K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-02-2016, 13:52   #1
Karen1106
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2016
Indlæg: 9
Styrke: 0
Karen1106 er ny på vejen
Anke indstilling fra rehabiliteringsteamet

Hej
Jeg har været til møde i rehabiliterings team, med henblik på pension. Socialrådgiver var overbevist om det ville blive pension, men nej. Fik afgørelsen tilsendt i eboks, men ingen anke mulighed sendt med. Kan man ikke anke den afgørelse. Jeg er tidl. Kræftpatient med mange senskader efter kemo og stråler.
Føler mig meget frustreret.
Karen 1106
Karen1106 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2016, 14:09   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Nej, du kan ikke klage over rehabiliterings teamet - dette fordi det ikke er en afgørelse de kommer med men en indstilling og ses som et stykke sagsbehandling.

Du kan først klage når der er en afgørelse fra kommunen: "Principafgørelsen fastslår
Borgeren kan ikke klage over rehabiliteringsteamets indstilling
Rehabiliteringsteamet skal afgive indstilling i alle sager, inden kommunen træffer beslutning om og tilkender ressourceforløb, fleksjob, tilskud til selvstændigt erhvervsdrivende og førtidspension.
En borger kan ikke klage over rehabiliteringsteamets indstilling i en sag. Dette fremgår af lovbemærkningerne. Det er begrundet i, at forelæggelsen af sager for rehabiliteringsteamet er en del af kommunens sagsbehandling. Kompetencen til at træffe afgørelse i sagen ligger stadig hos kommunen.
Borgeren kan derimod klage til Ankestyrelsens Beskæftigelsesudvalg over kommunens afgørelse.
Kommunen skal træffe en afgørelse på baggrund af rehabiliteringsteamets indstilling"

Hele principafgørelsen: https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=163259
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2016, 18:43   #3
Karen1106
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2016
Indlæg: 9
Styrke: 0
Karen1106 er ny på vejen
Rehab team

Hej
Jeg har haft min sag på møde ang pension, og min socialrådgiver var overbevist om at det ville ende med pension, men nej. Teamet mente at jeg jo havde været dårlig de sidste 3 dage af forløbet. Jeg måtte i gang med en masse undersøgelser pga. Vægttab på 20 kg. Jeg er kræftpatient, som har fået senskader af kemo og stråler. Var visiteret til fleksjob før jeg fik kræft 2012. Har ikke været på arbejde siden. Egen læge har skrevet at tilstanden er stationær.
Føler jeg er kastebold. Bliver 59 år til sommer. Kan ikke gå på efterløn.
Karen 1106
Karen1106 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2016, 19:09   #4
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Hvad har de så indstillet dig til - ressourceforløb?

Du kan jo selv søge pension efter paragraf 17 (stk 2, Tror jeg det hedder)
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2016, 20:21   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.724
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til...

Kære Karen1106

Bliv herpå din tråd fremover, så vi andre ikke mister oplysninger.

Læs og følg disse råd til nye på k10:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Du nævner: "Var visiteret til fleksjob før jeg fik kræft 2012."

Beskriv nærmere. Det var før din kræft-diagnose med efterfølgende behandling og følgeskader, men hvad var diagnosen på daværende tidspunkt? S.U.

Hvorfor blev sagen da ikke afsluttet med bevilling af fleksjob? S.U.

Du må have været igennem en arbejdsprøvning på daværende tidspunkt? Hvor mange timer viste den arbejdsprøvning, at du kunne arbejde.

Fremover må du ikke LYTTE til hvad dine omgivelser SIGER til dig.

Hvis ikke du har, skal du omgående påbegynde at søge om aktindsigt ved alle 100% du har været i forbindelse med, læger, speciallæger, klinikker, hospitaler, fysioterapien og kommunen.

Du vil fortryde bitterligt, hvis ikke du ved hvad andre SKRIVER om dig i deres journaler.

Aktindsigt.
http://www.k10.dk/index.php?pageid=aktindsigt

Jornaliseringsliste
http://www.k10.dk/showthread.php?t=30401

Læger, speciallæger, hospitaler etc
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt_ved_laege.pdf

Kommunen.
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Alle inden for det offentlige har lovbunden pligt til at færdigbehandle din ansøgning om aktindsigt inden 7 døgn og hvor du skal have modtaget din aktindsigt inden 10 kalenderdage.

Hvis ikke du ved og forstår alt, hvad andre SKRIVER om dig, har du ingen mulighed for at kontrollere at oplysninger er korrekte eller om der mangler væsentlige oplysninger.

Derfor søg aktindsigt nu!

Håber du har en som du kan drøfte det hele med, hvilket gør det lettere at forstå det sociale system.

Jeg forstår du har været ved Rehabiliteringsteamet, som ikke har INDSTILLET dig til førtidspension, som du håbede.

På mødet med Rehabiliteringsteamet fik du da tilknyttet en "Koordinerende sagsbehandler"? S.U.

Hvad har Rehabiliteringsteamt så INDSTILLET dig til? S.U.

Det er kommunens Pensionsnævn der afgøre, hvad du skal bevilges.

Du kan ikke anke/klage over Rehabiliteringsteamets INDSTILLING men over Pensionsnævnets AFGØRELSE.

Har du modtaget en skriftlig afgørelse fra Pensionsnævnet med en ankemulighed? S.U.

Hvis JA, hvilken dato har du modtaget den... med posten eller digitalt?

Der findes en lovbunden ankefrist på præcis 28 dage som SKAL overholdes, ellers mister man sin ankemulighed.

Hvilken ydelse er du på nu? S.U.

Har du fået forlænget dine sygedagpenge på noget tidspunkt? S.U.

Har du før du kom til mødet med Rehabiliteringsteamet udfyldt "Den forberedende del af Rehabiliteringsplanen? S.U.

Din praktiserende læge er en meget vigtig medspiller i din sociale sag.

Hvad mener denne om din situation? S.U.

Hvilken dato fylder du 60 år? S.U.

Du fornemmer, at du er en kasteboldt. Din fornemmelser er sikkert berettiget derfor skal du nu være aktiv og søge aktindsigt.

Alt imellem dig og kommunen skal ske skriftligt.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 18-02-2016, 20:33   #6
Karen1106
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2016
Indlæg: 9
Styrke: 0
Karen1106 er ny på vejen
Jeg fik ikke en koordinerende sagsbehandler tildelt. Endnu et praktikforløb. Jeg har ikke modtaget noget fra pensionsnævnet. Jeg er flex ledighedsydelse, sagsbehandleren siger det ikke er nødvendigt at sætte mig på sygedagpenge, da det er nemmere med den anden. Jeg har ikke fået forlænget sygedagpenge, blev sat på ledighedsydelse i stedet. Egen læge siger han ikke kan gøre mere, har skrevet i papirerne at jeg er stationær og ikke bliver bedre. Jeg fylder 60 år 1106-2016.

Før kræft var jeg visiteret pga dårlig ryg og skulder. Var ssa på demensafsnit.

Sidst redigeret af Webmaster; 19-02-2016 kl. 21:45. Årsag: 2 Indlæg lige efter hinanden lagt sammen til 1
Karen1106 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2016, 22:37   #7
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Så Jobcenteret siger at du nu er ledig fleksjobber?

Hvor mange timer arbejdede du før du blev syg?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2016, 12:51   #8
Karen1106
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2016
Indlæg: 9
Styrke: 0
Karen1106 er ny på vejen
Ja de siger jeg er ledig flexer. Arbejdede 25 timer.var i forløb efter kræften, der var på 8 timer, men det gik ikke.
Karen1106 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2016, 14:23   #9
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
måske kan du holde til et mikro fleksjob på 2-4 timer
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2016, 17:55   #10
Karen1106
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2016
Indlæg: 9
Styrke: 0
Karen1106 er ny på vejen
Ja, men bliver altid presset til et højere timeantal.ellers er jeg ikke samarbejdsvilling ��. Har store problemer med at holde varmen, pga lav vægt og BMI på 17.
Karen1106 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension