K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-11-2006, 20:33   #61
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
RE: Hjælp Mig!!!

Hej kschou.....du kan ved at klikke på vejledning om førtidspension, ude til venstre på din skærm, læse alt om betingelserne og paragrafferne i pensionslovgivningen for førtidspension.
Har kommunen henvist dig til Reva, så vil Reva sende dig et brev med dato for hvornår du skal møde, at blive henvist til Reva behøver ikke, at betyde at du kommer i arbejdsprøvning, det kan være Reva også mener at du skal fredes i en periode, Reva samarbejder med din kommune om, hvad der vil være det bedste lige i dit tilfælde...så det er en dårlig idè at modarbejde det som kommunen vurdere, skal til i dit tilfælde for at kunne træffe en beslutning om din fremtid.
Jeg er noget forvirret med hensyn til dine diagnoser, lider du af både posttraumatisk stresssyndrom og post commotionelt syndrom? Jeg syntes at du skal slå tanken om pension ud af hovedet, medmindre der højt og tydeligt i dine papirer står, at din sygdom/sygdomme er varige og ikke kan behandles....så længe der er den mindste chance for at du kan få det bedre, evt ved at gå til psykolog eller psykiater, så vil du ikke kunne opnå pension.
Mvh Ingrid.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2006, 21:00   #62
Horbelev
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2006
Indlæg: 22
Styrke: 19
Horbelev er ny på vejen
RE: Hjælp Mig!!!

Hej kschou

Det står i bl.a. i paragraf 18 i Bekendtgørelse af lov om social pension.

§ 18. Kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om, at sagen overgår til behandling efter reglerne om førtidspension, når det er dokumenteret eller det på grund af særlige forhold er helt åbenbart, at pågældendes arbejdsevne ikke kan forbedres ved aktiverings-, revaliderings- og behandlingsmæssige samt andre foranstaltninger.

Du kan finde hele bekendtgørelsen ved, at søge på K 10 og skrive § 18. Men du er nok nødt til, at følge kommunens vurdering/plan som også Ingrid skriver.

Håber du finder en løsning og kommer igennem det.

Mvh. Horbelev




Horbelev er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2006, 22:03   #63
kschou
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2006
Indlæg: 38
Styrke: 18
kschou er ny på vejen
RE: Hjælp Mig!!!

Vil det hjælpe mig hvis jeg går på psykiatrisk afdeling med, alle mine papirer og snakker med dem om mit kæmpe problem ?

Eller skal jeg gå jeg gå i gang med, opstart på Reva og få afklaring af arbejdsevnen ?

Neurologisk afdeling har afsluttet yderligere behandling, da min hovedpine ikke bliver løst før den psykiske belastning løses.

Psykiateren skiver følgende:



April måned 06 Statusattest fra psykiateren.

Karakteristisk og ganske svær posttraumatisk belastningsreaktion, med forhøjet alarm beredskab.

Konstant i forhøjet alarmberedskab.

Svær hovedpine 6 ud af ugens 7 dage.

Dårlig koncentrationsevne og indprentningsbesvær.

Udtalt grad glemsom.

Genoplevelse af traumaet i flash-backs og maridt.

Udviser undgåelsesadfærd, hæmmet af angstsymptomer, samt vedvarende søvnforstyrrelser.

Vedvarende gennem forløbet været svært hæmmet af symptomerne.

Tilstanden forværres imidlertid betydelig i forbindelse med forsøg på arbejdsprøvning..

Elendig nattesøvn, indimellem nætter hvor jeg stort set ikke sover.

Aktuelt være tvingende behov for, at undgå enhver form for stress/krav af selv beskeden karakter.

Selv beskedent pres for øjeblikket vil indebære en ganske betydelig risiko for kritisk forværring af den psykiske tilstand og må foreløbig anbefales fredet.

Der er begrænsede behandlingsmæssige muligheder.

Moderen får konstateret nyre/knoglekræft, siden er tilstanden væsentligt forværret.

Vurderes således svært traumatiseret.



Juni måned 06 Statusattest fra psykiateren.

Henvises venligst til tidl. statusattest fra april måned.

Patientens bror er nu ligeledes blevet umotiveret overfaldet af en indvandregruppe, da han var på vej hjem, efter et besøg hos patienten. ( 50 meter fra min dør )

Efter seneste re-traumatisering er patientens psykiske tilstand yderligere forværret, det skønnes aktuelt tvivlsomt, hvorvidt han vil være i stand til at påbegynde en funktionsafklaring på daghøjskole.








Siden juni måned er der ikke indhentet ny statusattest fra psykiateren. Men jeg har siden juni været hos ham yderligere 4 eller 5 gange, hvor han oplyser mig det jo kun er blevet yderligere væsentlig forværret siden.
Det kan jeg sku godt mærke, men undskyld sproget hvad fanden nytter det med sådan en udtagelse, når kommunen alligevel ikke tager sig af det.

Men hvorfor skulle kommunen også tage sig af det, når hverken Villy Søvndal eller Eva Kjer Hansen ikke engang har svaret mig tilbage, på de e-mails jeg før har sendt dem hvori jeg utrykte det samme som nu.
Jeg sendte e-mail til dem begge d. 14 oktober sidste måned.
Dagen efter fik et svar på modtagelsen fra:
Socialminister Eva Kjer Hansen har bedt mig takke for Deres brev, som hun modtog den 14. oktober 2006. Deres brev vil blive besvaret snarest muligt.

Villy Søvndal har jeg intet hørt fra ? Han lever op til sit navn som jo alene siger sig selv søvn.

Men…………….

Min mor er nu død.

De har lukket for min sygedagpenge.

De har lukket for min midlertidige invalide pension.

De har givet afslag på ansøgning om midlertidig pension.

De har sat mig på kontanthjælp.

Jeg har flere tusind kroner i underskud hver måned.

Gentagende gange fået nye trusler på livet fra de tidl. Voldsmænd.

Og jeg har ikke mere energi og er helt 100% sikker på jeg ikke får det, før jeg får fred og ro.

Men hvordan kan kommunen være så meget i tvivl ????????????????

Undskyld igen men hvad fanden sker der ????????????????




kschou er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2006, 23:10   #64
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Hjælp Mig!!!

Hej Kscho...

Du er godt nok endt i en klemme der vil noget her hva ?

Hvilke kommune er det du bor i ?

Har du skrevet dit forløb ned til borgmesteren ?

Er der politianmeldelse på de videre trusler du har fået ?

Du skal hurtigst muligt anke din afgørelse om førtidspenion, du skal forlange en handleplan få lavet en ressourceprofil der kan pege på specifikke arbejdsområder du kan varetage ..

Du er nok nød til at spille med hvad ang arbejdsprøvning, men den første da du møder på reva, tropper du op med alle dine papir og beder om at de bliver lagt i din sag (også selv om de har papirne fra kommunen)

Og nej du skal aldrig slå tanken om førtidspension ud af hovdet, som jeg læser det så er det en midlertidig pension du ønsker, en pension som kan give dig den ro og fred oven på det kaos du har levet i og som du nu lever i .

Jeg kender mennesker med både pstd og med post commotionelt syndrom og har man så de to sygdomme til sammen så er man inde i en ond cirkel...

Over på bistandsbums er der en der nu har fået en førtidspension og som jeg læser den, ja så er det en midlertidig pension så nogen får den jo .. du kan se hendes afgørelse her
http://img249.imageshack.us/my.php?i...eoj1.jpg<br />

Men jeg tror også at det er meget vigtigt at du kommer afsted på den arbejdsprøvning, jeg har selv været på reva center og jeg oplevede i den tid jeg var der, at en del af dem der var der med symptomer som dine , faktisk efter kort til blev hjemsendt med besked til kommunerne om at det var bedst med en penison..

Din alder i betragtning ville jeg nok også sige nej til en pension , men en midlertidig en hvor du kan få ro og orden på dit liv igen, ja det burde man kunne få...

Hvis jeg var dig så ville jeg prøve at sende den mail du har sendt til Villy Søvndal til alle socialpolitiske ordføre og alle arbejdsmarkeds ordføre, send den samtidig til din sagsbehandler og til din borgmester, sæt den evt ind her på K10 og sæt et link i mailen til dit indlæg med mailen, skriv også at du vil sende din historie til pressen...

Det er ikke sikkert at det hjælper noget, men samtidig er det før set at det kan hjælpe....

Held og lykke med det hele, jeg ved det er en stor mundfuld, så brug 3F brug K10 og frem for alt, opgiv aldrig noget du selv mener kan gavne dit helbred ( og hvis det på nogen måde kan trøste, så er jeg helt sikker på at du i sidste ende får den hjælp du skal have, men kors det er en lang vej )


Med venlig Hilsen

Hejdien

PS jeg har aldrig hørt om reva som andet end om dagen
  Besvar med citat
Gammel 08-11-2006, 00:28   #65
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
RE: Hjælp Mig!!!

Hej kschou....nu har vi set sort på hvidt, at det kan lade sig gøre med at få pension i en tidsbegrænset periode, men jeg lagde også mærke til at arbejdsprøvning var forsøgt, arbejdsmedicinsk klinik havde udtalt sig, ligeledes psykolog og læge....jeg syntes helt klart at du skal opstarte på Reva, så er du startet et sted og måske syntes de også at det er en god idè med en FP, så du får ro i dit liv...mine erfaringer med Reva har kun været positive, og du kan, som Hejdien skriver, tage ALLE dine papirere med, plus en udskrift af den pensionsbevilling Hejdien har lagt på fra bistandsbums, så har du i det mindste gjort opmærksom på, at nogen altså får FP med tidsbegrænsning på.
Jeg kan jo sagtens se at det er hårdt for dig, og stod det til mig så havde du fået en FP, men desværre står det ikke i min eller andres magt her på k10, prøv om du kan få mod og kræfter til den opstart på Reva, så er jeg ret sikker på at alt nok skal ordne sig til det bedste.
Mvh Ingrid.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2006, 20:37   #66
kschou
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2006
Indlæg: 38
Styrke: 18
kschou er ny på vejen
RE: Hjælp Mig!!!

Til Hejdien.

Det var et konge link du lagde ind der, det kan være jeg kan bruge det til noget.

Mange tak
kschou er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2006, 21:46   #67
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Hjælp Mig!!!

hej Ksschou

ja og....hold dig tæt på...fortæl hvad der sker...ank sagen.
Knus og det bedste til dig .
Stella.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2006, 22:35   #68
Borroe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Borroes avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2006
Lokation: Slagelse
Alder: 42
Indlæg: 174
Styrke: 19
Borroe er ny på vejen
RE: Hjælp Mig!!!

Hejsa Kschou

Ja... Alle har jo skrevet det som en selv ville ha skrevet og de råd du har fået kan jeg kun bakke op om, så herfra er der bare et kæmpe knus og held og lykke!! Jeg håber alt går iorden!!
Skriv hvad der videre sker!!!!

Knuser Borroe
__________________
Knus Borroe

Tænk over livet, Drøm det ej hen
Tiden der forsvandt, Kommer aldrig igen
Borroe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2006, 11:58   #69
PB
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2006
Indlæg: 14
Styrke: 18
PB er ny på vejen
RE: Hjælp Mig!!!

Hej kschou,

Jeg har forsøgt at sende dig en privat besked men har nogle tekniske problemer, så jeg kan ikke se, om den er afsendt.

Det må du gerne lige lade mig vide, når du får overskud til det

KH Pia
PB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2006, 12:29   #70
kschou
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2006
Indlæg: 38
Styrke: 18
kschou er ny på vejen
RE: Hjælp Mig!!!

Hej Pia..

Jeg har ikke modtagett noget endnu ?
kschou er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension