K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-08-2015, 10:53   #61
kroner
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2015
Indlæg: 179
Styrke: 10
kroner er ny på vejen
hej Sortepigen

tak for svare

har googlet kan ikke finde noget og på den hjemme side er der ikke nogle med navnet desværre gør bare min bange anelse større tak for hjælpen
kroner er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2015, 10:59   #62
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
er det en psykolog kommunen har sagt du skal bruge?

for så ville jeg i dit sted sige til dem at du ønsker en psykolog der er medlem af dansk psykologforening, så du har en eller anden sikkerhed for at det ikke bare er en eller anden fusentaster, ,

Eller smid navnet på psykologen ind her i tråden måske nogen der kender vedk.

held og lykke
vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2015, 11:19   #63
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Du kan checke om psykologen er autoriseret her http://www.psykolognaevnet.dk/autori...fter-psykolog/
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2015, 18:50   #64
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 10
Eln er ny på vejen
Hej,

Jeg kan læse nogen som du spurgt før i din indlag, ang. Hvor meget kommunen kan give oplysninger til praktik pladsen.

Jeg ved at kommunen har fuldt magt over for og frit kan give oplysninger specielt til praktik pladsen.

Tænk hvis man har svært psykisk tilstand og skal komme i praktik hvor man kommer i kontakt med mange forskellige mennesker...!!!!

Eller hvis man har fysisk skade og udfordringer og så skal man på en praktik plads som man skal have en hård fysisk arbejder...

Derfor kommunen må og skal sikre sig at alle skøn er forholdt for at ikke du kan få eller kommer til at få forværret tilstand.

Og en ting.
Jeg forslaget at du tage til det psykolog som kommunen har henvist dig til og stiller direkte de spørgsmål du stille her til den psykolog.
Det er ikke dårligt at gå til psykolog derimod.
det behandling kan godt hjælpe dig eller kan ikke...

Er kommunen som har sendt dig til psykolog?...

Hvis ikke hvad er mening med at du skal derud.?
Hvis du synes at du har det psykisk dårligt så skal du kontakte din egen læge og fortælle at du vil have eller starter psykiatrisk behandling og derfor du har brug for en henvisning til psykiater.

Egenlæge skrive en henvisning som bliver sat ind på server/ computer og du skal finde selv en psykolog som du synes kan hurtigt for dig i behandling.
mvh.eln
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2015, 20:59   #65
kroner
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2015
Indlæg: 179
Styrke: 10
kroner er ny på vejen
hej Sortepigen

det er/var en psykolog via læge

tak for det

hej Akvamarin

tak for det

er tjekket på flere måder desværre for mig er ved kommende der ikke tager fat i dem i morgen

hej Eln
tak for svar prøver at svare dig elles må du give lyd hvis noget smutter

tak for det syndes det lyder meget skræmmende kan ikke helt se fremmede skal have hele min sygehistorie

men kan godt se det med hensyn men hvorfor i alverden sygehistorien det skal nok blive hyggeligt

desværre sikker kommune ikke de hensyn der skal tages allerede nu inden det sker har jeg fået og vide det kan ikke tages jeg må vælge hvilke der skal tages



min egen læge vil ikke hjælp med noget den vej det må jeg selv klare

har været via kommunens psykolog de skulle have bevis på det jeg sagde var rigtig nok

det var det og så stoppede kommune den psykolog selv og psykolog fraråde det på det kraftigste


den nu jeg spørger på er en i sundhedssystem da kommune stoppede psykolog
tog vedkommende kontakt til mig og bad mig gå til læge og be om en vurdering via en ting jeg ikke kan ´husk nu for at kunne få noget hjælp men først efter 3 lægebesøg og ved den sidst brev fra psykolog til læge gav læge sig og det var den psykolog jeg havde en fornemmelse af der er noget galt

håber det forstået det jeg skiver er meget svært at skrive
kroner er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2015, 06:20   #66
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 10
Eln er ny på vejen
Hej,

Jeg svar til dig efter det forståelse jeg selv har efter jeg har læst din indlag.

Jeg synes stadigvæk at du skal til egenlæge og be om en henvisning til psykiater.

Det skal du. Hvad er forskellig mellem en psykolog og en psykiater og hvorfor skal det være sådan, jeg prøve at besvar det kort.

En psykolog må ikke give dig en diagnose men kun samtale og sådan nogen..., det hjælpe ikke dig videre med sagen.

En psykiater er en speciallæge som kan give dig en diagnose og behandler dig medicin eller henviser dig også til andre læge, eller stopper kommunen med at tvinge dig til noget via attester.

Psykologen,s attest er brugbar for videre behandling af din sag i kommune.

Så igen du skal til egenlæge og fortæller du har dårligt psykisk og derfor vil have en henvisning til psykiater og ikke mere psykolog snag da det har ikke hjulpet dig derimod.

Efter du skal selv find en via net eller telefon eller egenlæge kan give dig navn og telefon på en psykiater som kan hjælpe dig.

Jeg tror kommunen har stoppet din behandling hos psykolog på grund af dokumentation fra psykolog at det behandling han giver dig ikke hjælpe.

Du kan i hver fald prøve min forslag. Det skader dig ikke. Hilsn eln
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2015, 11:00   #67
kroner
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2015
Indlæg: 179
Styrke: 10
kroner er ny på vejen
hej Akvamarin


så har jeg fået fat i den side du henviste til i går tak for hjælpen min fornemmelse er rigtig så det må jeg arbejde mere i nu

hej Eln

tak for svar
min egen læge vil ikke sende mig den vej i systemet

det er bare det ved det kommunen følger ikke psykolog råd til kommunen de gør modsat

tvært imod der var bevis på der var fremskridt så nej ikke derfor de stoppede de sagde jeg bare selv skulle blive ved
kroner er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2015, 14:49   #68
kroner
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2015
Indlæg: 179
Styrke: 10
kroner er ny på vejen
Har selv startet behandling som jeg selv betaler.

Efter en gang beder kommunen og beskrivelse fra stedet

Må de det når jeg selv betaler behandlingen
kroner er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2015, 15:14   #69
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Jeg har været ude for det samme, min kommune har uden at oplyse det til mig bedt om en udtalelse fra en behandler som jeg selv betalte.
Det påstod de at det havde de ret til.
Fik dog ikke spurgt ind til hvilken paragraf der gav dem ret til at gøre det.
I mit tilfælde var det i forbindelse med forlængelse af sygedagpenge.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2015, 12:38   #70
kroner
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2015
Indlæg: 179
Styrke: 10
kroner er ny på vejen
Hej Nørd

Tak for din svar.
Jeg har valgt og prøver og finde ud af om det er ok
Men svært og finde ud af det

Ked af og høre du har været ude for det
kroner er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension