K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-04-2008, 18:24   #21
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Men, Stella, den dag jeg anker, så vil det jo komme frem :-)
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2008, 18:25   #22
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
ja... og det skal det ved gud også...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2008, 21:07   #23
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Pratik kan det kun hedde såfremt at borgeren forvendtes tilbage til det ordinærer arbejdsmarkedet.
Såfremt der er kendte begrænsninger i arbejdsevnen, skal borgeren i forvejen være tilkendt andre betingelser(revalidering,flexjob(forrevalidering)) .
DERFOR er det yderest vigtigt at den lovpligtige helhedsvurdering evt.sygeopføling, og handleplan udarbejdes. Elleres kan kommunen blive ved i det uendelige.
Denne plan kan påklages over såfremt du,fagforening eller læger ikke er enige i arbejdsresourse.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2008, 06:27   #24
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Jeg er altså ikke helt enig. Praktik er det ord, der bruges efter lov om en aktiv beskæftigelsindsats blev lavet i 2003.

Praktik kan også bruges til en afklaring af arbejdsevnen, også selvom man ikke forventes tilbage til ordinært arbejdsmarked.

Da jeg gik i Contra, fik jeg at vide, at efter føromtalte lov kom, hedder det praktik i stedet for arbejdsprøvning.

Jeg har selv 2 gange været i dét, jeg også selv kalder arbejdsprøvning, men både Contra og Reva kaldte det praktik, og jeg har også begge gange underskrevet en praktikaftale.

I virkeligheden er det jo ligemeget hvilket ord man bruger, jeg har bare set herinde, at mange bliver forvirrede over de forskellige udtryk og tror, at det er to forskellige ting.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2008, 08:51   #25
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er netop ikke ligegyldig hvad det kaldes, fordi det har betydning for indplacering i lovgivningen, og dermed stor betydning for borgeren såfremt det er førtidspension, eller flexjob.
Betydningen er at borgeren skal igennem flere tiltag før tilkendelse af førtidspension. Første prøvning er så alm.job, derefter revalidering.
det er derfor først når kommunen erkender at der er begrænsinger i arbejdsevnen, at folk kan begynde endelig afklaring til flexjob eller pension.
Dette har selvsagt kun betydning i de stride kommuner, hvor dernæsten ikke tilkendes førtidspensioner. Kommer selv fra HIllerød, hvor det næsten er umuligt. Kommunen misbruger derfor indplacering, uden skriftlig afgørelse på indplacering, hvorefter sagerne tager mange år, og borgere havner på kontanthjælp, eller uden hjælp overhovedet, i flere år.
Det har derfor stor betydning i sager, hvor disse trækkes i langdrag.
vh popiae.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2008, 08:55   #26
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Praktik kan ikke bruges ifølge lovgivningen, hvor borgeren ikke kan vende tilbage til ordinære arbejdsmarkedet.
Undtagelsen ligger for udviklingshæmmede som typisk får skånejobs, samtidig med deres førtidspension.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2008, 09:08   #27
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Det er helt åndsvagt, jeg vågnede i nat, med et hamrende hjerte, drømte at de havde sendt mig i arbejdsprøvning i Ålborg, hvor et helt hold skulle lære om græsslåmaskiner i en måned, så vi kunne slå kommunens plæner. Jeg var nødt til at flyve derop og kommunen ville ikke betale den flybillet, men jeg skulle møde til tiden, ellers ville de tilbageholde min hjælp.

Et er at man kan drømme dybt tåbeligt, noget andet er sørme at jeg virkelig drømmer om den skide arbejdsprøvning, fordi det viser vel lidt at det rider mig som en mare.

Nå, min knægt på 13 har fået job, omdeler reklamer, en rigtig god rute og snu som han er, så var han jo på påskeferie med sin far første gang de reklamer skulle ud.

Den ældste og jeg tog så ruten, HVOR svært kan det være at tage egen vej + 5 veje lidt længere ude, ialt 106 huse.

Jeg pakkede den fine cykeltrailer, han har lånt, tog de nemme postkasser, den store tog de besværlige og vi brugte 3 timer, vi tog det stille og roligt, gik og nød naturen herude på landet.

Efter turen lige i Brugsen for at handle, så lave mad, vaske op, og kl. 18.30 gik jeg i seng; mine ben, knæ, ryg og lænd var fuldstændig færdig, mine hænder var hævet op og dunkede, jeg var totalt udmattet, jeg sov til kl. 6 næste morgen.

Hvorfor skriver jeg dette??

Jo, for at få min samvittighed på plads, jeg ved jo godt at jeg er et skrog, der ikke mere magter det samme som for blot 10-12 år siden, jeg har krav på at blive taget alvorligt, når jeg siger til min sagsbehandler at arbejdsprøvning / job vil ødelægge min dag, det vil ændre mine børns hverdag drastisk og det kan hverken de eller jeg være tjent med.

Ufatteligt at man skal gå med en smådårlig samvittighed konstant, føle sig mistroet, jamen, når du kan gå en tur med dine hunde, så kan du vel også arbejde........!!

Javel ja, men før i tiden gik jeg 6 km. med de hunde, idag går jeg 50 meter ned på marken og slipper dem løs, så kan de rende rundt, mens jeg trisser lidt efter dem.

Og så kommer det endelige argument fra min sagsbehandler: Du er jo ikke så gammel, du burde da kunne gå en længere tur.........tag lige den, du.

Nå, skulle bare hælde lidt af, har haft en rigtig dårlig nat, jeg kunne ikke falde i søvn efter den åndsvage drøm.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2008, 10:23   #28
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
THJ, hvordan dælen kom det ? til dit hoved. Der er da ingen syge/arbejdsskadede m.v. der bevidst trækker sin sag i langdrag. Jeg synes at det er uforskammet, at stille dette spørgsmål til en person der i forvejen "ligger ned" og har det pisse dårligt både fysisk og psykisk.

THJ, jeg håber af hele mit hjerte, at du er frisk og rask og aldrig kommer ud for sygdom eller skade....... du skulle jo nødig mærke på din egen krop hvordan det er og hvor slemt det kan være at kæmpe for sin ret.

Gid solen altid må skinne!

Den Udstødte!
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2008, 10:54   #29
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Maj Britt du får et stort og hold modet oppe ...kender godt den angst du føler når du bliver sendt i arbejdsprøvning.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2008, 13:19   #30
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Den udstødte Se meddelelser
THJ, hvordan dælen kom det ? til dit hoved. Der er da ingen syge/arbejdsskadede m.v. der bevidst trækker sin sag i langdrag. Jeg synes at det er uforskammet, at stille dette spørgsmål til en person der i forvejen "ligger ned" og har det pisse dårligt både fysisk og psykisk.

THJ, jeg håber af hele mit hjerte, at du er frisk og rask og aldrig kommer ud for sygdom eller skade....... du skulle jo nødig mærke på din egen krop hvordan det er og hvor slemt det kan være at kæmpe for sin ret.

Gid solen altid må skinne!

Den Udstødte!
Hej Udstødte

Jeg kunne også godt se i starten at det måske virkede lidt hårdt det der kom ud af tastaturet, men jeg undlod at skrive noget da jeg syntes at både Stella og Zuza argumenterede meget godt for maj-brittt`s situation ....

Ikke alt hvad man skriver er lige som man mener det , men det skrevne ord kan være svært og misforståelser opstår det kan vi desværre ikke undgå....

jeg læste senere THJ`s indlæg her http://www.k10.dk/showthread.php?t=4594

og kom så frem til at det nok var noget med misforståelser og det skrevne ord ...

Så det skal nok gælde for alle herinde at man engnag i mellem lige tænker over hvad det er man skriver og hvorfor , men at os som læser det også tænker over at det måske ikke lige er ment som det er opfattede og så i stedet for måske gør det til en dyd lige at spørge den anden om det vitterlig er det de mener hvis det går os på

Men ok min første reaktion var ogs SAY WHAT ... men jeg tror nu ikke det er så slemt ment , da jeg jo kan se at THJ selv sidder i suppedasen og det er jo ikke os alle der udtrykker os på samme måde ...
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Så tager vi en praktikperiode igen pinballs Skal kommuner ikke overholde loven? 13 23-06-2009 23:15
Er det bare arbejdsprøvning igen igen !!? Enteneller Spørgsmål ang fleksjob 6 11-03-2009 21:21
Arbejdsprøvning... igen igen ! passatb5 Spørgsmål ang fleksjob 3 06-11-2007 20:33
Prøver lige Eva Kjer Hansen igen lena Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 25-08-2007 11:21
Arbejdsprøvning igen og igen bantam Skal kommuner ikke overholde loven? 9 22-09-2006 11:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension