K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-09-2007, 19:41   #81
kschou
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2006
Indlæg: 38
Styrke: 18
kschou er ny på vejen
Hej igen.

Vi har efter kschou`s seneste oplevelse hos psykiateren valgt at klage. Syntes ikke
nogen hverken kan eller skal finde sig i sådan en behandling fra en person som man havde håbet på kunne hjælpe en på vej, men i stedet for bare tramper en endnu mere ned.

Disse personer repræsenterer de partier som Kolding kommune består af.

Vi har valgt at sende klagen til følgende:

Borgmesteren
Per Bødker Andersen
Kirkely 13
6000 Kolding

Mike Legarth
Højvang Nord
6580 Vamdrup

Henrik Larsen
Bakkegårds Alle 17
6000 Kolding

Lis Ravn Ebbesen
Linde Allé 18
6000 Kolding

Hans Peter Andersen
Kærvænget 5
6064 Jordrup

Søren Rasmussen
Primulavej 7
6000 Kolding

Derudover er det sendt en klage til følgende:

Sundhedsvæsenets Patientklagenævn
Frederiksborggade 15, 2.sal
1360 København K
Statsministeriet
Prins Jørgens Gård 11
1218 København K
Att.: Minister Claus Hjort Frederiksen

Sundhedsstyrelsen
Embedslægeinstitutionen Syddanmark
Sorsigvej 35
6760 Ribe

Lægeforeningen
Domus Medica
Trondhjemsgade 9
2100 København Ø

Vi har desuden valgt at sende sagens papirer til medierne i håbet om, at de måske ville
tage kschou´s sag op.

Kontant
DR BYEN
Emil Holms Kanal 20
0999 København C

Ekstra Bladet
Rådhuspladsen 37
1785 København V

Jeg fik fredag eftermiddag en opringning fra kschou´s sagsbehandler. Hun kunne give mig den besked, at Kolding kommunes lægekonsulent nu fandt hans tilstand som varig og at det efterhånden var svært at se hvilken behandling der ville kunne hjælpe kschou.
Desuden var lægekonsulenten chokeret over den behandling han havde fået og over
selve behandlingsforløbet.
Derefter blev jeg oplyst, at kschou selv skulle vælge en af de psykiatere som kommunen anbefalede for at denne kunne vurdere hans endelige tilstand og så give
beskeden til sagsbehandleren på mandag om kschou´s valg.



Med Venlig Hilsen.

Storbror
kschou er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2007, 20:57   #82
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej Storebror

Hvor lyder det godt, så er der måske en lille chance og et lille håb om at der snart sker bare en lille smule posetivt i Kschous sag ...


Og hvis lægekonsulenten er chokeret så er det ikke noget i mod hvad vi andre der har læst hans sag er, jeg håber faktsik at i får vækket noget af pressen med jeres historie der er alt for mange mennesker der har lavet alt for meget ged i den hele vejen og nogen burde stå til ansvar for det, der kommer jo hele tiden nye mennesker til i systemet og det er altså ikke alle der er så heldig at have noget familie der kan agere for en ....


jeg håber snart i får noget af den ro i efterhånden må trænge og det gælder jer begge to

MVH
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 15-09-2007, 07:11   #83
kschou
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2006
Indlæg: 38
Styrke: 18
kschou er ny på vejen
Hej k-10

Jeg fik fredag den 31 august om eftermiddag en opringning fra kschou´s sagsbehandler. Hun kunne give mig den besked, at Kolding kommunes lægekonsulent nu fandt hans tilstand som varig og at det efterhånden var svært at se hvilken behandling der ville kunne hjælpe kschou.
Desuden var lægekonsulenten chokeret over den behandling han havde fået og over
selve behandlingsforløbet.
Derefter blev jeg oplyst, at kschou selv skulle vælge en af de psykiatere som kommunen anbefalede for at denne kunne vurdere hans endelige tilstand og så give
beskeden til sagsbehandleren på mandag om kschou´s valg.
[/I]

Dette har vi desværre aldrig fået på skrift. Og hvordan kan det indhentes på skrift.
Kan vi kontakte den lægekonsulent som har givet sagsbehandleren disse oplysninger, for så den vej at kunne få en skriftlig redegørelse for hvad det er der mangler i sagen ?
kschou er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2007, 07:55   #84
kschou
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2006
Indlæg: 38
Styrke: 18
kschou er ny på vejen
Jeg prøver lige vedhæfte nogle tekst dokumenter, håber at det virker.

Den 19 oktober 2006 kommer der afslag på ansøgning af førtidspension.

Klik på billede for større version

Navn:  Side 1.jpg
Visninger: 1834
Størrelse:  283,5 Kb
ID: 21

Klik på billede for større version

Navn:  Side 2.jpg
Visninger: 821
Størrelse:  388,0 Kb
ID: 24

Den 1 november 2006 bliver der indsendt en klage samt anke på afslaget.

Den 9 juli 2007 ser vi at kommunen har noteret dette.

Klik på billede for større version

Navn:  Glemt At Give Svar På ANKE.jpg
Visninger: 352
Størrelse:  173,8 Kb
ID: 25

Den 5 september 2007 kommer der svar på klage samt anke. (Næsten 1 år)

Klik på billede for større version

Navn:  Svar på anke.jpg
Visninger: 542
Størrelse:  257,0 Kb
ID: 26



Hvad er det da for noget ?

Håber i måske kan give et par gode råd ?
kschou er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2007, 14:43   #85
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af kschou Se meddelelser
Hej k-10

Jeg fik fredag den 31 august om eftermiddag en opringning fra kschou´s sagsbehandler. Hun kunne give mig den besked, at Kolding kommunes lægekonsulent nu fandt hans tilstand som varig og at det efterhånden var svært at se hvilken behandling der ville kunne hjælpe kschou.
Desuden var lægekonsulenten chokeret over den behandling han havde fået og over
selve behandlingsforløbet.
Derefter blev jeg oplyst, at kschou selv skulle vælge en af de psykiatere som kommunen anbefalede for at denne kunne vurdere hans endelige tilstand og så give
beskeden til sagsbehandleren på mandag om kschou´s valg.
[/I]

Dette har vi desværre aldrig fået på skrift. Og hvordan kan det indhentes på skrift.
Kan vi kontakte den lægekonsulent som har givet sagsbehandleren disse oplysninger, for så den vej at kunne få en skriftlig redegørelse for hvad det er der mangler i sagen ?

I får nok ikke noget ud af at kontakte lægekonsulenten , men i kan skrive til sagsbehandleren og refare til den samtale den 31 aug og udtrykke jeres undren over det fastholdte afslag ..

Bed evt om aktindsigt igen , for der skal ligge et notat om den samtale den 31 august, og ved at skrive til hende og refare til den samtale tvinger i oplysninger om den samtale ind i Kschous sagsmappe (og den er ret vigtig at have med ) altså du skal have det hele med, både hvad hun siger lægekonsulenten har sagt og det med psykiater og at det er svært at se hvad Kschou kunne have tilbage af arbejdsevne..

hvorfor de sender afslaget videre til beskæftigelseankenævnet undre mig lidt, men mon ikke det er fordi de vil have orden i papirene for samtidig skriver de jo netop også at der er en ny pensions ansøgning som er ved at blive udredt..

Og helt ærligt så tror jeg ikke at det er så dårligt, måske beskæftigelseankenævnet giver kommunen medhold i den fra 06 men så er der sket så meget andet siden, bla det konstante pres han har levet under fra kommunens side som har været med til at gøre hans psykiske tilstand værre og jo flere brølere fra deres side man kan se , jo bedre for Kscou..

Det kan også tænkes at beskæftigelsesankenævnet selv sender hans sag tilbage til kommunen for videre udredning da de jo nemt kan se at det ikke er en ny sag og der er gået lang tid og kan være forandret meget helbredsmæssigt, det håber jeg i hvertfald på ..

Hvad er der sket videre i Kschous sag ?? har han fået valgt en psykiater og har han en aftale med pågældende ?

har i modtaget noget respons på jeres klager ?

Du kunne evt ringe til beskæftigelseankenævnet og høre om der er mulighed for at få lagt en udtalse om Kschou ved det afslag , sådan at de kan blive oplyst hvad der er sket inden for det seneste år og om ikke andet så i hvertfald sørge for at de ved at kommunen hævder at de er ved at udrede Kschou igen (som jeg læser det sidste stykke papir så udreder de med henblik på en § 18 ) men som vi jo alle ved så er det ikke altid til at regne med de kommuner og sagsbehandlere ....

jeg håber at det går i orden for jer...

MVH

Hejdien

PS her i hørt noget fra patient klagenævnet af ??
  Besvar med citat
Gammel 16-09-2007, 02:13   #86
kschou
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2006
Indlæg: 38
Styrke: 18
kschou er ny på vejen
Den 11. juli 2007 kom der svar på den klage vi havde sendt ind angående den manglende aktindsigt, som aldrig var blevet udleveret.

Klik på billede for større version

Navn:  Svar på modtaget klage over manglende aktindsigt.jpg
Visninger: 912
Størrelse:  256,9 Kb
ID: 35

Kommunen svarer i deres svar på anke at:

Det kan samtidig oplyses, at vi er bekendt med, at du igen har anmodet om at få undersøgt mulighederne for tilkendelse af førtidspension.

Dette forstår jeg ikke noget af, da vi ikke har søgt eller anmodet om dette.

I går var kschou igen ved psykiater. Han sagde, at det nok var for tidligt at tale om at et stationær tidspunkt var nået. Han tror stadig at noget kan gøres, så kschou får det bedre.

Denne psykiater er også en anden psykiater end den kschou har bedt om at komme i behandling ved.

I sidste uge ringede kschou til den valgte psykiater for at få aftalt en ny tid. Han skulle selv ifølge kommunen vælge den psykiater som han havde det mest med.

Kschou fik af psykiateren at vide, at hvis det var noget kommunen havde bedt ham om, så var de nød til selv at ringe, da det så er dem der skal betale.

Men psykiateren oplyste kschou om, at der ved ham nok var omkring to måneders ventetid.

Jeg ringede så til kschous sagsbehandler igen og oplyste hende om dette. Hun lovede mig så, at hun selv ville tage kontakt til psykiateren.

På de mange klager der blev sendt ud den 28. august 2007 har følgende svaret tilbage til os:

1. Den 1 september Søren Rasmussen.

Vedhæftet fil 28

Vedhæftet fil 29

2. Den 3 september Lis Ravn Ebbesen.

Klik på billede for større version

Navn:  Lis Ravn Ebbesen.jpg
Visninger: 309
Størrelse:  176,6 Kb
ID: 31

3. Den 4 september Per Bødker Andersen.

Klik på billede for større version

Navn:  Per Bødker Andersen.jpg
Visninger: 300
Størrelse:  121,4 Kb
ID: 32

4.Den 6 september Lars Rasmussen.

Vedhæftet fil 30

5. Den 6 september Sunhedsstyrelsen.

Klik på billede for større version

Navn:  Sunhedstyrelsen.jpg
Visninger: 357
Størrelse:  140,4 Kb
ID: 33

6. Den 12 september Sunhedsvæsenets Patientklagenævn.

Klik på billede for større version

Navn:  Sunhedsvæsenets Patientklagenævn Side 1.jpg
Visninger: 685
Størrelse:  285,1 Kb
ID: 34


Hvordan kan det være at kschou er overgået til kontanthjælp, når ham kammeraten som kschou fulgtes med under overfaldet blev sygemeldt næsten på samme tid, han går også stadig sygemeldt, men modtager dog sygedagpenge, som altså næsten er det dobbelte af end hvad kschou får udbetalt ?

Det er så uretfærdig.

I hele kschou's sagsmappe er der utrolig mange fejl, som intet har med kschou at gøre.

Bla. står der et sted: Pt. blev hospitaliseret i kolding i ca. 5 timer og kom til kontrol 2 dage senere. Hvilket er en fejl, da kschou stak af fra sygehuset iført sygehustøj, pga. ca. 15 min. efter ankomst på skadestuen mødte overfaldsmændende op på sygehuset og truede ham på liv og helbred. Kschou blev kun tørret lidt ren, for den værste blod som han var indsmurt i.
( Jeg var der selv under hele forløbet )

Der står også et sted: Pt. har mange tatoveringsar på hovedet.
( Det har han ikke )

Er ked af hvis jeg har lagt for mange filer ind.

Jeg syntes efterhånden også at det hele ser håbløst ud, det er som skruen uden ende.

MVH

Storbror
kschou er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2007, 02:19   #87
kschou
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2006
Indlæg: 38
Styrke: 18
kschou er ny på vejen
Det virkede ikke helt, så prøver lige igen.

1. Den 1 september Søren Rasmussen.

Klik på billede for større version

Navn:  1 Søren  Rasmussen side 1.jpg
Visninger: 583
Størrelse:  374,8 Kb
ID: 36

Klik på billede for større version

Navn:  1 Søren  Rasmussen side 2.jpg
Visninger: 271
Størrelse:  146,5 Kb
ID: 37

4.Den 6 september Lars Rasmussen.

Klik på billede for større version

Navn:  Lars Rasmussen.jpg
Visninger: 339
Størrelse:  136,1 Kb
ID: 38
kschou er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2007, 03:43   #88
kschou
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2006
Indlæg: 38
Styrke: 18
kschou er ny på vejen
I kommunens udtalse fra rundbordsmøde den 28 marts 2006 står der følgende:

Konklusion:
Det aftales, at ut. indhenter statusattest fra psykiater og at vi afventer udredning på neurosykologisk afd. før der vurderes på om om pgl. skal tilbydes funktionsafklaring før der kan rejses sag om førtidspension.

Det vik kunne betyde at, hvis der skal tilbydes funktionsafklaring vil/kan en del af periode blive med udbetaling af kontanthjælp.

Han er jo ikke i nogen funktionsafklaring da han er for syg.

Klik på billede for større version

Navn:  Rundbordsmøde 28 marts 2006 KLIPPET.JPG
Visninger: 301
Størrelse:  98,4 Kb
ID: 39

Hvad betyder det ?
kschou er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2007, 12:06   #89
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej Igen

Jeg har lige siddet og læst hele tråden igennem for at se om der kan være noget der er glemt undervejs som måske kan hives frem og bruges igen altså muligheder der ikke er forsøgt, og jeg faldt over et par ting som jeg ville tage fat i hvis jeg var jer ...

feks som det at Kschou var i fagforeningen 3F og de tidligere har hjulpet ham er de stadig inde i billedet eller kunne i overveje at tage kontakt til dem igen ?

jeg ved at Kshou selv har valgt at lægge alt på hylden et stykke tid og ikke har orket denne kontakt med systemet , men der er det om at få forklaret de relevante instanser at det ikke er et valg han har truffet ved sine fulde fem men at det er ud fra hans psykiske tilstand og at de er med til at forværre denne tilstand.

Jeg tror at i er nød til at hente noget hjælp udefra , også for din skyld tænker jeg på, det er enormt opslidende det du er i gang med her...
professionelle kan gå ned på det og her er det en med meget tætte relationer til dig og som du har det skidt med at se lide ... nå det var lige en lille afstikker

Så faldt jeg også over den at Kschou i et stykke tid ikke havde fået kontanthjælp da han havde formue fra erstratningen , det var en af de ting jeg ville skrive til ham Søren Rasmussen om han kunne hjælpe med, for på mig lyder det som om han virkelig vil hjælpe jer hvis han kan ...

grunden til at i skal gøre noget ved det er fordi at man i følge loven ikke må røre de penge som Kschou har fået i erstatning , der kommer lige et Quote her fra SR bistand

Citat:
Ifølge Aktivlovens § 14 stk. 5 skal kommunen se bort fra formue, som stammer fra erstatning, som bliver udbetalt som kompensation for varigt men.Det er derfor en god ide at holde en menerstatning adskilt fra din øvrige økonomi og indsætte den på en særskilt konto, så du til enhver tid kan bevise, hvor pengene kommer fra. Du kan naturligvis frit hæve på kontoen, men det eneste, der senere må gå ind på den er renterne af erstatningen.
det vil sige at Kschou uretmæssigt er blevet frataget nogle penge her...

Noget andet i skal have bede ham om konkret er at han vejleder jer om hvordan i bedst kommer til bunds i den her sag, feks søger Kshou helt tilbage i 06 en ansøgning om førtidspension ,han anker den men får ikke noget svar tilbage , først et år senere opdager man at den ligger der og sender den så afsted....

Men er den opdateret ? er nye symptomer, behandlinger, tiltag eller noget skrevet på ....

Det formoder jeg ikke at de er og dermed er den jo ikke lige som gyldig mere vel ?

Jeg kiggede lige på datoen for Kschous første indlæg og han har snart været hos os her på siden i et år, og det er et år hvor jeg vil mene at Kolding kommune bare har sjusket sig igennem det hele, de har ikke overholdt lovgivninger eller noget og der er kun en til at betale prisen og det er Kshou det er simpelthen den største gang svineri ....

Du spørger til Kschous sygedagpenge kontra hans ven som også var med under overfaldet...

Det er igen pga kommunens smøl , da det i sin tid skete at de stoppede hans sygedagpenge pga afslag på førtidspension kunne det have været undgået ved at den var sendt til anke til tiden, set på den måde at hvis ankenævnet ikke havde givet kommunen medhold men havde tilbagesendt den til kommunen med besked om ting der skulle kigges på og prøves ja så kunne han meget vel have fået genoptaget sine sygedagpenge indtil der forelå en afgørelse ....

Så hvorfor Kschou er endt i denne vanvittige situation , ja det er alt sammen noget med lotteri at gøre, Kschou har trukket en nitte da han fik sagsbehandler så kort kan det beskrives....

Jeg syntes helt klart at i skal hanke op i ham Søren Rasmussen han tilbyder jer noget hjælp der er meget sjældent , jeg syntes i skal ringe til fagforeningen og forklare hvordan det går nu , (hvis han stadig er medlem) og hvis ikke så syntes jeg at i skal gå til advokat retshjælpen og se om de kan hjælpe jer....

Det er meget svært når man sidder her og læser hvad det er i skriver ( det bliver en del nemmere når man kan læse div dokumenter ) men en konkret ting i skal have fat i så er det at kommunen har taget hans penge fra erstatningen ..


Jeg læser lige noget mere på tråden og vender nok tilbage lidt senere, der er en del der lige skal læses på her

I mellemtiden skal du Kschous storebror begynde at tænke på dig selv også så du ikke ender med at gå ned med stress sammen med Kshcou , bare et råd

pas godt på jer selv og hinanden
  Besvar med citat
Gammel 16-09-2007, 12:31   #90
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Jeg prøver lige at sætte en kladde ind som i kan bruge i anmodning om at Kschou om ikke andet så får den kontanthjælp som han er blevet snydt for ...

Det er bare et eksempel og i kan lave om i den hvis i ønsker det, men jeg vil klart mene at han skal forlange at få sin kontanthjælp fra den manglede periode.

Måske i også skulle skrue bisse på overfor kommunen når i skriver breve, jeg prøver lige at kigge på det

Til (sagsbehandler navn )

Fra (Kschou)

Jeg har erfaret at der i kontanthjælpsloven er visse undtagelser for hvor meget formue en person må have inden det modregnes i kontanthjælpen, en af disse undtagelser er.


Andre former for formue, der skal ses bort fra

Der skal tillige ses bort fra erstatning for tab af erhvervsevne, der udbetales som følge af personskade efter bl.a. lov om erstatning fra staten til ofre for forbrydelser
, lov om erstatningsansvar, lov om patientforsikring, lov om erstatning for lægemiddelskader, lov om erstatning for vaccinationsskader eller lov om forsikring mod følger af arbejdsskade.

Der skal heller ikke ske fradrag for godtgørelse for varigt mén og godtgørelse for ikke-økonomisk skade, samt indtægter, der hidrører herfra
.

Efter § 14, stk. 5 skal kommunen se bort fra formue, som skyldes beløb, der er udbetalt som godtgørelse for varigt mén og ikke-økonomisk skade samt ydelser fra godkendte sociale fonde, stiftelser, foreninger m.v., der er fritaget for beskatning hos modtageren, jf. ligningslovens § 7, litra z.

Der kan være tale om godtgørelser efter lov om forsikring mod følger af arbejdsskade, erstatningsansvarsloven og anden tilsvarende lovgivning.



Derfor er det med undren at jeg må konstatere at denne lov ikke er overholdt fra Kolding kommunes side da jeg i perioden (skriv tiden fra de stoppede kontanthjælp til den blev genoptaget) fik stoppet min kontanthjælp da kommunen mente at jeg skulle kunne leve af de penge jeg havde stående i banken, disse penge erstatning for varig men og, tabt arbejdsfortjeneste.

Og som det fremgår af loven er det jo så noget som kommunen IKKE må medregne i min økonomiske vurdering.

Derfor skal dette brev betragtes som en klage over at jeg fik stoppet kontanthjælp i ovennævnte periode og jeg forventer at få en klar tilbagemelding om hvordan kommunen agter at forholde sig til dette.

Jeg anmoder om at få min kontanthjælp for den manglende periode udbetalt hurtigst muligt og venter et svar på dette brev hurtigt, da jeg ellers agter at gå videre med det.

Med venlig hilsen
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension