K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Et godt link!

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Et godt link! Har du et godt link som du mener at andre kan have nytte af kan du lægge det her. Denne kategori er ikke beregnet til debat.

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-12-2013, 15:13   #1
Pyt
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Indlæg: 267
Styrke: 18
Pyt er ny på vejen
Ankestyrelsen har ny søge funktion

Hey

Ast.dk eller Ankestyrelsen har lige lavet en bedre søge funktion til at finde f.eks. princip afgørelser. Den ser lovende ud og gør det nemmere at finde afgørelser som man evt. kan bruge i en ankesag..

http://ast.dk/afgorelser/principafgo...incipafgorelse


enjoy
Pyt er ikke logget ind  
Gammel 22-12-2013, 20:58   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Tak, kære Pyt...

... og det virker fint.

Muskelsvindfonden skriver:

http://muskelsvindfonden.dk/handicap...yt-sogesystem/

Ankestyrelsens principafgørelser er af stor betydning, når man forsøger at finde ud af mulighederne i den sociale lovgivning, for principafgørelser udgør det, man kalder en ”bindende retsforskrift”. Det vil sige, at kommunerne ikke bare skal overholde lovgivningen, når de træffer afgørelser. De skal også følge de principper, som Ankestyrelsen udmelder i forbindelse med principafgørelser.

En af mine afprøvninger handlede om en konkret sag, som lige nu ligger på mit skrivebord. En kommune gav afslag på dækning af merudgifter til ekstra varmeudgifter, når man har muskelsvind. Kommunen henviser til principafgørelse nr. C-6-08. Jeg var helt sikker på, at principafgørelsen forlængst er ophævet, og at man godt kan dække varmeudgifter efter den gældende principafgørelse, som hedder 130-10. Så langt rakte min hukommelse, men jeg kunne ikke finde den gamle (ophævede) principafgørelse i Ankestyrelsens gamle søgesystem. Med det nye søgefunktion fandt jeg den øjeblikkelig og fik genopfrisket min hukommelse: Den er ophævet den 30. juni 2010, men alligevel er der altså kommuner, som fortsat giver afslag med henvisning til denne gamle principafgørelse. Det kan vi så fortælle den pågældende kommune, og dermed kan vi få sagen genoptaget.

Så hvad kommunen kommer til af afgørelse og henvisninger er ikke nødvendigvis korrekt hver gang.

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind  
Gammel 23-12-2013, 01:58   #3
Pyt
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Indlæg: 267
Styrke: 18
Pyt er ny på vejen
[QUOTE=phhmw; Jeg var helt sikker på, at principafgørelsen forlængst er ophævet, og at man godt kan dække varmeudgifter efter den gældende principafgørelse, som hedder 130-10. Så langt rakte min hukommelse, men jeg kunne ikke finde den gamle (ophævede) principafgørelse i Ankestyrelsens gamle søgesystem. Med det nye søgefunktion fandt jeg den øjeblikkelig og fik genopfrisket min hukommelse: Den er ophævet den 30. juni 2010, men alligevel er der altså kommuner, som fortsat giver afslag med henvisning til denne gamle principafgørelse. Det kan vi så fortælle den pågældende kommune, og dermed kan vi få sagen genoptaget.

Så hvad kommunen kommer til af afgørelse og henvisninger er ikke nødvendigvis korrekt hver gang.

Hilsen Peter [/QUOTE]

Det er nemlig rigtigt.. Man skal selv være oppe på stikkerne, hvis man skal igennem med noget.

Jeg syntes selv, at deres gamle system ikke var særlig god, så det ser ud til, at der er sket en positiv udvikling på det område.
Pyt er ikke logget ind  
Lukket emne

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension