K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-11-2006, 13:40   #71
PB
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2006
Indlæg: 14
Styrke: 18
PB er ny på vejen
RE: Hjælp Mig!!!

Øv og tak

Du hører fra mig!
KH Pia
PB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2006, 08:12   #72
Ely
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2006
Indlæg: 7
Styrke: 0
Ely er ny på vejen
RE: Kæmp.

Jeg har læst hele debatten og jeg kan kun sige KÆMP alt det du kan.

Lyt ikke til dem der mener du for ung til, at blive tilkendt førtidspension.

Jeg har været igennem et forløb der minder om dit, og efter en lang og hård kamp blev jeg tildelt førtidspension. Og jeg var 30 år på dette tidspunkt.

Jeg gik et helt år uden indkomst, da jeg ikke kunne få kontanthjælp pga min mands indtægt. Så jeg kan godt forstå du synes det skide hårdt og uretfærdigt.

Jeg håber du har krafterne tilat kæmpe..

Masser af knus fra
Ely
Ely er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2007, 15:12   #73
kschou
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2006
Indlæg: 38
Styrke: 18
kschou er ny på vejen
RE: Hjælp Mig!!!

Hej K-10

Efter min mor gik bort i November sidste år, magtede jeg det ikke længere og,
havde ikke kontakt med hverken kommunen, fagforeningen, lægen eller psykiateren.
Jeg havde brug for fred og ro og har det stadigvæk.
I det halve år der nu ca. er gået har jeg ikke modtaget nogen form for indtægt, det lukkede kommunen for, da de kunne se jeg havde noget indestående i banken, som var erstatning for varig men og, tabt arbejdsfortjeneste.
Så jeg har indtil nu selv betalt for min fredningsperiode.
Det har været dyrt men strengt nødvendigt. PUHA

Derudover fik jeg en restskat fra told og skat på 29000 kroner, da der jo skulle betales skat af tabt arbejdsfortjeneste, dette havde jeg selvfølgelig ikke tænkt over.

Den 22 Maj 2007 var jeg så til samtale med min nye sagsbehandler fra kommunen hvor vi mødtes hos min fagforening.
Jeg oplyste sagsbehandleren om at jeg nu ikke havde flere penge, hvorefter hun lovede mig at gøre noget ved dette, så jeg kunne opstarte på kontanthjælp igen.
Men jeg har nu ikke fået udbetalt noget endnu eller hørt fra kommunen siden ?
Ved mødet aftalte vi at jeg skulle opstarte på Reva, som jeg nu har modtaget et brev fra hvori der står følgende.
Du vil inden for 3 uger blive indkaldt til en formålssamtale, hvor din kontaktperson fra Reva samt din sagsbehandler vil deltage.
Men føj hvor er jeg da nervøs for det.

Jeg har hørt og læst flere steder om folk der havde fået pension pga. posttraumatisk belastningsreaktion.

Mit spørgsmål er så, hvorfor systemet behandler mig på denne måde ?
Og hvorfor jeg ikke kan få mit ønske opfyldt, så jeg kan få den nødvendige fred og ro, som både psykiater og neurologisk afd. skriver i deres rapporter der er et tvingende behov for ?

PS. Har også været ved lægen hvor jeg fik en ny henvisning til psykiater.

Hilsen. kschou
kschou er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2007, 02:16   #74
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Hjælp Mig!!!

Hej Kschou...

Jeg ville bare lige sige at jeg har læst dit indlæg og jeg lige vender tilbage..

Men lige for god ordens skyld , har du fortalt kommunen at du har fået en retsskat på 29000 kr fordi du havde glemt at betale skat af din erstatning, de penge har kommunen jo sparet i din kontanthjælp, så det vil da i mine termer da svare til at du har lånt 29.000 kr at leve for , sådan at kommunen ikke skulle betale kontanthjælp i den tid, om det er noget man kan bruge til noget eller ej, det ved jeg ikke...

Men jeg har lige nogle love som jeg lige skal have pløjet igennem og svare dig derefter hurtigst muligt
  Besvar med citat
Gammel 01-08-2007, 22:51   #75
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Exclamation

Citat:
Oprindeligt indsendt af kschou Se meddelelser
Hej K-10

I det halve år der nu ca. er gået har jeg ikke modtaget nogen form for indtægt, det lukkede kommunen for, da de kunne se jeg havde noget indestående i banken, som var erstatning for varig men og, tabt arbejdsfortjeneste.
Så jeg har indtil nu selv betalt for min fredningsperiode.
Hej

det må de da ikke røre ved , har du ikke oplyst at det var penge fra din erstatning ??

har lige et link om dette http://www.sr-bistand.dk/netbrevkass...var.asp?id=519

sørg altid at holde erstatningspengene adskildt fra andre penge, så kan de ikke komme og sige det er nogen som skal modregnes kontanthjælpen.

banken kan hjælpe med at lave sådanne en særlig konto hvor man kun kan hæve på og ikke sætte ind på den og skrive at det er en konti kun med erstatningspengene på

så kan de ikke røre dem

knus fra Peacock
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2007, 10:52   #76
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af kschou Se meddelelser
Hej K-10




Jeg har hørt og læst flere steder om folk der havde fået pension pga. posttraumatisk belastningsreaktion.



Hilsen. kschou
Hej igen

jeg fejler også dette samt mange andre ting, og jeg er på kontanthjælp, jeg har været i systemet i 10 år

så det er altså ikke så nemt at få ftp som mange tror, at man bare kan få det hvis man bliver syg.

ens alder spiller meget ind også selv om de ikke må se på denne, jeg var kun 20 år da jeg blev syg. og hver gang der blev snakket ftp. kom de ind på min alder at det var jo osse tidligt at komme ud af arbejds markede, det var det da osse, men det kan jo være den bedste løsning når man ikke kan arbejde.



jeg kan ikke forstå at du ikke er bleven sygmeldt, for det kan du godt selv om du er på kontanthjælp, det er jeg bleven flere gange og så har kommune ikke rørt mig i denne periode.
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2007, 15:18   #77
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Har lige læst denne tråd igennem. Sikke en omgang.

Nu har jeg selv ptsd og kan udmærket forstå trådstarter, især med hensyn til søvn problemer, hovedpine osv. Min egen situation og forløb kan godt minde lidt om den som du er gået igennem og stadig er i. Jeg fik også af vide at jeg var jo for ung, og så "for frisk" ud til at få pension (sikke en gang ævl). Pga. søvnproblemer kan jeg stadig ikke lave noget før efter kl. 12 om dagen, hvis jeg ikke tager en sovepille, så får jeg ingen søvn eller kun lidt søvn med mareridt, og er ikke 5 potter pis hver.

Jeg vil blot opmuntre dig med at sige, at det endte altså med at jeg tilsidst fik førtidspension, så du må ikke tabe håbet. At få førtidspension løser naturligvis ikke alle problemer, men så skal du i det mindste ikke bekymre dig om at få betalt dine regninger.

Jeg håber det bedste for dig.
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2007, 19:54   #78
kschou
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2006
Indlæg: 38
Styrke: 18
kschou er ny på vejen
Nu er det for galt...

Hej.

Nu har kschou endelig langt om længe modtaget den aktindsigt han har gået og ventet på så længe.

Nr. 1.
I aktindsigten ser vi, at der bl.a. ligger et stykke papir, hvori der står følgende:

Journalstatus: Aktiv
Oprettet d.: 10-03-2006
Redigeret d.: 09-07-2007
__________________________________________________ ___________________

Notat: Almindeligt notat Oprettet d.: 09-07-2007
Sekvens nr. xxxxxxxx:
Status: Kladde Statusdato:

Ved gennemgang af sagen før den arkiveres, ses at der ligger anke på afslag af førtidspension, dateret den 1. november 2006. Af uforklarlige grunde er anken aldrig blevet behandlet. Sagen er derfor d.d. sendt til behandling i førtidspensionsteamet.
Med underskrift fra den tidligere sagsbehandler ?

kschou skiftede og fik ny sagsbehandler 1. november 2006.

Og hvorfor er det underskrevet af hende, da det jo er hans tidl. sagsbehandler ?

Hvad er der at gøre ved dette ?
__________________________________________________ ___________________

Nr. 2.
I en anden Arbejdsevnevurderingsjournal som er oprettet 14. september 2005 og ajourført 9. juli 2007 står der:
Kschou vil gerne anke det afslag som han fik på sin ansøgning om førtidspension i henhold til § 17

I samme journal står der også at sagsbehandlers konklusion er at kschou´s
adfærd forhaler helbredelsen !!

Nr. 3.
Kschou henvendte sig personligt på psykiatrisk afdeling 3. juni 2007 da han havde det meget skidt. Han fortalte hvordan han havde det og at han meget gerne ville have en snak med en der evt. ville kunne hjælpe ham.
Hende der tog imod kschou deroppe virkede totalt uforstående. Kschou havde en stor bærepose fyldt op med papirer med. Hun spørger “hvad pokker er det for en masse papirer du har”. Kschou prøvede at forklare hende om sagen men fik bare svaret: “Dem må du da gå til en advokat med, da dette ikke var deres job“. Han blev bedt om at vente, hvilket han så gjorde i ca. 4 timer hvorefter han endelig kom ind til en samtale. Han fik desværre kun en samtale på ca. 20 min. og blev så sendt hjem igen.

Nr. 4.
6. juni 2007 modtog kschou så et brev om at han endelig kunne komme til samtale hos overlægen 15. juni 2007.

Nr. 5.
Kschou modtager 11. juni 2007 så et nyt brev, hvori der står følgende:
Du har fået tilsendt en tid til samtale hos overlægen 15. juni 2007. Da overlægen er blevet akut optaget bliver jeg desværre nødt til at ændre aftalen til 21. august 2007. Dermed er samtalen blevet udsat yderligere 2½ måned.

Nr. 6.
Kschou ankommer til aftalte tid 21. august 2007. Her sidder han i venteværelset og venter i over en time. Da han ikke er blevet kontaktet i sin venten, henvender han sig til sekretæren ved skranken. Hun oplyser ham om, at overlægen har tagen en dame ind til samtale og at der må være sket en misforståelse. Hun undskylder mange gange og siger til kschou: “det er selvfølgelig for dårligt og hun vil tage fat i overlægen bagefter, for sådan noget må bare ikke ske“.
Hun giver kschou en ny tid. Dette bliver nu allerede 23. august 2007.

Nr. 7.
Kschou møder 23. august 2007 som aftalt igen op på psykiatrisk afdeling. Han har også denne gang valgt at tage en stor stak af sine papirer med derop, bl.a. medbringer han diverse papirer, hvori der er skrevet alverdens fejl.

Overlægen kommer selv ud i venteværelset og kalder kschou ind. Han nedgør og sviner kschou til med diverse respektløse, modbydelige ting bl.a. siger han følgende til kschou. “Jeg gider sgu da ikke læse alle dine latterlige papirer“.

Kschou prøver at fortælle overlægen om den modbydelige nedslagtning han var udsat for, Overlægen siger så “Ja, ja. Det har vi jo allerede snakket om. Det behøver du ikke oplyse mig om igen, da jeg faktisk er ligeglad“.

Overlægen fortsætter med følgende ord “Du skal åbenbart have alting skåret ud i firkanter, så nu holder du din KÆFT og hører efter hvad jeg siger til dig“.

Overlægen siger 5-6 gange uden at lytte det mindste til hvad kschou har at sige
“HOLD DIN KÆFT, jeg gider da ikke at sidde her og høre om al din selvmedlidenhed, klappe og klø dig på ryggen og sige nøøj hvor er det vel nok synd for dig“.

Overlægen siger yderligere ”Du siger til mig at det har ødelagt dit liv og hvis det er din holdning kan jeg ikke hjælpe dig“,

Kschou siger jamen og forsøger at forklare sig, men overlægen RÅBER HØJT:
“UD. Kan du så se at komme ud. Jeg gider absolut ikke blive afbrudt af dine egentlige fuldstændige ligegyldige irettesættelser, KOMMA SLUT. Det var rart at se dig. Farvel og pas godt på dig selv, Kan du ha et godt liv“.


Grunden til at jeg kan beskrive overlægens ord så præcist, er at kschou havde optaget hele samtalen på hans mobiltelefon, da han ellers har meget svært ved at huske hvad der er blevet sagt.

Spørgsmålet er så: Hvad mere kan vi efterhånden gøre nu ?


Nr. 3.
Søgte 1. gang efter aktindsigt 1. november 2006. Men modtog aldrig svar retur.

Søgte så igen aktindsigt for anden gang 15 juni. Men da der heller ikke denne gang
blev udleveret noget, klagede vi så og sendte en skriftlig klage til sagsbehandleren.

En klage til borgmesteren som svarede at han straks havde oversendt brevet til social- og beskæftigelsesdirektøren.

Social- og Beskæftigelsesdirektøren svarer i sit brev: At han gerne vil beklage at der aldrig er kommet noget svar på henvendelsen angående aktindsigt. Jeg håber yderligere at du fremadrettet vil opleve, at din sagsbehandling og samarbejdet med Beskæftigelsesrådgivningen forløber til din tilfredshed.

Yderligere blev klagen også sendt til Statsforvaltningen Syddanmark. De skriver følgende: Deres klage er d.d. sendt til kommunen til videre foranstaltning jf. retssikkerhedsloven § 66.


Nr. 4.
Udover dette indeholdte aktindsigten også følgende brev:
En lægejournal vedr. en 38-årig mand der er familiesammenført i 1999. Han er opvokset i Tuzla i det tidligere Jugoslavien og blev i begyndelsen af krigen skadet i venstre ben med omfattende skader på lårbenet og han har siden skaden store gener ved knæet. På grund af en nerveskade har det medført dropfod.

Psykisk har han været udsat for mange traumatiske oplevelser og har fået konstateret PTSD.

Han er gift og har 2 børn, hvoraf det ene barn har infantil autisme. Drengen udstøder lyde, som JS har svært ved at beskrive.


Nr. 5.
Der er også et andet brev vedlagt min aktindsigt som angår den samme person.
Der står: August 2005 MR af hjernen viser kronisk bihulebetændelse f.ø. Normal undersøgelse



Nr. 6.

Fra: xxx xxxxxxx Afdelingschef
Sendt: 28 Marts 2006 11:19
Til: x. xxxxxx; xxxxxxx xxxxxxxx
Vedr: SN 33 XXX ( Nummerplade )
Prioritet: Høj


Bilen tilhører xxxx xxxxxx - Gamstvej 6600 Vejen. Kan det hjælpe jer videre ?

Venlig hilsen

xxx xxxxxxx
afdelingschef



PUHA DA DA: Hvad sker der ? Dette er da en fejl der ikke må kunne ske. Gad vide om der sidder nogen der har modtaget papirer fra min sag.

Eller er det meget normalt at de, OVERHOVEDET IKKE HAR STYR PÅ NOGET SOM HELST ?

På kschou´s vegne.

Storebror
kschou er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2007, 22:08   #79
Metro
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af kschou Se meddelelser
Overlægen kommer selv ud i venteværelset og kalder kschou ind. Han nedgør og sviner kschou til med diverse respektløse, modbydelige ting bl.a. siger han følgende til kschou. “Jeg gider sgu da ikke læse alle dine latterlige papirer“.

Kschou prøver at fortælle overlægen om den modbydelige nedslagtning han var udsat for, Overlægen siger så “Ja, ja. Det har vi jo allerede snakket om. Det behøver du ikke oplyse mig om igen, da jeg faktisk er ligeglad“.

Overlægen fortsætter med følgende ord “Du skal åbenbart have alting skåret ud i firkanter, så nu holder du din KÆFT og hører efter hvad jeg siger til dig“.

Overlægen siger 5-6 gange uden at lytte det mindste til hvad kschou har at sige
“HOLD DIN KÆFT, jeg gider da ikke at sidde her og høre om al din selvmedlidenhed, klappe og klø dig på ryggen og sige nøøj hvor er det vel nok synd for dig“.

Overlægen siger yderligere ”Du siger til mig at det har ødelagt dit liv og hvis det er din holdning kan jeg ikke hjælpe dig“,

Kschou siger jamen og forsøger at forklare sig, men overlægen RÅBER HØJT:
“UD. Kan du så se at komme ud. Jeg gider absolut ikke blive afbrudt af dine egentlige fuldstændige ligegyldige irettesættelser, KOMMA SLUT. Det var rart at se dig. Farvel og pas godt på dig selv, Kan du ha et godt liv“.


Grunden til at jeg kan beskrive overlægens ord så præcist, er at kschou havde optaget hele samtalen på hans mobiltelefon, da han ellers har meget svært ved at huske hvad der er blevet sagt.

Spørgsmålet er så: Hvad mere kan vi efterhånden gøre nu ?
Hmm... godt vi har mobiltelefoner.... Ellers var det, simpelt ikke til at tro på. I min verden er der ingen tvil om, at overlæge-mandslingen burde fyres på gråt papir, hellere i dag end i morgen.

Få denne optagelse sikret og kopieret, så den forefindes vedhæftningsparat når og hvis. Selv om det muligvis ikke kan bruges som "bevis" indenfor retsvæsenet - findes det altså og derfor spiller en rolle rent kollegialt og fagligt.

Jeg kan ikke vejlede kompetent omkring netop denne situation, så vi må hellere vente på, at andre, mere inde i praksis kommer forbi og giver deres besyv med. Men indtil videre forestiller jeg mig, at der må være de første mange "embedsmænd", der godt kunne tænke dem at lægge et hurtigt låg på denne ENORME fadæse, hvilket i den sidste ende kunne muligvis medføre, at man ikke vil "tirre" kschou og kschous Storebror yderligere.

Lad knægten fremover aldrig møde op nogens steder uden bisidder. Uanset hvor han skal møde op - kommunalt kontor eller lægekonsultation.... Og hold godt øje med din lillebror. Jeg kender mange, kernesunde mennesker, der ville dingle under loftet allerede halvvejs i det forløb han har været udsat for. Han skal igennem og frem til en levedygtig, permanent løsning i en fart. Det kan ikke gå hurtigt nok.

Om man kan indsende en intern, uofficiel klage over overlægen vedlagt en kopi af samtalen kopieret på en disk - vil jeg lade andre vejlede om. Men for mig handler det ikke så meget om et egentlig retsligt efterspil - men mere om at skabe en tilstand hos "de ansvarlige", der dermed evt. griber kollegialt i egen barm og sørger for at din lillebrors sag efterfølgende behandles hurtigt og effektivt. Selv ved et evt. afslag - taler optagelsen sit eget, tydelige sprog.... Sikke mange steder man kunne lægge den på til advarsel for sagesløse syge....
  Besvar med citat
Gammel 25-08-2007, 23:03   #80
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
[QUOTE=kschou;11407]Hej.

Nu har kschou endelig langt om længe modtaget den aktindsigt han har gået og ventet på så længe.

Nr. 1.
I aktindsigten ser vi, at der bl.a. ligger et stykke papir, hvori der står følgende:

Citat:
Journalstatus: Aktiv
Oprettet d.: 10-03-2006
Redigeret d.: 09-07-2007
__________________________________________________ ___________________

Notat: Almindeligt notat Oprettet d.: 09-07-2007
Sekvens nr. xxxxxxxx:
Status: Kladde Statusdato:

Ved gennemgang af sagen før den arkiveres, ses at der ligger anke på afslag af førtidspension, dateret den 1. november 2006. Af uforklarlige grunde er anken aldrig blevet behandlet. Sagen er derfor d.d. sendt til behandling i førtidspensionsteamet.
Med underskrift fra den tidligere sagsbehandler ?

kschou skiftede og fik ny sagsbehandler 1. november 2006.

Og hvorfor er det underskrevet af hende, da det jo er hans tidl. sagsbehandler ?

Hvad er der at gøre ved dette ?
Øhhhh betyder dette at de har sendt hans anke om afslag på førtidspension videre til førtidspensionsteamet ?

det vil jeg formode at det betyder , til dette ville jeg sende et skriftelig spørgsmål til borgmesteren, sagsbehandleren (den nuværende) og til social- og beskæftigelsesdirektøren.

Hvori jeg ville spørge ind til hvad i alverden det betød, betyder det at i skal betragte hans ankeafgørelse som om den nu køre og er på vej afsted til beskæftigelsesankenævnet.

(de burde nu have besluttet i teamet hvorvidt han skal have førtidspension eller om den skal videresendes, da de skal beslutte det inden for 4 uger ) derfor forlang svar på hvad der skal ske nu og forlang at få omgående besked !!

og hvordan de agter at behandle en ansøgning og afslag på en ansøgning som er så for sent på den og om de agter at skrive hvor forsinket afgørelsen er hvis og så frem de sender den videre, jeg ville oplyse om at et menneske der er så påvirket af pstd og bliver presset i en grad som kschou bliver det jo unægteligt vil være i en så uoverskuelig situation og at man derfor igennem alt den tid der er gået har været med til at forværre hans helbred.

og om man har tænkt sig at gøre noget ved det om man har tænkt sig at opdatere hans ressourceprofil (hvornår er den overhovdet opdateret ? )
__________________________________________________ ___________________

Citat:
Nr. 2.
I en anden Arbejdsevnevurderingsjournal som er oprettet 14. september 2005 og ajourført 9. juli 2007 står der:
Kschou vil gerne anke det afslag som han fik på sin ansøgning om førtidspension i henhold til § 17

I samme journal står der også at sagsbehandlers konklusion er at kschou´s
adfærd forhaler helbredelsen !!
Vil det sige at de vil vurdere en anke ud fra en samtale med en sagsbehandler foretaget i 2005 og igen hvad med den efterfølgende tid ?
der er vel møder imellem tiden fra 2005 til nu ??

Jeg tror at jeg ville skrive en klage mere til borgmesteren oplys at i nu har fået aktindsigt og hør ind til de ting jeg har skrevet højre oppe ..

Faktisk hør ind til alle de ting du påtaler her...

Citat:
Nr. 3.
Kschou henvendte sig personligt på psykiatrisk afdeling 3. juni 2007 da han havde det meget skidt. Han fortalte hvordan han havde det og at han meget gerne ville have en snak med en der evt. ville kunne hjælpe ham.
Hende der tog imod kschou deroppe virkede totalt uforstående. Kschou havde en stor bærepose fyldt op med papirer med. Hun spørger “hvad pokker er det for en masse papirer du har”. Kschou prøvede at forklare hende om sagen men fik bare svaret: “Dem må du da gå til en advokat med, da dette ikke var deres job“. Han blev bedt om at vente, hvilket han så gjorde i ca. 4 timer hvorefter han endelig kom ind til en samtale. Han fik desværre kun en samtale på ca. 20 min. og blev så sendt hjem igen.

Nr. 4.
6. juni 2007 modtog kschou så et brev om at han endelig kunne komme til samtale hos overlægen 15. juni 2007.

Nr. 5.
Kschou modtager 11. juni 2007 så et nyt brev, hvori der står følgende:
Du har fået tilsendt en tid til samtale hos overlægen 15. juni 2007. Da overlægen er blevet akut optaget bliver jeg desværre nødt til at ændre aftalen til 21. august 2007. Dermed er samtalen blevet udsat yderligere 2½ måned.

Nr. 6.
Kschou ankommer til aftalte tid 21. august 2007. Her sidder han i venteværelset og venter i over en time. Da han ikke er blevet kontaktet i sin venten, henvender han sig til sekretæren ved skranken. Hun oplyser ham om, at overlægen har tagen en dame ind til samtale og at der må være sket en misforståelse. Hun undskylder mange gange og siger til kschou: “det er selvfølgelig for dårligt og hun vil tage fat i overlægen bagefter, for sådan noget må bare ikke ske“.
Hun giver kschou en ny tid. Dette bliver nu allerede 23. august 2007.

Nr. 7.
Kschou møder 23. august 2007 som aftalt igen op på psykiatrisk afdeling. Han har også denne gang valgt at tage en stor stak af sine papirer med derop, bl.a. medbringer han diverse papirer, hvori der er skrevet alverdens fejl.

Overlægen kommer selv ud i venteværelset og kalder kschou ind. Han nedgør og sviner kschou til med diverse respektløse, modbydelige ting bl.a. siger han følgende til kschou. “Jeg gider sgu da ikke læse alle dine latterlige papirer“.

Kschou prøver at fortælle overlægen om den modbydelige nedslagtning han var udsat for, Overlægen siger så “Ja, ja. Det har vi jo allerede snakket om. Det behøver du ikke oplyse mig om igen, da jeg faktisk er ligeglad“.

Overlægen fortsætter med følgende ord “Du skal åbenbart have alting skåret ud i firkanter, så nu holder du din KÆFT og hører efter hvad jeg siger til dig“.

Overlægen siger 5-6 gange uden at lytte det mindste til hvad kschou har at sige
“HOLD DIN KÆFT, jeg gider da ikke at sidde her og høre om al din selvmedlidenhed, klappe og klø dig på ryggen og sige nøøj hvor er det vel nok synd for dig“.

Overlægen siger yderligere ”Du siger til mig at det har ødelagt dit liv og hvis det er din holdning kan jeg ikke hjælpe dig“,

Kschou siger jamen og forsøger at forklare sig, men overlægen RÅBER HØJT:
“UD. Kan du så se at komme ud. Jeg gider absolut ikke blive afbrudt af dine egentlige fuldstændige ligegyldige irettesættelser, KOMMA SLUT. Det var rart at se dig. Farvel og pas godt på dig selv, Kan du ha et godt liv“.


Grunden til at jeg kan beskrive overlægens ord så præcist, er at kschou havde optaget hele samtalen på hans mobiltelefon, da han ellers har meget svært ved at huske hvad der er blevet sagt.

Spørgsmålet er så: Hvad mere kan vi efterhånden gøre nu ?
Føj for den , hvad fanden foregår der ?

det er godt at han har det på optagelse jeg ville sætte en klage sammen til psykiatrisk afdeling hvori jeg klagede over den behandling som kschou har modtaget (den bliver jo garenteret andre borgere til del også)
jeg ville klage til patient klagenævnet INGEN borgere skal finde sig i sådan en behandling ...

jeg er målløs og det er jer der sidder med det længste strå i forklare bare at han har optaget samtalen pga hans hukommelse jeg syntes IKKE at i skal finde jer i det ...


Citat:
Nr. 3.
Søgte 1. gang efter aktindsigt 1. november 2006. Men modtog aldrig svar retur.

Søgte så igen aktindsigt for anden gang 15 juni. Men da der heller ikke denne gang
blev udleveret noget, klagede vi så og sendte en skriftlig klage til sagsbehandleren.

En klage til borgmesteren som svarede at han straks havde oversendt brevet til social- og beskæftigelsesdirektøren.

Social- og Beskæftigelsesdirektøren svarer i sit brev: At han gerne vil beklage at der aldrig er kommet noget svar på henvendelsen angående aktindsigt. Jeg håber yderligere at du fremadrettet vil opleve, at din sagsbehandling og samarbejdet med Beskæftigelsesrådgivningen forløber til din tilfredshed.
Deres skrivelser skal så vedlægges den nye klage , og der skal stå noget med NEJ jeg er ikke tilfreds med den videre behandling og jeg har tænkt mig at gå videre med det, først og fremmeste vil jeg klage over at da vi endelig fik aktindsigt fandt vi ud af at man først NU er begyndt at behandle hans anke over afslag på førtidspension, er det normal procedure i jeres kommune ?

i aktindsigten er der vedlagt papir på anden borger, både med oplysninger om baggrund og sygdom , er dette normal procedure og hvor mange forkerte steder kan jeg så formode at kschous papir ligger ?

samtidig tager du en kopi af de papir du har fået tilsendt på anden borger og skriver det er en kopi og at originalen er sendt til den pågældende borger med oplysninger om hvordan de er kommet jer i hænde ..

Citat:
Yderligere blev klagen også sendt til Statsforvaltningen Syddanmark. De skriver følgende: Deres klage er d.d. sendt til kommunen til videre foranstaltning jf. retssikkerhedsloven § 66.
dem sender i også klagen som i sender til borgmesteren og alle de andre , de kan ikke gøre meget men så mange som muligt skal kende jeres historie og hvordan Kschou bliver behandlet af systemet og det så være kommunalt samt psykiatrien.

jeg ville samtidig true dem med bål og brand , at i har tænkt jer at lægge hele historien ud her og at i vil sende den til pressen også (skriv evt kschous historie ned og det som står her og send det til jeres lokale presse )

jeg tror at i kan være ganske sikrere på at Kschou ikke er den eneste borger der behandles på den måde, og kommunen kan ikke skade Kschou mere end de allerede gør.

kschou har et fint forhold til sin egen læge ikke og hvad med dem der har givet ham diagnosen ptsd ?

er der ikke en mulighed for at i kan få fat i disse læger og fremlægge hans historie samt den lydoptagelse i har (lyd optagelsen skal også vedlægges til lokal pressen hvis i vælger at gå den vej )







Citat:
PUHA DA DA: Hvad sker der ? Dette er da en fejl der ikke må kunne ske. Gad vide om der sidder nogen der har modtaget papirer fra min sag.

Eller er det meget normalt at de, OVERHOVEDET IKKE HAR STYR PÅ NOGET SOM HELST ?

På kschou´s vegne.

Storebror[
Det er desværre ikke noget kun i oplever det med papirene men at være så uheldig at løbe ind i så mange inkompetente idioter i en og samme sag det må siges at være mere end uheldigt .

og som Metro også skriver så LAD IKKE kschou tage til flere møder uden en bisidder, ellers ender det med at han går helt ned ...

Hvordan har han det efter den her omgang ?
det er jo en omgang der vil kunne få selv den person der er i totalt psykisk harmoni med sig selv til at gå bagom...

jeg håber at han klare den og at der snart sker noget ...

Har vi fået at vide hvad det er for en kommune det drejer sig om (kan ikke huske det ) med alt det der er overgået ham så er det nok på tide at i begynder at blive grovere , send hans historie til alle politikkere (socialordføre og arbejdsmarkedesordføre) de må være interesseret i at kende historierne i det velfærdssamfund de påstår findes og som de gerne vil vælges på ...

send hans historie til hele kommunalbestyrelsen, og til lokal presse , send den til alle i kan komme på og tilbyd at dokumentere den , fortæl til alle som er involveret i denne sag at historien allerede er offentliggjort på nettet (sæt link til div tråde her på siden ) kort og godt...

begynd at skrue bissen på over for dem, det de har budt jer indtil nu bliver i nød til at få stoppet ...

(når du skriver klager til borgmesteren og de andre så skriv hvem klagerne også er sendt til ) sæt evt klagen ind her på siden og skriv linket hertil siden..

de kan ikke lide at blive offentliggjort ...

og da i har jeres papir i orden og har lydoptagelser så kan i true med at sætte ALT ind her (evt kan i scanne det ind og fjerne alle person oplysninger på jer selv og andre uskyldige borgere ) men sørg for at få kommune navn borgmester og osv navne sat ind ....


Jeg kan godt forstå hvis i er ved at køre trætte, men lad os vide hvordan det går og hvad i beslutter jer for at gøre...


MVH

Hejdien
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension