K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-02-2011, 11:02   #1
hvorformig
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Indlæg: 61
Styrke: 14
hvorformig er ny på vejen
Dækning af midlertidigt erhvervsevnetab Nordea

Hej

Er der nogle som har erfaringer med emne beskrevet.

Hvilke krav bliver der stillet for en evt. udbetaling?

Er det noget der kan bruges økonomisk?


Hilsen

Jacob
hvorformig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2011, 11:13   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Jacob,

Du skal have fat i dit pensions selskab, som måske så er Nordea ? Under din pensionsordning har du forsikringen omkring tab af erhvervsevne, såfremt du har fået tegnet en sådan under din p.o.

Det er meget forskelligt hvornår en TAE kommer til udbetaling, det kommer an på hvad der er aftalt/står i policen. Det nemmeste er at du finder din police eller ringer til Nordea og hører af hvad der er reglerne for udbetaling omkring dig.

Nogle får deres TAE til udbetaling ved 1/3 nedsat erhvervsevne andre 50 % osv.

Held og lykke med det. Det er klart værd at undersøge om man kan få noget til udbetaling under din tab af erhvervsevne forsikring, det er jo derfor man har den.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2011, 11:16   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
kender ikke deres betingelser
men får selv fra to forsikringer
1 privat og en 1 fra mit tidligere arbejde
de søger selv alle oplysninger omkring dit helbred og der udfra vurdere om du har krav på erstatning.
nogen forsikringer udbetaler først noget, når kommunen har givet en førtidspension
men det skal du læse i deres betingelser
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2011, 12:17   #4
Skade2006
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2009
Indlæg: 166
Styrke: 15
Skade2006 er ny på vejen
Min mand fik erhvervsevnetab fra Nordea fra han var sygemeldt i 3 måneder.

Jeg kan ikke huske om han skulle være 1/3 eller 1/2 invalid for at få penge.

Vi udfyldte en erklæring og læge skulle også udylde en, der gik ca 3 måneder, så fik han pengene med tilbagevirkende kræft fra den den han var sygemeldt 3 måneder.
Han fik de 2 første gange et halvt år frem, da han så blev tilkendt førtidspension, er han så tilkendt til han bliver 60 år, da det er sådan aftalen i sin tid er tegnet. Den er privat tegnet. Har så også 2 andre selskaber han også får fra.
Skade2006 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2011, 21:41   #5
mams
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2009
Lokation: sønderjylland
Alder: 52
Indlæg: 97
Styrke: 15
mams er ny på vejen
Min mand har en gennem Jyske bank som er via PFA. Der skulle han være sygemeldt i 3 måneder før han fik noget. I skal ringe til dem og får så et skema der skal udfyldes og et der skal udfyldes af lægen. Derefter indhenter de selv de papirer de mener at have brug for. Ved min mand tog det 3 måneder fra vi sendte papirerne til han fik nogle penge og det med tilbagevirkende kraft. I PFA er der forskel på om man er ½ invalid eller 1/3 mener det er noget med hvor mange timer man kan arbejde/er i aktivering.
På policen kan i se hvor mange penge den dækker årligt. Min mands dækker 110.000 så det er det maksimale han kan få om året fra dem.
Men ja det er absolut noget der kan bruges økonomisk. Min mand har været syg flere gange og første gang fik han 50.000 kr. fordelt på 6 måneder. Denne gang har han fået 9000 i fuld invalidepension før skal om måneden. Husk at meddele ydelseskontoret hvis der finder en udbetaling sted.
Held og lykke med det hele
Annemette
mams er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2011, 00:34   #6
hvorformig
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Indlæg: 61
Styrke: 14
hvorformig er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mams Se meddelelser
Min mand har en gennem Jyske bank som er via PFA. Der skulle han være sygemeldt i 3 måneder før han fik noget. I skal ringe til dem og får så et skema der skal udfyldes og et der skal udfyldes af lægen. Derefter indhenter de selv de papirer de mener at have brug for. Ved min mand tog det 3 måneder fra vi sendte papirerne til han fik nogle penge og det med tilbagevirkende kraft. I PFA er der forskel på om man er ½ invalid eller 1/3 mener det er noget med hvor mange timer man kan arbejde/er i aktivering.
På policen kan i se hvor mange penge den dækker årligt. Min mands dækker 110.000 så det er det maksimale han kan få om året fra dem.
Men ja det er absolut noget der kan bruges økonomisk. Min mand har været syg flere gange og første gang fik han 50.000 kr. fordelt på 6 måneder. Denne gang har han fået 9000 i fuld invalidepension før skal om måneden. Husk at meddele ydelseskontoret hvis der finder en udbetaling sted.
Held og lykke med det hele
Annemette
Tak for tilbagemeldinger.

Annemette hvad er din mands tilstand? Døjer selv med rygproblemer.
hvorformig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2011, 20:54   #7
mams
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2009
Lokation: sønderjylland
Alder: 52
Indlæg: 97
Styrke: 15
mams er ny på vejen
Annemette hvad er din mands tilstand? Døjer selv med rygproblemer.[/QUOTE]

Min mand har psykisk sygdom.

Hilsen Annemette
mams er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2011, 21:04   #8
Skade2006
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2009
Indlæg: 166
Styrke: 15
Skade2006 er ny på vejen
Min mand har fået sin førtidspension pga ryggen og så også sine pensioner fra pensionsselskaberne.
Skade2006 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Erhvervsevnetab og erhvervsevnetab, hvad er forskellen Thomas 1974 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 31-01-2013 12:29
Dækning af fysioterapi... pige29 Alt det andet 30 14-06-2012 18:04
midlertidigt erhvervsevnetab SlucajX Alt det andet 15 26-11-2011 00:00
midlertidigt erhvervsevnetab duedal Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 19-07-2010 23:00
Fleksjobbere får dårligere dækning Webmaster K10 Nyheder 0 09-09-2009 15:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension