K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-08-2012, 18:04   #1
Ole-Oliver
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2008
Lokation: fyn
Alder: 46
Indlæg: 102
Styrke: 17
Ole-Oliver er ny på vejen
bliver udnyttet af kommunen

ja overskriften siger jo enligt sig selv. jeg startede i en virksomheds praktik på et kommunalt plejehjem som teknisk servicemedarbejder, jeg er ledig fleks-jobber. prøvetiden var 4 uger og den sluttede så i sidste uge, men inden da sagde lederen at hun gerne ville forlænge den med 2 uger, da der havde været ferie og en masse afløsere. jeg sagde så okay til dette og den prøvetid slutter nøste fredag. men så i dag ringer min puljejobs / fleksjobs konsulent, og siger at hun havde snakket med den leder dags dato og hun syntes ikke det er nok med de 2 extra uger så de vil forlænge den yderligere med en månede altså ud over de 6 uger vil de forlænge den med 4/5 uger mere. og det syntes jeg lugter skummelt og sagde nej fandeme nej vis de ikke ikke ved om de vil have mig på fredag efter 6 uger så ved de det heller ikke efter 10 uger.

hvad ville du gøre

(skal man arbejde gratis så kan man vøre alle steder)
Ole-Oliver er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2012, 18:15   #2
emks
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2009
Indlæg: 125
Styrke: 16
emks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ole-Oliver Se meddelelser
ja overskriften siger jo enligt sig selv. jeg startede i en virksomheds praktik på et kommunalt plejehjem som teknisk servicemedarbejder, jeg er ledig fleks-jobber. prøvetiden var 4 uger og den sluttede så i sidste uge, men inden da sagde lederen at hun gerne ville forlænge den med 2 uger, da der havde været ferie og en masse afløsere. jeg sagde så okay til dette og den prøvetid slutter nøste fredag. men så i dag ringer min puljejobs / fleksjobs konsulent, og siger at hun havde snakket med den leder dags dato og hun syntes ikke det er nok med de 2 extra uger så de vil forlænge den yderligere med en månede altså ud over de 6 uger vil de forlænge den med 4/5 uger mere. og det syntes jeg lugter skummelt og sagde nej fandeme nej vis de ikke ikke ved om de vil have mig på fredag efter 6 uger så ved de det heller ikke efter 10 uger.

hvad ville du gøre

(skal man arbejde gratis så kan man vøre alle steder)
Havde gjort det samme som dig. Kan sgu ikke have sin rigtighed, der skal bruges så lang tid på, at de kan bestemme sig. For går selvfølgelig ud fra, at der er et fleksjob i den anden ende, hvis du kan klare jobbet ?
emks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2012, 18:18   #3
Ole-Oliver
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2008
Lokation: fyn
Alder: 46
Indlæg: 102
Styrke: 17
Ole-Oliver er ny på vejen
ja de sagde allerede fra uge 2 at de gerne ville have mig for jeg gjorde mine opgaver fuldt ud og mere til, men skal de pluselig have extra tid. hmm
Ole-Oliver er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2012, 18:32   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Ja det er noget møg sådan noget...

Bed din sagsbehandler om at få noget skriftligt, der fortæller, hvilken lov og paragraf, der giver jobcentret ret til at sende dig ud i de antal uger.... (mit forslag)
Man har faktisk ret til at klage over en jobplan - hvis det er det jobcentret pludselig har tænkt sig at det blev sådan istedet for alm. afprøvning if. med muligt lønnet job.
Men man skal overveje det grundigt, hvis man siger nej til en jobplan, for ellers kan de vurdere, om du ikke er samarbejdsvillig...

Hvis det er alm. virksomhedspraktik, så er det op til 13 uger (mener jeg det var), de maks må sende en fleksjobber ud i virksomhedspraktik. Står i Lov om aktiv beskæftigelsesindsats. (du er i målgruppe nr. 7 i den lov, hvis du får ledighedsydelse) Hvis din fleksjobkonsulent nægter det med de 13 uger og mener, det nærmest kan fortsætte i "uendelighed", så klag over sagsbehandlingen til jobcenterchefen.

Det at de forlænger og forlænger - går det ligesom mere hen over til det punkt, hvor de nærmest har "revurderet" dig, mens du er i ledighedsperioden. (de skal nemlig revurdere ledige, når de har været det mellem 12-18 måneder).

Lyt ikke til den leder, når denne prøver at forlænge, så sig, at du ikke har hørt, at du skal det fra flekskonsulenten (altså næste gang). For den der leder har ingen ret til at forlænge selv... Det er altid jobcentret selv, der skal træffe sådanne beslutninger og meddele dig det.

Sidst redigeret af curls; 09-08-2012 kl. 18:36.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2012, 19:10   #5
Ole-Oliver
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2008
Lokation: fyn
Alder: 46
Indlæg: 102
Styrke: 17
Ole-Oliver er ny på vejen
det er jo ikke jobcenteret der har sendt mig ud. men fleksjob afsnittet. og jeg sagde jeg ville gerne sige ja til jobbet efter de 4 uger selv om det ikke er det rette for mig men ville så bruge det som springbrat til det næste og rette job. og har gået ledig i 18 mdr og derfor ville de jo gerne have mig ud i arbejde men jeg syntes ikke det er okay at de bare vil have mig til at forlænge perioeden yderigere.
Ole-Oliver er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2012, 19:18   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Altså hvad er så fleksjobafsnittet? Det kan kun være enten Anden aktør eller en del af jobcentret..... Hvis det er Anden aktør, så kan de godt få ansvaret til at hjælpe dig i job, men de skal stadig følge loven...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2012, 19:22   #7
Ole-Oliver
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2008
Lokation: fyn
Alder: 46
Indlæg: 102
Styrke: 17
Ole-Oliver er ny på vejen
ja okay det er jo selve kommunen men jeg har bare aldrig kaldt det jobcenteret men det er vel så det at det hedder. men denne sagsbehandler sidder og behaldler fleksjobb sager hvor man har været ledig i mere end 18 mdr men jeg har besluttet mig or at sige nej til yderelige forlængelse da 6 uger må være mere end rigeligt da de i starten kun bad om 4.
Ole-Oliver er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2012, 19:25   #8
Knopf
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2011
Indlæg: 77
Styrke: 13
Knopf er ny på vejen
Hej,

Da jeg startede i virksomhedspraktik som ledig fleksjobber, spurgte jeg meget direkte lederen, om der var en realistisk mulighed for et egentligt fleksjob efter praktikken på 13 uger. Det synes hun var fair at jeg nævnte, og oplyste at det var tilfældet, hvis vi havde et godt match.

Efter ca.10 uger fik jeg så at vide, at jeg var ansat i fleksjob ved udløb af praktikken.

Grunden til at jeg spurgte om prognosen, var netop at undgå at være et sted uden en realistisk chance for ansættelse. Så ville jeg hellere bruge ressourcerne på min videre jagt efter et fleksjob. Havde netop ikke lyst til at være gratis arbejdskraft, og siden få en lang næse.

Knopf....
Knopf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2012, 19:35   #9
Ole-Oliver
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2008
Lokation: fyn
Alder: 46
Indlæg: 102
Styrke: 17
Ole-Oliver er ny på vejen
det er jo præcis sådan jeg har det med at jeg ikke vil være gratis arbejds kraft. og de sagde fra første møde med den ene fleksjobs konsulent som var med da det var ham der kendte til stedet. at efter de 4 uger så var jobbet mit vis jeg passede ind og så ville de gerne forløne med 2 uger hvilket jeg syntes var ok, men nu inden de 2 uger er gået vil de forlænge igen og det vil jeg ikke da hun så bare kunne havde sagt fra sidste møde at de ville have en længere periode.
Ole-Oliver er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2012, 19:36   #10
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
ole-oliver

jeg har haft 2 fleksjob og har været 4 uger i praktik hvert sted inden jeg blev ansat..det synes jeg er fair nok - 4 uger..til at kigge hinanden an og se om man ka klare jobbet..men så heller ikke længere - efter min mening..man ka godt finde ud af om det evt ka blive til noget på 4 uger...

det de laver ved dig ligner mere udnyttelse ,end at kigge en an..det er foragteligt..men hvad der er lovligt,har jeg desværre ingen anelse om..
men fejt er det..ingen tvivl om det.

stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp! -Kommunen påtænker stop af sygedagpengeudbetalingen, idet kommunen ikke længer Marianzen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 40 13-06-2012 12:50
hvorfor er det altid mine papir til kommunen der bliver væk.. havheks Alt det andet 11 28-05-2011 18:29
Du bliver behandlet som en ting der bliver talt ned til dig. Stella Politik og Samfund 3 01-09-2009 19:39
Når nok bliver NOK Henriette_Dyrr Politik og Samfund 4 26-05-2009 22:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension