K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-04-2013, 18:19   #21
Don Jon
På vej til at lære K10
 
Don Jons avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Alder: 39
Indlæg: 9
Styrke: 0
Don Jon er ny på vejen
Jeg venter stadigvæk på svar fra kommunen, og jeg har ringet og spurgt. Men har fået ny sagsbehandler, og hun siger at jeg bare må væbne mig med tålmodighed. Men er det normalt, at der går så langt tid?
Don Jon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2013, 08:18   #22
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Tænker at der er lang ventetid lige nu, fordi reformen har givet en masse ekstra ansøgninger samtidig med at der bliver lavet om på sagsgangen..

At du har en kæreste er ikke et minus.. du skriver jo tilmed selv at hun hjælper dig.

Du har jo ikke haft arbejde eller vist erhvervsevne i de sidste 5 år, så jeg tror ikke du behøver at være nervøs..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2013, 10:10   #23
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Kan sagtens forstå dig Don, har selv pension med kontrol, min udløber om 3 år, der går ikke en dag hvor jeg ikke tænker over fremtiden.. Inden de tre år er gået er min egen læge gennem 20 år gået på pension... :'( Jeg er så glad for min læge, så jeg vil heller ikke skifte før tid... Ville ønske jeg kunne søge varig pension nu, uden risiko for at miste de 3 år som jeg har tilbage...
Ønsker dig held og lykke med systemet
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2013, 18:41   #24
Don Jon
På vej til at lære K10
 
Don Jons avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Alder: 39
Indlæg: 9
Styrke: 0
Don Jon er ny på vejen
Hej med jer.
Jeg har fået svar ang revurderingen. Det tog lidt over et år, men nu er afgørelsen her endelig. De skriver:
"Kontrol af Førtidspension.

Pensions- og Hjælpemiddelnævnet i Tårnby Kommune har ved behandling af din ansøgning truffet følgende afgørelse:

Du anses forsat berettiget til førtidspension efter bestemmelserne i lovens § 16 stk. 2.

Skøn: På baggrund af de helbredsmæssige forhold, må arbejdsevnen anses for at være ophævet i ethvert erhverv.

Pensionen forsætter uændret.

Afgørelsen er truffet efter lov om social pension § 16 stk. 2.

Klage over afgørelsen kan indenfor 4 uger fra modtagelsen af denne skrivelse indsendes til Tårnby Kommune, Jobcentret, Amager Landevej 76, 2770 Kastrup. - Se vedlagte klagevejledning og relevante lovparagraffer.

Kan der efter en fornyet vurdering på grundlag af nye oplysninger gives dig medhold i klagen, vil du modtage besked herom.

Kan der ikke gives medhold i klagen, vil denne blive videresendt til behandling i Beskæftigelsesankenævnet, hvilket du vil modtage besked om.

Er du i tvivl om, hvordan Pensions- og Hjælpemiddelnævnets beslutning nærmere skal forstås, kan du få vejledning herom ved henvendelse til din sagsbehandler.

Vedlagt: Uddrag af lov om social pension § 16 og klagevejledning.

Med venlig hilsen
..................................... "


Er meget lettet og glad nu. Nu skal jeg ikke være bekymret om det mere, men har lige et spørgsmål vedr beskeden.
Betyder det, at jeg har fået en permanent pension nu, eller er det igen med 5 års kontrol? De skriver jo ikke noget med, at den er med kontrol.
Don Jon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2013, 18:47   #25
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det betyder at den er permanent....

Det SKAL fremgå hvis den er med kontrol på igen...

Så det skal du ikke tænke mere på...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2013, 19:01   #26
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Åh hvor godt for dig, men hvor trist det har taget så lang tid med revurderingen.

Godt det nu er overstået og pensionen er permanent.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2013, 19:43   #27
Don Jon
På vej til at lære K10
 
Don Jons avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Alder: 39
Indlæg: 9
Styrke: 0
Don Jon er ny på vejen
Ååh hvor dejligt, og tusinde tak skal i have. Og tusinde tak for al hjælpen


Nu kan jeg sove trygt igen.
Don Jon er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Overgangsregler ved revurdering af midlertidig førtidspension? frurebecca Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 10-11-2012 01:20
Revurdering af førtidspension :) elana Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-05-2012 20:21
Revurdering frup Spørgsmål ang fleksjob 26 12-03-2012 21:28
Revurdering af §100 Mai-Britt Alt det andet 2 10-04-2011 12:25
Revurdering om fortsat førtidspension? ihogåh Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 16-11-2009 23:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension