K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-03-2013, 10:44   #1
Diablo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Diablos avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 176
Styrke: 14
Diablo er ny på vejen
Lyrica, skal, skal ikke?

Hej K10

Det er nu lidt over et år siden at jeg sidst har gjort brug af angstdæmpende medicin og det er gået som forventet med mange flere panikanfald og mega meget uro i kroppen.

Det sidste præberart jeg fik var det her ssri, men syntes ikke at det helt stoppede symptomerne og overvejer om jeg skal prøve lyrica?

Hvad mener i kloge k10'er? Skal jeg forsat kæmpe uden medicin eller skal jeg krybe til korset og begynde igen?

Jeg har ingen intentioner om at spørge hverken læge eller psyk. Da det system hænger mig langt ud af halsen og har været forsøgt de sidste 20 år, så derfor må jeg tage sagen i egen hånd
__________________
Førtidspensionist d.1-2-2012
Diablo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2013, 11:23   #2
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Ville bestemt ikke tage sagen i egen hånd når det drejer sig om lyrica! Det er gift! Jeg fik pillerne for et år siden, i 4 mdr - blev mere syg.. Forventer at jeg resten af mit liv skal tage vanddrivende piller, lyrika gjorde at jeg "hævede" som en ballon... Og tog 10-15 kg på
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2013, 11:38   #3
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Diablo Se meddelelser
Hej K10

Det er nu lidt over et år siden at jeg sidst har gjort brug af angstdæmpende medicin og det er gået som forventet med mange flere panikanfald og mega meget uro i kroppen.

Det sidste præberart jeg fik var det her ssri, men syntes ikke at det helt stoppede symptomerne og overvejer om jeg skal prøve lyrica?

Hvad mener i kloge k10'er? Skal jeg forsat kæmpe uden medicin eller skal jeg krybe til korset og begynde igen?

Jeg har ingen intentioner om at spørge hverken læge eller psyk. Da det system hænger mig langt ud af halsen og har været forsøgt de sidste 20 år, så derfor må jeg tage sagen i egen hånd
Hej Diablo,

jeg vil anbefale dig at konsultere din praktiserende læge, hvis ikke du har et godt forhold til vedkommende vil jeg endvidere anbefale dig at finde en anden læge som du kan samarbejde (bedre?) med.

Der er rigtig mange forskellige former for medicin, og medicin påvirker hver enkelt person forskelligt, hvorfor du ikke kan bruge det til det helt store, hvordan medicinen virker på andre.

Nogen oplever mange bivirkninger, nogen oplever få, andre igen oplever ingen - så det er vigtigt at finde frem til det helt rette for dig i din situation. Uanset om du bryder dig om det eller ej, så formoder jeg at du er nødsaget til at konsultere en læge omkring det, for overhovedet at få en recept på medicinen - så hvorfor ikke smide kortene på bordet, og forklare din skepsis overfor det/dem?

Tænk, det kunne være i sammen kunne finde frem til en rigtig god løsning
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2013, 11:40   #4
Diablo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Diablos avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 176
Styrke: 14
Diablo er ny på vejen
Det lyder ikke rart Picasso, men det er jo forskelligt fra p til p og har hørt meget positivt om præparatet. Min læge anbefalede mig tidligerer at prøve lyrica så overvejer det kraftigt.

Carolines, jeg har dem liggende fra tidligere recept, det er bare om jeg skal accepterer min nuværende tilstand og arbejde videre ud fra den eller om jeg igen skal begynde på medicin. Forholdet til min læge er ok men orker bare ikke at blive trukket rundt i manegen mere og er for at sige det mildt, pisse hamrende træt af hjernevridere og alt deres ævl
__________________
Førtidspensionist d.1-2-2012
Diablo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2013, 11:51   #5
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeg ville absolut ikke tage anti dep. på egen hånd og da slet ikke lyrica, som også jeg har haft dårlige men heldigvis korte erfaringer med.

Jeg mener ikke at du skal kæmpe uden medicin, hvis du føler at du vil have det bedre med. Jeg slipper heller ikke det jeg er på nu, da jeg klart fungere bedst dermed.

Kan du ikke blot blive tilknyttet en psykiater og få fundet det rette præperart? Efterflg. er det jo blot kort kontakt og udskrivning af recepter, plus en evt. back up i form af psykiateren altså.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2013, 12:12   #6
Diablo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Diablos avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 176
Styrke: 14
Diablo er ny på vejen
Hej Enteneller, husker dig godt fra tidligere

Måske har du ret, men den sidste psyk jeg havde besvarede ikke længere mine beskeder og opkald. Det var den 4 hjernevrider i rækken og har ikke, what so ever noget som helst tiltro til disse personer længere.

Tror jeg lægger lyrica på hylden og tager det til efterretning efter sommeren.

Kh
__________________
Førtidspensionist d.1-2-2012
Diablo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2013, 13:27   #7
niklukda
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2012
Indlæg: 44
Styrke: 12
niklukda er ny på vejen
Kan ikke nikke genkendende til picassos kommentarer, jeg får lyrica og har detbgodt med dem. Så det er ikke alle der får bivirkninger, har fået dem 1.5 år.
niklukda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2013, 14:00   #8
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Jeg syntes det er fint du lige spørger her over k10 ang. Lyrika.

Jeg har fået den i snart 3 år har været oppe på 225mg gange 2 om dagen. er nu nede på

150mg gange 3, jeg syntes de hjælper mig jeg kan kun sige god for dem,

men igen, som vi også høre her er der mange som får stor bivirkninger af dem,

Sidst redigeret af mand; 12-03-2013 kl. 14:38.
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2013, 14:22   #9
Diablo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Diablos avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 176
Styrke: 14
Diablo er ny på vejen
Tak for input, det er sgu dejligt at høre at det også virker godt på nogle)

Må jeg være så fræk at spørge hvad i for Lyrica imod? Det er helt forståeligt hvis i ikke ønsker at dele

Har selv GAD
__________________
Førtidspensionist d.1-2-2012
Diablo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2013, 14:39   #10
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Piskesmæld. Kroniske smerter.
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
skal kommunerne ikke overholde loven-jo de skal østerbro Skal kommuner ikke overholde loven? 4 04-08-2020 23:17
skal skal ikke tvungen behandling Dyrmose Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 19-03-2013 03:37
Skal, skal ikke søge fleksjob? frkhansen Er det overhovdet til at få fleksjob? 8 29-08-2011 22:09
Flytte hjemmefra -skal/skal ikke?? Tullepigen90 De Unge 7 03-02-2011 19:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension