K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-03-2013, 15:05   #11
Knopf
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2011
Indlæg: 77
Styrke: 13
Knopf er ny på vejen
Hej,

Har nu i to år taget Lyrica mod angst. Tager 150 mg x 3 dagligt.
Er meget tilfreds med denne medicin, som i øvrigt har medført, at jeg ikke længere er på beroligende medicin

Knopf.......
Knopf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2013, 15:10   #12
Diablo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Diablos avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 176
Styrke: 14
Diablo er ny på vejen
Hvor er det bare fedt at høre, Knopf

Tror skisme at jeg prøver, skal bare lige tage mig sammen
__________________
Førtidspensionist d.1-2-2012
Diablo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2013, 17:54   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Diablo.

Først vil jeg sige, at jeg synes det er flot du har klaret et år uden medicinen - det er meget fornuftigt at tage tid VÆK og UD af medicinen engang i mellem, for ligesom at få følelsen af om man har rykket sig, og få en føling med sig selv......

Nu har du så prøvet dét, og hvis din angst mm er blevet uacceptabel, så er der ingen grund til at lide med det, for der kan jo lægges en dæmper på igen via medicinen.

Hvis du har recepten eller pillerne fra en tidligere konsultation, så kan du alternativt lige ringe til lægen i kontortiden og sige, at du nu vil give medicinen en chance - du behøver sikkert ikke tage der op.
Men for at få en succesfuld behandling, kræver det jo den helt korrekte dosering, så den hjælper lige netop dig!! Det er jo den i skal finde ud af sammen.

De fleste bivirkninger kommer jo præcis fordi, doseringen er forkert. Vi taler jo om hårfin balance hvor der skal justeres til den ene eller den anden side, når man bruger psykofarmaka - og den kan være ekstrem svær at finde selv, for ikke at skrive, umulig!

Som udgangspunkt kan du jo gå udfra det der står på pakken, og som din læge har fastslået tidligere som værende et udgangspunkt. Men tal alligevel lægen med, du skal jo alligevel have fornyet recepter mm hvis de bliver en succes.

Og lyt ALDRIG til andres erfaringer, uanset om det er store rosende ord, eller forfærdelige fortællinger, for du kan ikke bruge andres erfaringer!! Du er ikke andre mennesker, du er dig

Og DU skal passe på DIG!

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2013, 18:50   #14
Diablo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Diablos avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 176
Styrke: 14
Diablo er ny på vejen
Helenekr jeg har vist tidligere rost dig for det du kan med ord

Det er meget fint skrevet og er taget til efterretning.

Sjovt nok ved jeg at en løbe/cykeltur som regel afhjælper problemet væsenligt men har svært ved at tage mig sammen til dette

Kh
__________________
Førtidspensionist d.1-2-2012
Diablo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2013, 12:29   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, det hjælper nemlig med motion og kost - det er også noget jeg selv tænker ekstremt MEGET over når jeg sidder med plaiden og spiser wienerbrød og drikker varm cacao med flødeskum....og siger til mig selv, I MORGEN SÅ GØR JEG DET!!

Men for pokker, så sner det, så regner det, så har jeg ondt i ryggen, så har jeg ikke de rigtige sko, og så kom der sgu lige en god film.....og nu kommer sommeren, og så er det jo for varmt. Så.........???

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2013, 13:28   #16
beha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2009
Lokation: Sydsjæland
Alder: 67
Indlæg: 146
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
beha er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af picasso Se meddelelser
Ville bestemt ikke tage sagen i egen hånd når det drejer sig om lyrica! Det er gift! Jeg fik pillerne for et år siden, i 4 mdr - blev mere syg.. Forventer at jeg resten af mit liv skal tage vanddrivende piller, lyrika gjorde at jeg "hævede" som en ballon... Og tog 10-15 kg på
Jeg kan fortæller at jeg fik en depression, af dem da jeg fik max styrkke af den og det som smerte medicin som der ved medførte et selvmordforsøg, og lægen på sygehuset sagde at de har haft flere tilfælde af det. Bladningen af smerte medicin og lykkepilder giver problemmer på den langebane
beha er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
skal kommunerne ikke overholde loven-jo de skal østerbro Skal kommuner ikke overholde loven? 4 04-08-2020 23:17
skal skal ikke tvungen behandling Dyrmose Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 19-03-2013 03:37
Skal, skal ikke søge fleksjob? frkhansen Er det overhovdet til at få fleksjob? 8 29-08-2011 22:09
Flytte hjemmefra -skal/skal ikke?? Tullepigen90 De Unge 7 03-02-2011 19:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension