K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-07-2012, 21:42   #1
jansørensen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2011
Indlæg: 29
Blog Indlæg: 3
Styrke: 14
jansørensen er ny på vejen
pas på.modregning i ledighedsydelsen

hej,jeg har for noget tid siden skrevet herinde om et indlæg om tabt arbejdsfortjeneste.sagen kort..kom ud for en piskesmældskade i år 2007, har i den forbindelse fået udbetalt beløb som dækker tabt arbejdsfortjeneste. kommunen sendte mig brev om at de ville modregne i min ledighedsydelse.jeg sendte sagen videre til statsforvaltningen sjælland,efter 15 uger sagsbehandling tid har jeg nu fået svar om at de gerne må modregne i min ledighedsydelse. har nu anket denne afgørelse til ankestyrelsen for at se deres vurdering der.
jansørensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2012, 22:03   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
har lagt denne ind tidligere i dag i en anden tråd
http://teleoest.dk/nyheder/2011/2011-01-26/

så nej det må de ikke, efter den 15 nov 2010


Denne fradragsregel er nu ændret med den nye bekendtgørelse og betyder, at der ikke længere må ske modregning i ledighedsydelsen for pensioner udbetalt, som følge af tab af erhvervs/arbejdsevne - og som er et led i et tidligere ansættelsesforhold.

hvis det er en forsikring du har fået dem udbetalt fra
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2012, 22:08   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
og dog

for her stå der de godt må

https://www.retsinformation.dk/forms...id=141068#Afs2

fra marts 2012


men igen stå der højt og tydeligt der ingen fradrag må laves
Pension, der udbetales som følge af tab af erhvervs-/arbejdsevne, og som er led i et tidligere ansættelsesforhold

men om tabt arbejdsfortjeneste er noget andet, skal jeg ikke kunne sige

Sidst redigeret af MTVRV1; 26-07-2012 kl. 22:12.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2012, 22:21   #4
jansørensen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2011
Indlæg: 29
Blog Indlæg: 3
Styrke: 14
jansørensen er ny på vejen
det er erstatning for tabt arbejdsfortjeneste,jeg var ansat i et fleksjob da jeg i år 2007 kom ud for en trakfikulykke og pådrog mig en piskesmældskade,i den forbindelse fik jeg en 8 pt men altså men erstatning,den kunne kommunen ikke komme efter noget der. men så fik jeg tabt arbejdsfortjeneste erstatning,det var penge jeg havde mistet ved ikke at kunne udfører mit arbejde hvor jeg blev fyret fra,altså den forskel der var fra ledighedsydelsen
, og det beløb som jeg havde da jeg arbejdede,den forskel fik jeg i tabt arbejdsfortjeneste af et forsikringselskab. men jeg har nu anket denne afgørelse,skulle ikke undre mig at statsforvaltningen har overset en lovtekst,jeg var sikker på at de ikke kunne modregne,da jeg så ikke kan se nogen ide i at få udbetalt tabt arbejdsfortjeneste hvis det senere bliver modregnet i sociale ydelser.hvar er så formålet med det spørger jeg.
jansørensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2012, 22:45   #5
jansørensen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2011
Indlæg: 29
Blog Indlæg: 3
Styrke: 14
jansørensen er ny på vejen
jeg er spændt på at høre om andrehar været ude for det samme,de næste par dage er jeg på ferie og vil ikke være at finde herinde,men jeg svarer på evt spørgsmål når jeg kommer hjem igen,godt nogle gange at koble fra og komme lidt væk,jeg er meget chokeret over brevet-afgørelsen. men måske ankestyrelsen kommer frem til et andet resultat. god veek-end til alle herinde
jansørensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2012, 00:00   #6
Knopf
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2011
Indlæg: 77
Styrke: 13
Knopf er ny på vejen
Hej Jan,

Efter min vurdering er det korrekt, at din kommune foretager modregning i ledighedsydelsen. I den gældende bekendtgørelse, fremgår det klart af § 7 stk 2, at der skal modregnes for erstatning for tabt arbejdsfortjeneste.

Havde det drejet sig om pension for tab af erhvervs/arbejdsevne, som er led i et tidligere ansættelsesforhold, skal der ikke modregnes i ledighedsydelsen jvf. § 12 nr 14 i samme bekendtgørelse.

Tab af arbejdsfortjeneste kan ikke sidestilles med tab af erhvervs/arbejdsevne.

Beskæftigelsesankenævnet er enig med din kommune, men det er da udmærket, at du vil anke videre til Ankestyrelsen.
Her er det blot vigtigt at vide, at de kun optager en sag til behandling, hvis sagen har principiel eller generel betydning.
Det drejer sig om ca. 15 % af de modtagne sager fra ankenævnene.

Det positive er dog, at du inden for to uger vil modtage svar, om Ankestyrelsen vil behandle din klage.


Knopf.....
Knopf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2012, 00:02   #7
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Det er tab af erhvervsevne der ikke bliver fratrukket ledighedsydelsen, tabt arbejdsfortjeneste bliver trukket fra, da det kommer ind under løn/indtægt, desværre.

Hilsner fra

Piamus

Nå der var jeg lidt for langsom
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
kan man miste ledighedsydelsen pierre Spørgsmål ang fleksjob 5 05-02-2013 18:14
Fradrag i ledighedsydelsen nfm60 Spørgsmål ang fleksjob 3 04-12-2012 15:25
ledighedsydelsen for ledige flekser nielsen69 Spørgsmål ang fleksjob 1 19-11-2012 18:31
Ledighedsydelsen i tal. Birkes-musen Spørgsmål ang fleksjob 6 15-10-2012 08:26
fradrag i ledighedsydelsen palette Spørgsmål ang fleksjob 5 02-03-2010 00:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension