K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-09-2013, 08:22   #1
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
tabt arbejdsevneforsikring. Erfaringer?

Hej.
På torsdag skal jeg til min læge og have udfyldt papirer vedr. forsikring ved tabt arbejdsevne.
Min forsikring dækker hvis min erhvervsevne nedsættes med 50%. Det måles på om min indtægt nedsættes med 50% eller mere af min indtægt inden jeg blev syg, og så skal jeg vist have været syg uafbrudt i 12 måneder, hvilket jeg har været.
Min koncentration er ret nedsat, så jeg har problemer med at læse de indviklede forsikringsbetingelser, men jeg mener at jeg kan være berettiget til en udbetaling.
P.t er jeg på kontanthjælp (men er gift) efter mine sygedagpenge udløb 30.06.13. Speciallægen har sat min arbejdsevne til mellem 16 og 18 timer dertil kommer div. skånebehov. Jeg kan ikke længere varetage min tidligere jobtype.
Jeg ved godt at man aldrig kan forudsige en forsikringssag, men kan nogen fortælle hvor længe en sådan ansøgning kan tage hvis man nu godkendes?
Jeg er uden indtægt så hver dag tæller
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2013, 12:56   #2
SanneHansen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2010
Indlæg: 134
Styrke: 14
SanneHansen er ny på vejen
Fra min forsikring modtog mine papirer og til pengene for tabt erhvervsevne var på min konto, da gik der mindre end 10 dage. De var super hurtige og professionelle.

Nu fik jeg dog tilkendt pension af kommunen kort forinden, så måske det gør, at forsikringen ikke bruger ret meget tid på at vurdere om ens arbejdsevne er nedsat ( i mit tilfælde skulle den være nedsat med 2/3 dele for at være berettiget til, ar få forsikringen udbetalt).

Jeg krydser fingre for et hurtigt og fair forløb ved forsikringen. Det må ikke være rart, at stå uden indtægt.
SanneHansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleks/pension, indtægter og arbejdsevneforsikring? Andromeda Spørgsmål ang fleksjob 5 29-09-2013 13:48
Har du tabt sutten !? FrkSilverfox Dit og Dat 4 16-03-2011 21:33
ang. tabt arbejdsfortjeneste Mølgaard Alt det andet 1 13-08-2010 17:20
Tabt arbejdsfortjenste kimmik Dit og Dat 0 27-10-2009 09:24
tabt arbejdsfortjeneste Smilet Smille Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 09-09-2009 14:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension