K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-01-2010, 16:56   #21
Fuffi
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Indlæg: 17
Styrke: 15
Fuffi er ny på vejen
Hej, ja der er sket det at jeg er blevet henvist til det sted der hedder Springbræt, det er et privat sted med konsulenter mm der så skal undersøge og dokumentere mit helbred og min tilstand. Jeg var SÅ super angst, da jeg fik at vide jeg skulle henvises dertil, men det viser sig at være en sød konsulent som jeg har fået, hun har været på hjemmebesøg een gang og kommer igen her d. 6. jan. Jeg skal i arbejdsprøvning, da det er det sagen drejer sig om, at få dokumenteret min tilstand på skrift og ikke bare ved at mine læger og jeg selv udtaler os. DVC der skal sættes denne arbejdsprøvning igang og det ved jeg jo på forhånd ikke kommer til at gå, derfor synes jeg det er lidt spild af alles tid, men iflg. reglerne skal det sættes igang og så kan jeg sygemelde mig, eller sige jeg ikke er i stand til at møde op, når dagen nu oprinder. For så er der nemlig dokumentation for, at jeg ikke kan, hehe, jeg griner lidt af det, men sådan er det nu engang og jeg har fået mere ro i sindet ved at tænke at jeg jo bare må føle after og at den ikke er længere end det. For jeg kommer desværre ikke til at kunne klare det. Jeg skriver "desværre" for det er jo ikke den mest heldige situation nogen af os befinder os i og jeg ville da hellere kunne klare et alm. job, end at have det som jeg har det... Håber det var svar nok og ellers må du endelig skrive igen
Fuffi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2010, 18:55   #22
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Njaaaa, nu er det desværre ikke HELT så let, for hvis man ikke har et stabilt fremmøde, så ryger man i en ny arbejdsprøvning. Der SKAL være et stabilt fremmøde! Om du så kun kan klare at være der 15 minutter, så er det dét. Men ring for gudsskyld ikke og meld dig syg for ofte, for så trækker du din sag i langdrag med flere arbejdsprøvninger.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2010, 19:02   #23
Fuffi
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Indlæg: 17
Styrke: 15
Fuffi er ny på vejen
Hej, mit problem er ikke så enkelt at jeg bare ligger mig syg fordi jeg ikke gider afsted. Mit problem er at komme ud over dørtrinnet. Der kan gå flere dage inden jeg er i bad og jeg er SÅ fyldt af angst at jeg ikke ser så mange andre mennesker end min kæreste, der også bla køber ind mm. Dette bliver i samråd med konsulenten og det er ikke et valg jeg selv træffer, det er noget min sygdom afgører, desværre, jeg kan ikke styre det, for så var jeg jo ikke i denne situation, så havde jeg mig et job og en normal hverdag. Den er ikke længere end det, jeg kan desværre ikke trylle. Jeg tror ikke du helt har den samme sygdom som jeg, siden du ikke kan følge mit dilemma, please...sammenlign ikke! Hvis jeg bare kunne have en hverdag, hvor jeg kom i bad, fik noget ordentlig mad, havde overskud til opvasken, så kunne det være jeg var lykkelig og så kunne det være jeg kunne komme ud af døren til en evt arbejdsprøvning, men det KAN jeg bare ikke.
Fuffi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2010, 20:10   #24
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Bare rolig, jeg har det værre end dig. Faktisk så slemt, at jeg slet ikke måtte arbejdsprøves...og iøvrigt heller ikke kunne, grundet OCD, panikangst, socialfobi, psykoser med hallucinationer osv.

Bare dumt de ikke lader dig slippe, for der kommer jo ikke noget ud af det. Andet en bøvl.
Der hvor jeg skulle have været i arbejdsprøvning, turde de slet ikke have mig, og min psykiater havde skrevet at det ville forværre min tilstand og kunne ende dødeligt (når jeg bliver psykotisk vader jeg bare rundt i trafikken osv)...

Og pga min OCD, kan jeg overhoved ikke møde frem, det ville tage evigheder med alt det jeg skal tælle/ordne og dobbelttjekke inden jeg overhoved kan forlade lejligheden, for ikke at nævne alle de påfund jeg finder på hen af vejen som tælle fliser, striber over fodgængerovergangen, udenads lære busplaner, læse navneskilte...for så at blive grebet af panik og gå hjem igen og atter dobbelttjekke alt det jeg ellers lige havde tjekket osv osv osv...
Og skulle det stik mod forventning lykkes mig at møde frem, så ville jeg ikke turde gå på offentligt toilet - så jeg skal hjem hvis jeg skal på toilettet, jeg tør ikke spise, drikke mm af andres service, tør ikke røre andres bordplader/telefoner/tastaturer, tør ikke spise mad udefra og kan ikke sidde i samme rum som andre og indånde den samme luft

Sååååååå....mon ikke jeg ved hvor du kommer fra

Min OCD består også i rengøring og jeg kunne aldrig overleve en opvask, og jeg forlader aldrig badet uden at have opbrugt en hel håndsæbe - og jeg bader ofte to gange om dagen, hvilket er hård kost, hehe.

Sidst redigeret af Ninja; 02-01-2010 kl. 20:13.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2010, 20:26   #25
Fuffi
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Indlæg: 17
Styrke: 15
Fuffi er ny på vejen
Jo, tak, det lyder sådan og tak, jeg kender dele af din sygdom! Puha...ej, jeg forstår heller ikke så meget af den her sag, men min psykiater må åbenbart ikke skrive direkte at jeg ikke kan arbejdsprøves iflg. ny e regler, men hun må skrive at min tilstand forværres ved den mindste ændring i min hverdag og det har hun så gjort...Jeg må tage det som det kommer, andet er der ikke at gøre...Men tak...
Fuffi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2010, 21:32   #26
Mizzunderstood
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2009
Lokation: København
Alder: 41
Indlæg: 23
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Mizzunderstood er ny på vejen
Hej igen fuffi og tak for opdate
Jeg står i samme situation som Helekr og arbejdsprøvning er frarådet/kontraindiceret.
Men hvorfor er det ikke også blevet det i dit tilfælde?
Synes det er spild af din tid og din energi, at skulle brydes ned for øjnene af dem, bare fordi de ikke godtager det på skrift! tsk tsk...jeg håber ikke de hiver dig igennem mere end denne ene arbejdsprøvning :s
Håber det bedste ud af det nu mulige
Mizzunderstood er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2010, 21:36   #27
Mizzunderstood
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2009
Lokation: København
Alder: 41
Indlæg: 23
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Mizzunderstood er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Bare rolig, jeg har det værre end dig. Faktisk så slemt, at jeg slet ikke måtte arbejdsprøves...og iøvrigt heller ikke kunne, grundet OCD, panikangst, socialfobi, psykoser med hallucinationer osv.

Bare dumt de ikke lader dig slippe, for der kommer jo ikke noget ud af det. Andet en bøvl.
Der hvor jeg skulle have været i arbejdsprøvning, turde de slet ikke have mig, og min psykiater havde skrevet at det ville forværre min tilstand og kunne ende dødeligt (når jeg bliver psykotisk vader jeg bare rundt i trafikken osv)...

Og pga min OCD, kan jeg overhoved ikke møde frem, det ville tage evigheder med alt det jeg skal tælle/ordne og dobbelttjekke inden jeg overhoved kan forlade lejligheden, for ikke at nævne alle de påfund jeg finder på hen af vejen som tælle fliser, striber over fodgængerovergangen, udenads lære busplaner, læse navneskilte...for så at blive grebet af panik og gå hjem igen og atter dobbelttjekke alt det jeg ellers lige havde tjekket osv osv osv...
Og skulle det stik mod forventning lykkes mig at møde frem, så ville jeg ikke turde gå på offentligt toilet - så jeg skal hjem hvis jeg skal på toilettet, jeg tør ikke spise, drikke mm af andres service, tør ikke røre andres bordplader/telefoner/tastaturer, tør ikke spise mad udefra og kan ikke sidde i samme rum som andre og indånde den samme luft

Sååååååå....mon ikke jeg ved hvor du kommer fra

Min OCD består også i rengøring og jeg kunne aldrig overleve en opvask, og jeg forlader aldrig badet uden at have opbrugt en hel håndsæbe - og jeg bader ofte to gange om dagen, hvilket er hård kost, hehe.
Oh my God du lever i et *******! føler med dig..min ocd er ikke så slem, men ellers kan jeg genkende hvad du oplever. puh altså. er der overhovedet nogen form for lettelse i din hverdag på trods af du er på føp? Spørger af medfølelse ikke andet - håber jeg ikke du misforstår
Mizzunderstood er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2010, 22:19   #28
Fuffi
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Indlæg: 17
Styrke: 15
Fuffi er ny på vejen
Ja, det er netop det jeg tænker at det er spild af alles tid...meeen det er jo et system som ikke altid er så logisk og der er ikke meget at gøre...

Hav det pænt alle sammen
Fuffi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2010, 22:54   #29
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Fuffi,

Nu har jeg kun læst den sidste side af dit indlæg, men jeg vil også råde dig til at passe på med at gå i arbejdsprøvning, hvis du allerede nu mener at du ikke kan klare det. Måske kan du få det sat lidt igang, men så tal med din sagsbehandler hvis det ikke fungere. Jeg har været i arbejdsprøvninger, men er den type der bare gjorde det selom det var smerte fuldt, jeg kan nu sige at jeg skulle ALDRIG have gjordt det, eller stoppet op så snart det gjorde ondt, for det gjorde det allerede forinden, under og efter.

Arbejdsprøvningerne har klart været med til at sætte mig længere tilbage i min angst, stress, udbrændthed osv. så det er godt at du er meget opmærksom på det, men sæt klamperne i når du føler du skal det. Det er ikke det værd at slide sig selv op for at få en afgørelse.

For du medicin og har en psykiater der kan hjælpe dig til at argumentere i mod arbejdsprøvning ?
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2010, 23:30   #30
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mizzunderstood Se meddelelser
Oh my God du lever i et *******! føler med dig..min ocd er ikke så slem, men ellers kan jeg genkende hvad du oplever. puh altså. er der overhovedet nogen form for lettelse i din hverdag på trods af du er på føp? Spørger af medfølelse ikke andet - håber jeg ikke du misforstår
Joo, jeg har det helt fint nu! Der er stadig en masse jeg ikke bare kan springe ud i, og hvis jeg absolut SKAL så må jeg tage en Alopam eller to, for at kunne klare det.
Men jeg kommer da ud nu, jeg handler ind, aflevere og henter børn, tager sågar Metroen dagligt og har det fint. Men alt det der med at melde sig til 'noget' (aktiviteter og den slags) kan jeg overhoved ikke. Jeg kan kun leve godt, hvis alt er roligt og der ikke sker for meget uventet.
Nu kan jeg også sagtens deltage i forældremøder, skole/hjem samtaler og den slags og kavler derud af. Det kunne jeg feks ikke for 5 år siden. Så der sker da fremskridt. Og min OCD svinger meget. Nogle gange er det der ikke - eller ikke ret meget, og andre gange er det helt af ******* til. Det er ikke til at blive klog på.

Og drømmen er jo at jeg en dag kunne få det så godt, at jeg kunne finde et godt arbejde og afmelde førtidspensionen, meeeen det er desværre nok ikke muligt. Men drømmen er i hvertfald meget god at have.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nu tager jeg chancen og spørger jer! ladytass Alt det andet 25 11-06-2013 11:55
Hvordan er chancen for Ftp. Nana M Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 25 29-01-2013 16:05
Hvordan er chancen for førtidspension? Najah At søge førtidspension 7 01-11-2012 20:39
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53
Hvor stor er chancen for ftp. MorWettendorff At søge førtidspension 153 07-09-2010 11:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension