K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Principielle afgørelser fra Ankestyrelsen > Nyt om loven

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyt om loven Her kan du skrive hvis du falder over noget relevant , det kan være sm-afgørelser som kan være nyttige eller andet som vedr fleks og førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-12-2007, 23:18   #21
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Sådan forstår jeg den også, web.

Med denne tilføjelse:


Citat:
medmindre de også har fået bevilliget en hjælpeordning efter servicelovens § 96.
Der står så, at selvom man er på den "gamle" pensionsordning, så kan man godt søge under §100, hivs man har en hjælpeordning...

De burde hellere lade alle pensionsordninger være ens. Sikke noget volapyk, de kan skrive.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2007, 00:10   #22
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
vedr. person gruppen; man skal se bort fra hvad man kan med hjælpemidler, og vudere folk på deres fysiske formågen uden. derfor kan/får diabetaspatienter også hjælp af §100, selvom de med den dyre medicin ofte bliver helt normalt fungerne.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2007, 00:13   #23
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
vedr. §82, så går §100 forud. det er der laver en afgørelse på fra ankestyrelsen.SM C-14-06. Såfremt beløber overstiger 6.000kr årligt.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2007, 07:45   #24
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Det er så kun diabetes pt som får insulin der kan få § 100 ihvertfald i min kommune!
Jeg har fået afslag på den med den begrundelse at jeg ikke var på insulin, jeg får i stedet dækket ALLE mine medicinudgifter på § 82, og når jeg kommer på insulin får jeg § 100, og jeg har en del andre skavanker end lige diabetes, men altså IKKE "nok" til en § 100
I min kommune er det UTROLIG svært at få bevilget § 100.
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2007, 14:36   #25
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Talking

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Det er vist lige omvendt curls...
Alle dem der har fået en tilkendt efter 2003....de kan godt få efter §100....
Dem der har modtaget den før 2003....ja de kan ikke få efter §100



Kodeord.....INDTIL...

Det betyder vel før...vil jeg mene...

Sådan læser jeg det ihvertfald...

He he måske andre har andre bud....
heey.... :-)

Det var da utroligt.... I har fuldstændig ret!! Jeg måtte lige læse sætningen højt for mig selv flere gange og med den rigtige tonefald, og SÅ forstod jeg den!

Det danske sprog kan være et eksperiment... hehe
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2007, 14:38   #26
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Helle Smith Se meddelelser
Det er så kun diabetes pt som får insulin der kan få § 100 ihvertfald i min kommune!
Jeg har fået afslag på den med den begrundelse at jeg ikke var på insulin, jeg får i stedet dækket ALLE mine medicinudgifter på § 82, og når jeg kommer på insulin får jeg § 100, og jeg har en del andre skavanker end lige diabetes, men altså IKKE "nok" til en § 100
I min kommune er det UTROLIG svært at få bevilget § 100.
Hejsa

Jeg vil lige nævne, at hvis man er insulinkrævende(diabetes) kan man få diabetesvarer(testmaterialer og kanyler) som hjælpemidler under §112.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2007, 20:05   #27
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Det kan man også få som tabl. beh. diabetes pt, men KUN 150 strimler om året, samt et antal nåle til fingerprikker.
Det har du KRAV på når du har diabetes
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2007, 15:01   #28
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
Så kom afgørelsen på min ansøgning. Og den kom inden at agtindsigts fristen udløb, så det var da positivt.
Men afgørelsen var overvejende negativ: Kun 4 poster ud af 40 blev annerkendt
Lige akkurat nok til at jeg kan få 1500kr. pr. måned der skal dække medicin, indvendig rengøring af bil, vinduespudsning og diverdse håndsrækninger.

Ok, lidt er bedre end intet, men hverken mit eller min mands helbred tillader daglig madlavning, så den post på frostmad (2*53kr. pr dag) skal finanseres af begges førtidspension, ligesom udgifter til færdigmad når vi har besøg.
Tilskud til besøg i varmtvandsbassing, ekstra varme i værelset ved personlig pleje og ekstra varme brusebade blev afvist med begrundelse om der der ikke foreligger videnskabelig bevis for at dette skulle kunne hjælpe på gigt patienters velbefindende hverken på kort eller længere sigt. (har også både hybermobilitets-syndrom og fibromyalgi)
Men heller ikke disse diagnoser blev tilgodeset og i stedet for hensigtsmæssig og anbefalet træning blev jeg tilrådet almene tilbud fra gigtforeningen.
Ansøgning om udgifter til patientkursus blev afvist med begrundelsen at jeg ikke vile kunne forventes at have gavn af dette, da min tilstand iflg. lægelige diagnoser var så ringe at der ikke ville være udsigt til nogen form for bedring
Ja, og sådan er der agumenteret på vidt forskelligt og modsigende grundlag i alle 36 afviste punkter. Tilmed "forsikrede" sagsbehandleren mig to gange telefonisk for at jeg endelig ikke måtte tage det personligt og begrundede det med at "de jo også gerne ville lærer af dette og de regnede derfor med at jeg ville anke det"
Hmm, hvis ikke en §100 skal tages og sees personligt, hvad skal så ???

Naturligvis anker jeg og må så se at hutle mig videre gennem dagligdagen på værste betingelser. Ikke engang henstillingerne fra 1. afgørelse i det sociale nævn blev efterfulgt, så det kan da siges at være en sag hvori alt er gået op i sagsbehandling af værste skuffe.

Jeg skal tilmed nu til at modagumenterer alt det unødige de har blandet ind i min sag. Det føles sku mere som en retssag en end noget andet. Og det endda skønt der står i loven at udgifterne "kun" skal sandsynliggøres!
Hertil har de to sagsbehandlerer endda haft frie hænder til at undersøge alt og endda diskuteret med min læge om hvorvidt mine 4 daglige svedeturer skyldtes smerter, medicin eller overgangsalder

Jeg har telefonisk meddelt at jeg anker sagen og ankefristen er derfor overholdt, men hvordan i alverden og hvornår jeg skal kunne modagumenterer alle fremmedelementerne ved jeg ikke. Jeg tror at selv en advokat ville gyse ved tanken.

Jeg går i hi julen over og håber derved ikke at sprede mine negative følelser til andre. De kan ikke beskrives.

Jeg håber at i alle får en bedere jul. Jo, jeg kan dog glæde mig: Jeg får min handicapbil i begyndelsen af januar, men der skal også ankes, idet at den ikke opfylder mit kørselsbehov pga. manglende hvilemuligheder

Jeg vender tilbage når der atter er nyt. Skal lige bruge mine fingre på anken, men læser med her under vejs.

Mvh
majs
majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Merudgifter § 100 Peppe Dit og Dat 52 19-02-2012 19:03
Merudgifter §100 bak.iver Alt det andet 0 16-05-2011 17:13
merudgifter § 100 mams Dit og Dat 3 15-02-2011 01:17
Merudgifter §100 Molly-1 Hjælpemidler til handicappede 8 29-06-2010 10:02
Merudgifter §100 lena Nyt om loven 3 11-10-2007 18:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension