K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-03-2012, 09:09   #1
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
sagsbehandler vil IKKE lave et fleksjobbevis

Min sagsbehandler vil IKKE lave et fleksjob bevis til mig da hun siger at den kun viser det man ikke kan og det vil forringe mine muligheder for et fleksjob...

Men jeg ser det som en god ting så en arbejdsgiver kan se hvilke ting de skal tage højde for hvis de vil ansææte mig ???

Men min sagsbehandler mener det er noget som fanden har skabt og de burde afskaffes..
og jeg så vil have svære ved at få et fleksjob når man sender sine begrænsinger og skåne behov med i ansøgningen det vil fjerne fokus fra det jag kan og har at tilbyde..

Men er det bare mig der ser det som et plus at sende sit bevis med i en ansøgning?
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2012, 09:16   #2
LilleMy
På vej til at lære K10
 
LilleMys avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-03 2012
Lokation: Fyn
Indlæg: 5
Styrke: 0
LilleMy er ny på vejen
Men du har på skrift at du er visiteret til fleksjob?
__________________
LilleMy
LilleMy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2012, 11:17   #3
Mila
Hvor skulle jeg ellers være
 
Milas avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-08 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 105
Styrke: 15
Mila er ny på vejen
Hej .

Hvis en arbejdsgiver ikke ønsker at ansætte en pga ens begrænsninger så gør de det da ikke uanset hvornår i forløbet de får begrænsningerne præsenteret.

Du har krav på at få et flexjob bevis, når du bedr om det .

Fandt denne gamle tråd du bør læse . http://www.k10.dk/showthread.php?t=5...=fleksjobbevis
__________________
-----------------------------------
Venlig hilsen

Mila..
Mila er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2012, 11:39   #4
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
min sagsbehandler har sendt 10 skt. flexjobbevis så jeg kan afleverer dem til forskellige firma hvor jeg søger job..

det skal ikke være nogen problem at få flexjobbevis fra kommunen hvis du er godkendt til flexjob..

jeg mener at det er problem med din sagsbehandler..
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2012, 12:13   #5
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Endnu en sagsmishandler... -du henviser bare til:


Kapitel 7

Fleksjobbevis

§ 14. Kommunen skal efter anmodning udstede et fleksjobbevis til personer, der er visiteret til fleksjob og som modtager kontanthjælp, starthjælp, ledighedsydelse eller særlig ydelse efter lov om aktiv socialpolitik. Fleksjobbeviset indeholder oplysninger om fleksjobordningen, de handicapkompenserende ordninger og personens skånebehov. Kommunen skal anvende den skabelon, som Arbejdsmarkedsstyrelsen udarbejder.

§ 15. Bekendtgørelsen træder i kraft den 1. oktober 2009.

Stk. 2. Bekendtgørelse nr. 114 af 25. februar 2008 om fleksjob ophæves.


Arbejdsmarkedsstyrelsen, den 26. august 2009

Marie Hansen


https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=126443



Ps. Du har helt ret i dine antagelser...

.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2012, 14:30   #6
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
Ja jeg er fleksjobber og har været det siden oktober 2011.

Min sagsbehandler er meget underlig og hun er helt overbevist om jeg om 12 uger har et job eller praktikplads da jeg skal på et kursus der hedder fleks i job...

Men hvis hun tror på det må hun jo det for jeg tror ikke på at der er et fleksjob på 5 timer til mig
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2012, 16:27   #7
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Du kan gå op under Nyttige Links og selv printe Fleksjobbeviset ud og udfylde det, og så gå på Jobcentret og bede dem skriv under på det.

Det var sådan jeg gjorde da jeg skulle bruge det...
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2012, 22:13   #8
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Kære lillesine...

Eftersom det er en direkte paragraf i en lovgivning, der siger, at du har ret til at få et fleksjobbevis, når du anmoder om den, så er der tale om en pligt de har og en afgørelse, de skal afgøre... Se i den link, som Multe har sat ind.... Det er en paragraf...

Hvis din sagsbehandler fortsat nægter, så bed om et skriftlig afslag på det... Sig at det står direkte i loven, at du har ret til det... Og du har ret til et skriftligt afslag (forvaltningsloven § 23)

(det ville tage længere tid at lave et afslag end at stemple og underskrive og udfylde det fleksjobbevis... haha) Kan se, at fleksjobbeviset kræver et stempel og underskrift fra jobcentret.

Ellers må du bare klage til jobcenterchefen... Henvis gerne til den link, som Multe har sat ind... (kopier link-adressen og sæt det ind i evt. mail til jobcenterchefen - tydeliggør det i mailen til jobcentret, at det er en klage til jobcenterchefen - skriv til jobcentrets hovedmail).

Et eksempel man kan skrive til jobcenterchefen er:
Eftersom min sagsbehandler nægter at udlevere mig et fleksjobbevis, vil jeg hermed henvise til bekendtgørelse om fleksjob § 14, hvor der står, at I skal udarbejde et fleksjobbevis til mig, når jeg anmoder om sådant et. Såfremt I fortsat nægter, har jeg ret til et skriftlig afslag på dette. Retten til et skriftlig afslag efter forvaltningsloven § 23.

Sidst redigeret af curls; 22-03-2012 kl. 22:19.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2012, 00:41   #9
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
ja det var en super ide det må jeg få lavet sådaan en til dem.

Jeg har også kontaktet min fagforening og venter på svar derfra hvad de mener om sagen...

Jeg vil meget gerne skifte sagsbehandler så det vil jeg også sende en anmodning om at få en anden som måske forstår mig bare lidt for det gør hende jeg har nu ihvertfald ikke.
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2012, 10:12   #10
Debutanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2011
Lokation: Hillerød komune
Indlæg: 235
Styrke: 13
Debutanten er ny på vejen
Det er måske reigtigt at det bliver sværere af få et fleksjob med et flexjob bevis.
Men til gengæld er chancen for at få det rigtige flexjob store.
Debutanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har jeg ikke lov til at skifte sagsbehandler? Indiansummer Alt det andet 4 31-07-2013 14:20
skulle vi ikke overveje at lave en brochure om alt den nyttige viden vi har? Evaave Den nyttige viden vi alle har 13 14-05-2012 14:20
fb gruppe imod "folk under 35 er ikke syge" filosofien.Skal vi lave en Tzari Politik og Samfund 17 28-10-2011 14:31
Skal vi ikke lave en Grassrods bevægelse UllaCliffShads Spørgsmål ang fleksjob 1 25-03-2009 20:02
Fleksjobbevis - kommuner SKAL lave dem zuza Nyt om loven 1 13-06-2008 00:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension