K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-12-2010, 18:02   #1
Jour.stud
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2010
Indlæg: 8
Styrke: 0
Jour.stud er ny på vejen
Journalist søger: Case med tandproblemer pga. medicin

Jeg er journaliststuderende og i gang med en eksamensopgave. Derfor søger jeg person som i forbindelse med udskrivningen af psykofarmaka, ikke
blev informeret om muligheden for fremtidige tandproblemer, og derefter
har oplevet problemer med tænder eller tandkød.
Lægeordineret medicin mod f.eks depression kan give mundtørhed,
en tilstand som ødelægger tænderne. Som det er nu, er der en
overvejende del af speciallæger, der ikke oplyser deres patienter om, at
mundtørhed er en bivirkning, som på længere sigt kan have store følger
for den orale sundhed.
Det er derfor svært for patienterne at tage de
nødvendige forholdsregler. Det kan i sidste instans ende med en meget
stor tandlægeregning.Og mens kræftpatienter som lider af mundtørhed i
forbindelse med eksempelvis strålebehandling, har ret til at få dækket
deres omkostninger, så får psykisk syge ingen hjælp.
Hvis du har lyst til at medvirke, så kontakt mig på [email protected]

Mvh Anne Niluka Iversen
Jour.stud er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2010, 18:12   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.748
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Til din information....

http://www.ft.dk/dokumenter/tingdok....tartItem=2&p=1