K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-11-2006, 01:08   #51
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Hjælp Mig!!!

hej Kschou

Det du mener er vist den anden lov , den hvor kommunen skal søge nye oplysninger om din sygdom og ikke dømme ud fra de som der er....den hedder et nummer og jeg skal finde den til dig i morgen
Piab har nævnt den lov herinde .
Kom tilbage i morgen og vi finder den til dig omkring eftermiddagen.
Godnat og jeg så du var i chatten og gik ind men du var der ikke ???
Stella
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2006, 01:32   #52
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
RE: Hjælp Mig!!!

Hej Kschou...

Den midlertidige pension i snakker om findes....den hedder bare ikke en midlertidig førtidspension...
Det er en alm førtidspension man bliver tilkendt...og som skal revurderes efter et antal år...nogle efter 2 år andre efter 5 år....der skal man så tage den op til revision og se om du er blevet så rask så du evt kan bestride et flexjob eller ligne...
Det er ihvertfald som jeg har forstået det...men måske de andre kan finde noget om det eller PiaB kommer forbi og kan svare på det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2006, 01:34   #53
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Hjælp Mig!!!

fandt et gammelt indlæg om emnet...håber det er ok Bantam..
Stella.


Lagt på d. 29-03-2006 16:08
Hej

Jeg har kopieret dette indlæg skrevet af Pia, måske du kan bruge det svar, hvis du ikke selv har set det:

KOPI:
Du kan altid søge pension, der er 2 måder at søge pension på, enten på det foreliggende grundlag, eller ved at få sagen undersøgt.
På det foreliggende grundlag, bliver der ikke indhentet yderligere oplysninger medmindre, kommunen har kendskab til at der ligger oplysninger der kan få betydning for sagens afgørelse, så skal de indhente dem.
Det bedste er at få sagen undersøgt, da det så er kommunen der tager stilling til, om de mener der kan rejses en ansøgning om pension - og dette gøres kun når man er mere eller mindre sikker på, at man kan få en pension.
KOPI SLUT.

Kopieret fra debattråd
http://<br /> http://www.k10.dk/for...&thread_id=210


Kan også være Pia selv har noget mere at tilføje, når hun får tid at kigge forbi.

Held og lykke med det.

med venlig hilsen

bantam


Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2006, 02:44   #54
losuma - Slettet Medlem
Banned
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2006
Indlæg: 52
Styrke: 0
losuma - Slettet Medlem er ny på vejen
RE: Hjælp Mig!!!

Webmaster:

Det er også hvad jeg er nået frem til.

Altså en midlertidig pension, er det samme som en alm førtidspension, det er de samme regler osv der er gælder, dog men den eneste forskeldt at man med sikkerhed ved at efter x år, bliver revuderet.
Dem der ikke har fået langt en plan om revudering efter x år, kan få lov til at gå i uvished om om de skal gennem ny arbejdsprøvning senere. Kommunerne er i deres fulde ret til at vælge at få alle førtidspensionister revuderet, hvis de mener at arbejdsmarkedst krav har flyttet sig så meget at der er mulighed for at pensionisterne kan komme i job af en eller anden art.

Det er hvad jeg har forstået, om det så er regtigt, ved jeg ikke, derfor er overstående skrevet med forbehold for fejl mangler og misforståelser, af en hver art
losuma - Slettet Medlem er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2006, 08:23   #55
kschou
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2006
Indlæg: 38
Styrke: 18
kschou er ny på vejen
RE: Hjælp Mig!!!

Vil det sige at før jeg kan få fred og ro, skal følgende fremgå et sted i papirene.

At arbejdsevnen ikke kan forbedres ved f.eks. aktiverings- revalidering- eller behandlingsmæssige foranstaltninger.
I ganske særlige tilfælde kan afprøvning anses for formålsløs, f.eks. ved en alvorlig sindslidelse, udviklingshæmmede, kritisk sygdom eller alvorlig hjerneskade. Hukommelses-, indlærings- samt koncentrationsproblemer mv., samt evnen til at håndtere stressede situationer, kan betyde, at det er nødvendigt, at der tilkendes førtidspension.



Hvis dette nu skal stå oplyst et sted, og at det er det der er betingelsen for at jeg undgår at blive sendt i en ny aktivering på reva.
Hvem skal så komme med denne udtalelse ?
Og i hvilke papirer skal det fremgå ?
Jeg mener om det min læge, psykiater eller min nye sagsbehandler der skal tage stilling til det ?
Skal jeg anke det afslag jeg fik den d. 10 oktober ?
Eller skal der laves en ny ansøgning ?


Jeg har virkelig brug for tid fred og ro NU, det har jeg haft i lang tid. Kan ikke klare dette pres længere.

Så hvordan får jeg dette til at gå hurtigst mulig ? så afgørelsen om førtidspension meget hurtig kan træffes ?

hjælp hjælp hjælp
kschou er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2006, 15:16   #56
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Hjælp Mig!!!

http://www.socialjura.dk/index.php?id=1187

læs stykke 11 nøje, i vejledning om førtidspension.
der kan i særlige tilfælde tilkendes føp midlertidigt .

Læs det hele selvom det er en lang smøre men det er vigtigt du sætter dig i loven selv.
Håber du får ro snart. vær stærk Kschou
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2006, 16:08   #57
PB
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2006
Indlæg: 14
Styrke: 18
PB er ny på vejen
RE: Hjælp Mig!!!

Kære kschou,

Jeg har fulgt tråden her på sidelinien og blander mig nu også lidt.
Jeg kommer nok ikke til at sige det, du helst vil høre, så måske skulle du tage en dyb indånding?

Dit råb om hjælp gør dybt indtryk på mig, jeg kommer i kontakt med min egen desperation på min vej gennem systemet.

At kommunen lader dig gå fra marts måned til nu, hedder noget. Det er svigt!
Sender de dig ud i en tredje afklaring, har det også et navn: Overgreb!

Desværre er det ikke første gang, og desværre tyder det på, at lovgivningen gør det meget vanskeligt (om end ikke umuligt) at tildele en midlertidig pension.
(Tak Stella! Den klarhed er der vist flere inklusive mig selv, der har brug for!)

Derfor vil jeg spørge dig:
Vil det kunne være en hjælp for dig, hvis du LIGE NU giver slip på tanken om, at du får din pension lige nu?
At du indstiller dig på, at usikkerhed og ventetid er et vilkår - lige nu?
Vil du på denne måde, kunne få nogle kræfter fri til at tage vare på dig selv, til at tage én ting af gangen og én dag af gangen?

Pensionsansøgning
Om du skal anke dit afslag, søge på ny eller afvente hvad kommunen gør, synes jeg ikke, er helt enkelt.

Om du skal anke afhænger af, synes jeg, om det er muligt at tage nye oplysninger med i sagen - og det skal du tale med din sagsbehandler fra 3F om, synes jeg.
Det vil få afgørende betydning, at de nyeste oplysninger fra din psykiater er med.

Er der andre her, der ved, om man kan medtage nye oplysninger i en ankesag?
Du kan jo evt. også stille det, som et nyt spørgsmål i en ny tråd.

Om du skal søge på ny, hvis du vælger ikke at anke, synes jeg må afhænge af, hvad kommunen gør nu. De har jo i marts åbnet for muligheden for at indstille dig til pension.

Så du skal have kontakt til din sagsbehandler igen, hvor hårdt det end lyder… 
Har du hendes mailadresse? Eller kan du evt. få din bror til at skaffe den?

Mit forslag er så, at du sender hende en mail (bed om kvittering), hvor du kort fortæller, at du har det langt, langt værre end sidst din sag var oppe at vende for 7 måneder siden, at usikkerheden og ventetiden gør dig mere og mere syg og at der er reel risiko for, at en arbejdsprøvning vil medføre et egentligt sammenbrud.

Desuden vil jeg foreslå, at du i mailen indsætter begrundelsen for tildelingsteamets afslag og fremhæver følgende:
Tildelingsteamet har ved afgørelsen lagt særlig vægt på at behandlingsmulighederne ikke skønnes udtømte.
Det forudsætter, at ansøger indgår i et psykiatrisk behandlingsforløb, før der kan iværksættes en egentlig arbejdsprøvning til vurdering af arbejdsevnen.

Herefter beder du så om en dato for, hvornår hun SENEST indhenter en ny statusattest - du skal ikke spørge OM, hun gør det. Det er hun forpligtet til.

Desuden tænker jeg, at det vil være en god ide at indsætte kopi af det sidste du har fra din psykiater (skriv f.eks. at det er til orientering).

Du kan jo evt. også overveje, om du vil henvise til det i loven, som Stella her har nævnt?

VIGTIGT:
Du afslutter mailen med at informere hende om, hvornår du eller en anden senest kontakter hende telefonisk for at få besked om, hvad hun/kommunen gør som det næste, og hvornår, du kan forvente, at der ligger en ny statusattest.

Herefter kan du så tage stilling til, hvad du gør mht. ansøgning om pension.

NB:
På www.socialjura.dk under afgørelser/pension/2006 kan du finde p-medd. 13/6, som en er principiel afgørelse vedr. pension og PTSD.
Forsøger mig lige med linket her:
http://www.socialjura.dk/index.php?i...ash=fdfa32754a

Dette var mine tanker og forslag for nu. Har du spørgsmål til noget af det, er jeg tilbage på forummet igen senest sidst på ugen.

Jeg ved, at det ikke er der, du er nu, og at du først og fremmest har brug for RO, RO, RO men hvisker alligevel forsigtigt, at der er rigtigt gode muligheder for, at du kan blive helt rask. Om end der ikke er så mange i det etablerede system, så findes der virkeligt dygtige psykologer og terapeuter her til lands, som har speciale i lige netop dit problem - den nøjagtige diagnose er i DEN henseende og set herfra, hvor jeg står, fuldstændigt underordnet.

De allerbedste hilsner,
Pia
PB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2006, 16:18   #58
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
RE: Hjælp Mig!!!

Hej kschou....jeg vil råde dig til at få anket den afgørelse om førtidspension, og tage imod den hjælp 3F har tilbudt dig.
Jeg tror ikke du overhovedet skal regne med, at kommunen vil søge en pension til dig efter §18, du har næsten lige fået et afslag, med begrundelsen at, behandlingsmulighederne ikke anses for udtømt...der SKAL stå i dine lægepapirer at din tilstand er VARIG og IKKE kan behandles, før kan der ikke gives visitation til fleksjob eller pension....du skriver at neurologisk afdeling, har skrevet at din hovedpine vil forsvinde, når der kommer styr på den psykiske belastning, det vil så sige, at neurologisk afdeling mener at du kan få det bedre med noget psykiatisk behandling, jeg syntes du skal tage imod tilbudet om at komme på Reva, de har tæt kontakt med din kommune og Reva`s udtalelse om dig og din sygdom og behov vægter, som Hejdien jo også skrev meget stærkt....er det en fredningsperiode du har brug for, er jeg sikker på at Reva nok skal hjælpe dig med det, jeg syntes ikke du skal tænke så meget på at få pension, dels tager det dine kræfter, og dels har du fået et afslag (som du bør anke)....kommer Reva til den konklution at du bør få en pension, så vil kommunen sikkert indstille dig, det bliver så efter §18...som du ikke selv kan bede om, jeg håber alt det bedste for dig.

Mvh Ingrid.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2006, 17:44   #59
kschou
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2006
Indlæg: 38
Styrke: 18
kschou er ny på vejen
RE: Hjælp Mig!!!

Godmorgen og tak for svaret.

Jeg er lige stået op, så det vil bliver utroligt svært at komme igang med noget som helst, jeg kan umuligt sove om natten.
Har de aften eller nat aktivering på sådan et reva center ?
kschou er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2006, 19:25   #60
kschou
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2006
Indlæg: 38
Styrke: 18
kschou er ny på vejen
RE: Hjælp Mig!!!

Min læge og neurologisk afdeling samt psykiater, mener alle at jeg skal ha fred og ro, før jeg ville kunne få det bedre.

Kan det virkelig passe at man er tvunget til at starte et reva forløb op, da kommunen er de eneste der ikke kan forstå lægernes konklusion ?

Hvordan kommer jeg igang med denne afprøvning, kan jeg bare troppe op i morgen tidelig, bede om at få afklaret min situasion, eller skal der også her først sendes en masse papirer frem og tilbage som tager lang tid, jeg ikke har mere af ?

Hvilken paragraf § står følgende under ?

I sager, hvor borgeren fx har en betydelig nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne, og det er åbenbart, at pågældendes arbejdsevne varigt er nedsat til det ubetydelige, vil en praktisk afprøvning af arbejdsevnen kunne være åbenbart formålsløs. I sådanne sager kan afgørelse om førtidspension træffes meget hurtigt.

Vil blive glad hvis i kunne hjælpe mig med at finde den § det står under.
kschou er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension