse
Og jeg bliver da helt nervøs - for jeg skal også forbi den afdeling og ha' foretaget undersøgelse af ryg + ben.

- Håber, du får noget ud af at klage over den dårlige behandling.
deh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2015, 16:33   #8
Salsa
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 218
Styrke: 9
Salsa er ny på vejen
Det er nok bare mig, men nu har jeg længe tænkt over hvad der var underligt ved den undersøgelse, vil du prøve at uddybe det ?
Som jeg læser er der tale om en speciallæge undersøgelse hvor der skal indhentes visse formalia, og så er det jo sådan det er !
Salsa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2015, 13:57   #9
yoku
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2013
Indlæg: 51
Styrke: 11
yoku er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af deh Se meddelelser
Det lyder ikke rart med den undersøgelse
Og jeg bliver da helt nervøs - for jeg skal også forbi den afdeling og ha' foretaget undersøgelse af ryg + ben.

- Håber, du får noget ud af at klage over den dårlige behandling.
Jeg synes, du skal ikke være urolig over den slags undersøgelse eller bedre sagt manglen på den i min situation. Lægen var et høfligt og rart menneske og har ydet den første hjælp til den ikke funktionelle arm uden en diagnose.

Jeg kom hjem og prøvede at finde navnet på min lidelse i arm: bursitis.
Problematikken er at de kroniske ryg lidelse er blevet moderne og nemt at blive arkiveret som et somatisk lidelse- en slags indbilden og overdrivelse af smerten som ikke behøve meget opmærksomhed.

Det vil være rart, hvis du har lyst til at fortælle din oplevelse af undersøgelsen.
yoku er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2015, 21:28   #10
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Der er løsning til dit problem men det ville koster dig 1200 Kr.
Du kan undersøges på privat hospital Hamlet fx. og få neutral diagnosis. Hvis det ikke samme som den anden, kan du få undersøgelse lavet igen.
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension