K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-08-2012, 21:30   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Ellers må du bede hende om, at give dig det på skrift, at hun vil have dig i den praktik.
Så må det kunne betragtes som en afgørelse, som du kan klage over.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2012, 21:46   #12
Knopf
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2011
Indlæg: 77
Styrke: 13
Knopf er ny på vejen
Som jeg læser det, blot endnu et eksempel på, at ledige fleksjobbere udnyttes som gratis arbejdkraft. Uden jobmulighed efterfølgende.
Det er bare ikke i orden på nogen måde.

Knopf....
Knopf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2012, 22:22   #13
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
En praktik er at få foden inden for i en virksomhed,man skal så bare finde sin plads og gøre sig uundværlig,så der job bag efter -det så ikke min mening men det er tankegangen bag disse praktiker.

Men der skal være et formål med den,og har du under dine arbejds prøvninger givet udtryk for at du har svært ved at komme i gang efter ledighed,så er det jo enlig grund nok som der er givet .

Men bed om at få på skrift hvad begrundelsen er for denne praktik og klagevejledningen skal der også være.

Jeg ved det er mega trist at skulle jobbe med udsikt til ledighed bagefter,men man kan ikke rigtig slippe for dem.Husk at du har dine hendsyn også i praktik.

Når det nu skal være håber jeg for dig at det bliver et godt sted for dig,med gode kolega den tid det skal vare.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2012, 01:14   #14
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KLUMPFODEN Se meddelelser
Jeg er fuldstændig enig med det der bliver skrevet, fordi jeg har svært ved at se formålet, når jeg lige har været igennem en virksomhedspraktik på ikke mindre end 26 uger før de traf en afgørelse, så føler jeg mig "virkelig" pisset på at skulle igang igen.

Jeg sagde det til hende, med hvorfor jeg skulle, når der ikke var mulighed for fastansættelse og hendes svar var følgende:

1. Du holder "formen ved lige"
2. Der er måske mulighed for noget tilkalde vikar ved sygdom NÆSTE sommer, hvis nu virksomhedspraktikken forløber fint.
Verdens dårligste argument; -for du er da i fast arbejde til den tid

Er det virkelig nok til de kan "kræve" at jeg SKAL i virksomhedspraktik og hvor kan jeg evt. finde noget der "argumentere for", at jeg ikke skal forsætte i udover 4 uger - føler at 13 ugers virksomhedspraktik uden mulighed for fastansættelse er nytteløst........


Samt kan min jobkonsulent nok lade være med at finde (altså lede efter) arbejde til mig i den periode jeg er i virksomhedspraktik? Og hvis nej, hvor kan jeg så finde noget, hvor jeg kan "holde hende op på, hun skal finde noget til mig, i det mindste forsøge"

Hej KLUMPFODEN

Husk, du har ret til 6 ugers selvvalgt kursus/uddannelse indenfor de første 12 måneder når du er fleksjobvisiteret

Og denne form for ulovlig udnyttelse af virksomhedspraktikkerne som du er havnet i, forsøger flere og flere sagsmishandlere/jobkonsulenter desværre. Få alt på skrift vedrørende hendes krav, og gør hende opmærksom på du vil klage til fagforeningerne osv. over denne udnyttelse af din situation og hendes manglende arbejde med at finde et fast job til dig.



.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2012, 09:06   #15
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Du skriver kun 26 uger efter de har truffet afgørelsen om flex-måske er det alligevel tilpas lang tid efter din sidste arbejdsprøvning og det er der for du skal igen nu.jeg er ikke helt sikker på om man vil tælle fra sidste afprøvning eller fra visitisons datoen.

Men kan jo også komme i praktik for at påvise sin rådighed,
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2012, 10:27   #16
KLUMPFODEN
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Indlæg: 99
Styrke: 13
KLUMPFODEN er ny på vejen
Jeg skrev at min sidste virksomhedspraktik var på 26 uger og det er ikke mere end nogle få måneder siden den blev afsluttet...

Noget nyt som undre mig er at jeg i den arbejdede 2 timer om dagen (det de fandt ud af jeg kunne holde til) - nu forlanger de pludselig jeg SKAL 3 timer om dagen - hvordan hænger det sammen?

Samt der er mange der foreslår at jeg skal skrive til min jobkonsulent og få noget på skrift - hvad kan jeg skrive til hende, uden jeg kommer i problemer og ikke virker "engageret nok", hvilket jo er vigtigt......


Der er også en som skrev, at formålet med de her praktikker er at man skal gøre sig selv uundværlig - HELT ENIG, men det er svært at finde motivation til det, når jeg til selve samtalen får at vide der INGEN mulighed er for noget job efterfølgende uanset hvad, da der ikke er økonomi til det.......
KLUMPFODEN er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2012, 10:38   #17
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KLUMPFODEN Se meddelelser
Jeg skrev at min sidste virksomhedspraktik var på 26 uger og det er ikke mere end nogle få måneder siden den blev afsluttet...

Noget nyt som undre mig er at jeg i den arbejdede 2 timer om dagen (det de fandt ud af jeg kunne holde til) - nu forlanger de pludselig jeg SKAL 3 timer om dagen - hvordan hænger det sammen?Samt der er mange der foreslår at jeg skal skrive til min jobkonsulent og få noget på skrift - hvad kan jeg skrive til hende, uden jeg kommer i problemer og ikke virker "engageret nok", hvilket jo er vigtigt......


Der er også en som skrev, at formålet med de her praktikker er at man skal gøre sig selv uundværlig - HELT ENIG, men det er svært at finde motivation til det, når jeg til selve samtalen får at vide der INGEN mulighed er for noget job efterfølgende uanset hvad, da der ikke er økonomi til det.......
Det er ganske simpelt uanstændigt, at de - på forhånd - vil presse dig til en 50% forøgelse af arbejdstiden... -i den virkelige verden - som vi jo befinder os i - kan det jo være, at du kun kan arbejde 1/en time om dagen i en ny praktik

Din kommune er helt sikkert en af de mange, der laver det ene sv!nske ulovlige tiltag efter det andet... -protester over deres ageren, og få en henvisning med §'er, til det lovlige i de mange virksomhedspraktikker



.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2012, 10:40   #18
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Klumpfoden: du må holde fast i at det ikke har noget formål blot at sende dig i bevidstløs praktik , få hende til at arbejde på at finde job til dig med en 4 ugers praktik som indledning - derefter fastansættelse.

Du skal selvfølgelig selv gøre en stor indsats, find evt. ledige deltidsjob og bed din jobkonsulent om at tage kontakt til virksomheden, så der om muligt kan etableres en praktik med efterfølgende fastansættelse.
Send uopfordrede ansøgninger , men henvisning til at du er fleksjobber , og husk at skrive om de tilskud firmaet er berettiget til.

Har du været hos anden aktør - med det formål at finde arbejde til dig ?

I fleksjobfolderen kan du læse reglerne om dine rettigheder under ledighed. Har kommunen ikke været i stand til at hjælpe dig med job efter 1/2 år kan du vælge en anden aktør.

Jeg har fundet den afgørelse jeg henviste til tidligere i et indlæg - Ankestyrelsen: 27.04.2007A-7-07 jnl.nr. 20000737-06
send mig evt. en pb så jeg kan få din mailadresse, så sender jeg en kopi til dig.- Den er god at have i tilfælde af at sb vil stoppe din ledighedsydelse på grund af et praktikforløb.

Sidst redigeret af maruus; 21-08-2012 kl. 10:59.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2012, 13:20   #19
KLUMPFODEN
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Indlæg: 99
Styrke: 13
KLUMPFODEN er ny på vejen
Kan kommunen stoppe min ledighedsydelse, hvis jeg ikke kan gennemføre den stigning i tid?
KLUMPFODEN er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2012, 13:34   #20
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Nej det kan de ikke - med mindre du helt bevidst modarbejder arbejdsprøvningen
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor lang tid går der før man får tilkendt fleksjob efter arbejdsprøvning! Sophie Spørgsmål ang fleksjob 8 26-06-2013 23:20
Hvordan med at få tilkendt retten til fleksjob nu efter den ny reform? Whoknows Spørgsmål ang fleksjob 20 18-04-2013 20:42
tilkendt fleksjob uden timer???? lillesine Spørgsmål ang fleksjob 10 26-03-2013 09:29
tilkendt fleksjob og invaliditetsbeløb fra pensionskassen britte Alt det andet 3 27-03-2012 16:29
Tilkendt fleksjob/ arv profilen Spørgsmål ang fleksjob 21 30-07-2011 15:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension