K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-12-2012, 05:12   #1
martinja41
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2012
Indlæg: 34
Styrke: 13
martinja41 er ny på vejen
skulle jeg ikke kunne få en ftp

Hej jer alle på k10 jeg er så uheldig og blive kørt ned den 19 maj 2010 på scooter
blev indlagt på kolding sygehus i lidt over et døgn, med et brud på min ryg. på th12 oversat til dansk 12 bryst virvil vis det staves sådan da jeg så
kommer hjem bryder jeg helt sammen en dag efter om aftenen har aldrig blevet så ked af det som jeg gjorde der jeg fik selvmords tanker og måtte have hjælp det sted jeg gik i skole det er en slags døgn uddanelse for unge med særlige behov-stu. blev så akut hendvist til akutteam i middelfart igemmen ejen læge og fik af vide jeg havde fået en depression og fik behandling igemmen 5 måneder med antidepressions piller(ikke lykke piller som de går under), og jeg har så mange smerter så begynder på tramadol- morfin syntese som ikke er helt så stærke som ren morfin. og går til genoptræning som ikke hjælper end skid,derefter
får jeg en helvedes masse bivirkningere og må trappe ud af dem men jeg har en ven som linger meget mig han har ADHD og jeg har altid haft det svært i skolen så jeg ved da jeg læser på emnet at jeg også har ADHD men det mener de der psykiater ikke men så let slipper de nu ikke. men jeg har forsat mange smerter og jeg svinger rigtig meget op og ned fra og være nogenlunde i humør til og gå helt ned i depressioner igen, og flytter til en anden kommune og den læge vil ikke gøre noget mod min tilstand og den blev værre med angst rigmelig meget angst blev så henvist til en psykiater og en nerolog i forbindelse med min forsikrings sag som langt fra er færdig vor jeg fik lavet nogle speillæge erklæringere. min nerolog hjalp mig med det samme og gav mig noget medicin mod mine humørvingere og angst og blev så via ejen læge henvist til udredning af ADHD og ud fra de ting der ligger af papir fra hele mit liv så kunne hun se og ud fra de papir jeg udfyldte kunne hun se jeg havde ADHD.
jeg får den laveste kontanthjælp da jeg er under 25 og jeg har en veninde der også har ADHD og hun er kun nogle måneder ældre og hun får den høje sats jeg har så søgt den høje kh men fik afslag klagede til beskæfnings anke nævet,
som stadfæster kommunens afgørelse. nå men så er jeg til et møde med min sb som kan se jeg ikke kan arbejde og vi vil starte på en indsamling op §18 om ftp men det går meget langsomt og jeg skal konstant slås mod kommunen for der bare sker lidt jeg har ikke engang fået en opdatere rp i nu og det er over et år siden vi begyndte det er mega frustraene og under al kritik og har skiftet sb 3 gange på 1.5 år og er så uheldig og vælte på min mc i juli i år og får så et brud mere da en bil ikke ser mig og jeg måtte bremse og vælter men skade stuen vil ikke engang scane mig selvom jeg siger jeg har et brud i forvejen men via en meget stor kamp og først 2 måneder efter bliver henvist via min nerolog da min ejen læge ikke vil finder de så et brud mere denne gang på th 6 jeg går forsat hos min nerolog og har så fået nogle papir fra hende nogle ask. skal bruge kan jeg se at hun skifer jeg har helt klart har følger efter mit uheld og har mistet min erhversevne og ikke har nogen tilbage og har flere læge papir på jeg ikke kan arbejde mere men nu har hun aflyst mødet jeg skulle have haft den 18 dec. de påstår den læge ikke har noget og læse min sag og jeg har prøvet gang på gang både via telefon beskeder og personligt og be hende omm og ringe uden og kunne få hende i tale,men jeg går et sted for psykiske personer og fik min kontakt person til og ringe til hende og hun fik fat i hende med det samme hvad er det for noget det stinker langt væk af og udtrække den så jeg kan holdes i fattigdom har klaget til borgmesteren i kommunen og så må jeg se om jeg for engangs skyld får medhold i den klage. og jeg har en status fra min nerolog jeg har pstd som forklare hvorfor jeg ikke kan klare så mange mennesker af gangen. så er mit spørgsmål hvordan talcker jeg kommunen og jeg har det sort på vidt jeg ikke har nogen erhversevne tilbage er der mere jeg skal indhente og skal jeg have min ejen læge ogsa til og lave en atest på jeg ikke kan arbejdes prøves da det vil forværre min tilstand og jeg har flere papir den er varig og ikke bliver beder og hvordan jeg kan få gang i tingene vis der er nogle her inde på det fantatiske k10 der kan hjælpe mig så ville jeg blive lykkelig da jeg ikke kan rumme al den vente tid og den måde de behandler folk ved at man kan bruge §§ 156 og 157 mod dem men er der andet jeg kan gøre for og få den lige igemmen selv efter nytår vor de kan trampe på os syge så håber der er nogle flinke mennesker der kan hjælpe i min sag det er kun lidt af den da jeg ikke magter og skive hele historien men vist der er noget som mangler så skiv indligt det håber i kan læse det for er lidt ord blind sådan er det og have ADHD men har gjordt mit beste
martinja41 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2012, 08:33   #2
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af martinja41 Se meddelelser
Hej jer alle på k10

jeg er så uheldig og blive kørt ned den 19 maj 2010 på scooter
blev indlagt på kolding sygehus i lidt over et døgn, med et brud på min ryg. på th12 oversat til dansk 12 bryst virvil vis det staves sådan

da jeg så kommer hjem bryder jeg helt sammen en dag efter om aftenen har aldrig blevet så ked af det som jeg gjorde der jeg fik selvmords tanker og måtte have hjælp det sted jeg gik i skole
det er en slags døgn uddanelse for unge med særlige behov-stu. blev så akut hendvist til akutteam i middelfart igemmen ejen læge og fik af vide jeg havde fået en depression og fik behandling igemmen 5 måneder med antidepressions piller(ikke lykke piller som de går under),

og jeg har så mange smerter så begynder på tramadol- morfin syntese som ikke er helt så stærke som ren morfin. og går til genoptræning som ikke hjælper end skid, derefter får jeg en helvedes masse bivirkningere og må trappe ud af dem
men jeg har en ven som linger meget mig han har ADHD og jeg har altid haft det svært i skolen så jeg ved da jeg læser på emnet at jeg også har ADHD men det mener de der psykiater ikke men så let slipper de nu ikke.

men jeg har forsat mange smerter og jeg svinger rigtig meget op og ned fra og være nogenlunde i humør til og gå helt ned i depressioner igen,

og flytter til en anden kommune og den læge vil ikke gøre noget mod min tilstand og den blev værre med angst rigmelig meget angst blev så henvist til en psykiater og en nerolog i forbindelse med min forsikrings sag som langt fra er færdig vor jeg fik lavet nogle speillæge erklæringere.

min nerolog hjalp mig med det samme og gav mig noget medicin mod mine humørvingere og angst og blev så via ejen læge henvist til udredning af ADHD og ud fra de ting der ligger af papir fra hele mit liv så kunne hun se og ud fra de papir jeg udfyldte kunne hun se jeg havde ADHD.

jeg får den laveste kontanthjælp da jeg er under 25 og jeg har en veninde der også har ADHD og hun er kun nogle måneder ældre og hun får den høje sats jeg har så søgt den høje kh men fik afslag klagede til beskæfnings anke nævet,
som stadfæster kommunens afgørelse.

nå men så er jeg til et møde med min sb som kan se jeg ikke kan arbejde og vi vil starte på en indsamling op §18 om ftp men det går meget langsomt og jeg skal konstant slås mod kommunen for der bare sker lidt jeg har ikke engang fået en opdatere rp i nu og det er over et år siden vi begyndte
et er mega frustraene og under al kritik og har skiftet sb 3 gange på 1.5 år

og er så uheldig og vælte på min mc i juli i år og får så et brud mere da en bil ikke ser mig og jeg måtte bremse og vælter men skade stuen vil ikke engang scane mig selvom jeg siger jeg har et brud i forvejen
men via en meget stor kamp og først 2 måneder efter bliver henvist via min nerolog da min ejen læge ikke vil finder de så et brud mere denne gang på th 6

jeg går forsat hos min nerolog og har så fået nogle papir fra hende nogle ask. skal bruge kan jeg se at hun skifer jeg har helt klart har følger efter mit uheld og har mistet min erhversevne og ikke har nogen tilbage og har flere læge papir på jeg ikke kan arbejde mere
men nu har hun aflyst mødet jeg skulle have haft den 18 dec. de påstår den læge ikke har noget og læse min sag og jeg har prøvet gang på gang både via telefon beskeder og personligt og be hende omm og ringe uden og kunne få hende i tale,men jeg går et sted for psykiske personer og fik min kontakt person til og ringe til hende og hun fik fat i hende med det samme hvad er det for noget det stinker langt væk af og udtrække den så jeg kan holdes i fattigdom

har klaget til borgmesteren i kommunen og så må jeg se om jeg for engangs skyld får medhold i den klage. og jeg har en status fra min nerolog jeg har pstd som forklare hvorfor jeg ikke kan klare så mange mennesker af gangen. så er mit spørgsmål
hvordan talcker jeg kommunen og jeg har det sort på vidt jeg ikke har nogen erhversevne tilbage er der mere jeg skal indhente

og skal jeg have min ejen læge ogsa til og lave en atest på jeg ikke kan arbejdes prøves da det vil forværre min tilstand og jeg har flere papir den er varig og ikke bliver beder og hvordan jeg kan få gang i tingene

vis der er nogle her inde på det fantatiske k10 der kan hjælpe mig så ville jeg blive lykkelig da jeg ikke kan rumme al den vente tid og den måde de behandler folk ved at man kan bruge §§ 156 og 157 mod dem men er der andet jeg kan gøre for og få den lige igemmen selv efter nytår vor de kan trampe på os syge så håber der er nogle flinke mennesker der kan hjælpe i min sag det er kun lidt af den da jeg ikke magter og skive hele historien men vist der er noget som mangler så skiv indligt det håber i kan læse det for er lidt ord blind sådan er det og have ADHD men har gjordt mit beste
Hej
Jeg har lige delt dit indlæg lidt op, det håber jeg hjælper til at give dig nogle svar.

Jeg må desværre skrive at jeg ikke tror du får en pensionssag til at gå lige igennem det er der ingen der får efter 1/1 13. Når sagen ikke engang er rejst endnu så hedder det ressurceforløb når man er under 40 og man skal nok være nærmest død for at undgå det desværre!

Jeg tror desværre heller ikke der er meget hjælp at hente ved din borgmester, de skriver som reglen at de undersøger sagen, og så hører man ikke mere derfra

Havde du bare skrevet noget før, så havde du nok fået det råd at du skulle søge pension selv på det forliggende men tror ikke du kan nå det nu hvor alt stort set lukker ned for jul og nytår.
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2012, 09:37   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
om du kan få pension, skal jeg ikke kunne sige, din sitiaon skal være stationær og der må ikke være nogen arbejdsevne, du sklal nok have nogle timer ved en psykalog og nogle lægepapir der siger du er stationær.

Som jeg kan læse har du ikke været omkring en psykalog og du er ikke arbejdsprøvet og så tror jeg det bliver meget svært, at komme vidre i systemet, har du ikke søgt pension endnu, så vil du ryge under den nye ordning.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2012, 10:19   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Det hedder ressourceforløb, hvis alså kommunen vurdere du er syg nok

En §18 er alt for sent og hvis du ikke er ordenligt udredt og uden en arbejdsprøving
når først du er vurderet stationær. Så er en §17 håbløst

alså hvis en psykiater siger du ikke har ADHD, så har du det ikke
uanset hvad du selv synes, dog har du ret til at få en anden vurdering
hvis du ikke har tillid til din psykiater.
men en psykiater kan alså ikke skrive du har adhd, hvis dennes vurdering er du ikke har det.

så er enig, at vi ikke kan vudere om du kan få penison
især fordi du kommer over på den nye ordning og der skal alle lægepapir laves om
da de skal vurdere hvad du kan og ikke som nu hvad du ikke kan.
men der sker nok ikke ret meget det første år i forbindelse med den nye reform
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2012, 15:33   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Tænker at du måske skal kæmpe for at komme i et af de nye ressourceforløb, som vil bringe dig tættere på en afklaring om det er førtidspension eller noget andet du skal arbejde mod.

Da du er på kontanthjælp koster det dig ikke noget at søge en §17 på det foreliggende grundlag hos kommunen nu her hvis de har åbent mellem jul og nytår.. men der mangler nok lidt dokumentation fra din læge, også i forhold til manglende arbejdsprøvning.

Men måske kan den ruske lidt op i kommunen, og blive en løftestang for at komme videre i din sag..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kunne man ikke !!! brian36 Politik og Samfund 4 04-09-2012 09:49
Hvordan skulle en uvildig psykiater kunne konkluere endeligt ?? Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 04-07-2010 17:27
Visiteret til fleksjob - skulle jeg ikke have haft et brev??? Cordulla Spørgsmål ang fleksjob 13 18-04-2010 00:03
skulle det ikke være lige til ? mortenms Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 08-11-2009 21:33
Så kunne jeg ikke mere... lindemac Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 33 13-10-2008 14:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension