K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-11-2012, 11:14   #1
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Ledig i flexjob pr. 01.01.2013

Har simpelthen ikke ressourcer til at finde svaret på mit spørgsmål - håber I bærer over med mig.

Hvis man er ledig fleksjobber pr. 01.01.2013, ryger man så på kontanthjælp på et tidspunkt.

Jeg er nu blevet førtidspensionist og kan derfor gifte mig med min kæreste, som er ledig flexjobber, uden det får økonomisk betydning

Vi frygter at han kan ryge på kontanthjælp, han har været ledig fleksjobber i mere end to år. Det ville være rart at vide det, så man kan tage nogle forholdsregler.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2012, 12:01   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
lige nu er der ikke vedtaget nogen tidsfrist.

men men loven er jo ikke vedtaget endnu, så jeg håber for jer i ikke har planer om bryllup lige nu, så må vi alle se hva der sker her efter årsskiftet.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2012, 12:53   #3
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Der er ingen tidsbegrænsning på ledighedsydelse. Så hvis kæresten er på ledighedsydelse i dag vil han fortsætte på det fremover.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2012, 13:07   #4
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Der er ingen tidsbegrænsning på ledighedsydelse. Så hvis kæresten er på ledighedsydelse i dag vil han fortsætte på det fremover.

Hmmm, HVIS regeringen får magt som de har agt, så skal fleksjobvisitationen jo tages op efter 5 år hvis man er under 40 år... -sååå helt sort og hvidt kan man vist ikke svare, da ledighedsydelsen jo ryger hvis man ikke mere er fleksjobberettiget



.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2012, 16:39   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Lige ud over den mulighed som Multe beskriver....at et fleksjob kun er for fem år af gangen....

Men man skal jo blive rask før man mister sin fleksjobsvisitation igen....

Men fremover hedder den ydelse ALLE ledige fleksjobbere kan få....ledighedsydelse...

Den findes så i en stor udgave og i en mindre udgave....men uanset hvad så er det ledighedsydelse man som ledig fleksjobbere vil få fremover...

Ledighedsydelsen bliver ikke reguleret af formue og ægtefælle indtægt.....

Nu er det rigtigt nok ikke vedtaget endnu....men flertallet er der...så det skal det nok blive....

Så i burde ikke have noget problem i at blive gift....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2012, 17:10   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvis man er tildelt fleksjob i dag, så har man det også uanset hvordan den nye reform ser ud. men lønnen bliver mindre, hvis man har et godt lønnet job i dag og mister det
så bliver ens løn udregnet på en anden måde. hvis man i forvejen har en lav løn får det ikke nogen større betydning.
det nye er at man kun få fuld løn for de timer man kan arbejde. Det betyder jo mere syg man er jo mindre får man i løn
det er åbenbart den nye politik fra SOC og SF. jo mere syg du er jo mere skal du straffes økonomisk
hvis man samarbejder med kommunen, så kan man ikke miste sin Ledighedsydelse.

noget andet er hvis man ikke er tildelt fleksjob og først skal i gang med at søge efter den nye reform bliver vedtaget. så skal man i ressourceforløb, hvis man ligger til fleksjob

dog skal man huske at det først er ved en nedsat arbejdsevne på 50 procent og denne er varig, at man kommer på et ressourceforløb.
det er absolut ikke alle i gruppe 3 på kontanthjælp.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nye regler Flexjob ledig dobar Spørgsmål ang fleksjob 15 19-08-2013 11:56
2011 E-Tab på 25% og 2013 i nyt Flexjob og ned i løn P.P.D Spørgsmål ang fleksjob 9 18-02-2013 19:25
flexjob: 1 time/uge i 2013.. virkelig? Tzari Alt det andet 17 11-12-2012 10:12
Satser 2013 ledig flexjobber dobar Spørgsmål ang fleksjob 12 05-12-2012 13:56
ang. ledig og flexjob mediagirl Spørgsmål ang fleksjob 2 23-09-2011 13:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension