K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-04-2014, 23:12   #1
Karmamilla
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2014
Indlæg: 2
Styrke: 0
Karmamilla er ny på vejen
Question Ansøgning om støtte til trivselsbil - Ventetid?

Hejsa!

Her er så min første tråd på denne side!

Jeg må sige at jeg oprettede mig, da jeg ikke lige kunne finde noget direkte omkring det jeg søgte, så tænkte at det smarteste nok var at spørge selv

Jeg har for 9 måneder siden søgt om støtte til trivselsbil/fritagelse for vægtafgift, da det pga. psykiske problemer er en nødvendighed for os, at have bil, da jeg blandt andet ikke har det godt med offentligt transport (busser/toge osv. ) Og selvfølgelig en hel del andre ting der spiller ind, som jeg ikke lige magter at skrive her og nu.

Jeg har fået førtidspension, også pga. de psykiske ting, for nogle år siden.

Nu fik jeg så for få dage siden, et brev fra teamet, at der er en der vil have et møde for at snakke med mig.

På baggrund af min ansøgning vil personen have en uddybende samtale, står der..

Jeg står så nu og er en smule forvirret, for er det efter 9 måneder et tegn på, at jeg godt kan få hjælp ?
Eller er det normalt at de først efter 9 måneder vil have en snak med en omkring ansøgningen, og kan man så risikere at skulle vente yderligere op til et år igen ?

Håber nogle herinde måske har et bud!
Karmamilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2014, 00:01   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til...

Kære Karmamilla.

Det første du gør er, at gå ind på din kommunes hjemmeside og finde din kommunes sagsbehandlingsfrist for invalidebil iht §114.

"§ 114. Kommunalbestyrelsen skal yde støtte til køb af bil til personer med en varigt nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne, der i væsentlig grad":

Mange kommuner ønsker ikke at overholde denne lovgivning. Retsikkerhedslovens §3 stk.2 som du kan se her, om din personlige kommune findes på den ene eller anden liste.

Ellers vender du tilbage, så skal jeg hjælpe dig med at enten finde den eller klage over din kommune.

http://www.k10.dk/index.php?pageid=svarfrister_kommuner

En sagsbehandlingsfrist på invalidebil, skal som udgangspunkt overholdes, ellers skal du have skriftlig besked om hvornår din ansøgning skal afgøres.

Fristen er fastsat og vedtaget af din kommunalbestyrelse og skal IKKE fastsættes af kommunale embedsmænd/kvinder.

Ellers finder du alle oplysninger i denne tråd, hvor jeg anbefaler dig at starte bagfra, da det er en gammel tråd, som der kun bruges til indsamling af dokumentation og god viden.

Hvis du finder din kommunes sagsbehandlingsfrist og den er overskredet uden du skriftligt har modtaget besked om det, er det det første du nævner, gerne skriftligt, hvorfor din SB ikke overholder Retssikkerhedslovens §3 stk2.

Vær forberedt på et afslag og når du anker SKAL det være inden 28 dage præcis, ellers mister du retten til at anke.

Held og lykke med mødet.

Hilsen Peter

Ansøgning til invalidebil og lovgivning herom
http://www.k10.dk/showthread.php?t=4...ight=Stoktofte

Sidst redigeret af phhmw; 22-04-2014 kl. 00:12.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 22-04-2014, 09:44   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Tag til mødet evt med bisidder - flere ører og have noteret dine spørgsmål ned forinden. Måske går det bare glat.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2014, 23:12   #4
Pyt
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Indlæg: 267
Styrke: 18
Pyt er ny på vejen
Du kan også læse her - DUKH

Se dette indlæg vedr. bil / transport.

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...sykisk-lidelse

- Især sætningen -
Citat:
I den samlede vurdering af funktionsnedsættelsen stilles der større krav til de helbredsmæssige forholds betydning for en ansøger ved kørsel til fritidsformål end ved daglig kørsel til og fra et arbejde.
og
Citat:
Når bilen skal anvendes til fritidsformål skal kommunen også overveje, om dit samlede kørselsbehov ud fra en vurdering af din alder, almentilstand og forholdene i øvrigt kan løses tilfredsstillende på en anden måde. F.eks. må
osv osv



- Og held og lykke

Sidst redigeret af Pyt; 22-04-2014 kl. 23:15. Årsag: mangler nogle quotes
Pyt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension