K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Den nyttige viden vi alle har

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Den nyttige viden vi alle har Her kan du sætte link tips og andet ind, som andre i din situation kan have nytte af at vide

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-05-2012, 00:56   #11
Evaave
Hvor skulle jeg ellers være
 
Evaaves avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Lokation: København
Indlæg: 169
Styrke: 15
Evaave er ny på vejen
øøøøvv min søn kom lige til at slette alt den tekst jeg havde skrevet - i søvne med en "flyvende" arm hvad kan man lære af det? Jo, børn skal sove i deres egen seng

Nåh, men så bliver det kort version. Jeg vil meget gerne sætte noget tekst sammen, men jeg vil opfordre alle dem der har lyst til skrive de ting I mener er vigtige oplysninger.

I må meget gerne skrive dem op i punkter for at gøre det overskueligt, så skal jeg nok lave den endelige færdige tekst.

Eks.

1; statusattest fra læge (opdateres mindst én gang om året)

2; kvittering på at man har afleveret papir på kommunen.

osv osv.

Og...jeg tror heller ikke der er nogen der snyder. Snyder man, så er man godt tosset i forvejen og i mine øjne nærmest i sig selv berettiget en pension eller fleks. For ingen normale mennesker bevæger sig frivilligt ud i et årelangt "forhold" til kommunen.
Evaave er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2012, 02:05   #12
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
strukturering af nyttig viden fra k10

Kære Evaave
det er en rigtig sympatisk tanke du har med brochuren, og helt i tråd med k10-ånden, hvor vi gratis deler den viden vi har samlet sammen i årenes løb - og ofte betalt dyre lærepenge for.

I praksis er stort set alle danskere idag på nettet i hjemmet, eller har adgang via offentlige computere, og da den akkumulerede vidensmængde efterhånden er enorm, og lovparagrafferne under konstant forandring, ville det være et utaknemmeligt Sisyfos-arbejde, at fosøge at holde trit med trykt materiale.

Så fortsæt endelig med din samlen info til en supersgod 'grundopskrift', og lad os så sammen finde ud af, hvor og hvordan den bliver placeret synligt på k10, så det er noget af det første nye brugere vil få øje på.

Jeg er selv glad for tanken om at få oprettet en 'skabelon'-samling, til f.eks klager over afgørelser, langsom sagsbehandling, manglende aktindsigt osv osv.

Vi har så meget guld herinde, så det vil være godt at få systematiseret ting som dette, også fordi de 'gamle' brugere herinde, med god grund kan køre træt i at give en opskrift for 117-tusinde gang, når en ny stakkel melder sig med behov for hjælp.

Herligt at du er på banen med en frisk portion energi! herfra
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2012, 07:22   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Evaave Se meddelelser
1; statusattest fra læge (opdateres mindst én gang om året)
For god ordens skyld vil jeg blot påpege, at der ikke nødvendigvis behøver, at blive hentet nye lægepapirer hvert år.
Min egen pensionssag blev afgjort på baggrund af lægepapirer, der var min. 3 år gamle.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2012, 14:20   #14
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
...personligt kunne jeg godt tænke mig nøgleringe og andet småt (fx. små flyers, der er lette at anbringe mange steder) med præcist K10's grønne logo på forsiden - fordi den korte tekst er meget rammende og fænger øjeblikkeligt!

Lette nøgleringe, som man lige ku' ha' i lommen og gi' væk, når der er behov - eller sende sammen med et gammeldags postkort, som altid gør folk glade :-)

Sidst redigeret af Carmen; 14-05-2012 kl. 14:24.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
skulle jeg ikke kunne få en ftp martinja41 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 23-12-2012 15:33
sagsbehandler vil IKKE lave et fleksjobbevis lillesine Spørgsmål ang fleksjob 13 24-03-2012 10:23
Hvis jeg skulle lave et parti... logikeren Politik og Samfund 5 14-09-2011 18:04
skulle det ikke være lige til ? mortenms Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 08-11-2009 21:33
Skal vi ikke lave en Grassrods bevægelse UllaCliffShads Spørgsmål ang fleksjob 1 25-03-2009 20:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension