K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-07-2012, 13:21   #41
Tob
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2011
Alder: 38
Indlæg: 149
Styrke: 13
Tob er ny på vejen
Jeg har desværre ikke den samme tillid til politikkerne som du har. De er jo også kun mennesker. De bruger jo desværre også personlige angreb for at fremme deres politik så de er jo helle ikke bedre end gennemsnittet på den front.

Jo men vi skal jo også arbejde for at bevare de gode ting vi har i samfundet og rette op på de mindre gode. At sætte sit kryds hvert 4. år er jo fint men der kan jo gøres mere end det.

Men jo selvfølgelig skal det hele ske i en ordentlig tone med saglige argumenter. Dette er desværre et problem for mange (også politikere).
Tob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2012, 13:27   #42
Knopf
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2011
Indlæg: 77
Styrke: 13
Knopf er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
Ole Birk Olesen ?

Er det ikke ham der går rundt og skvatter over sig selv derinde på Borgen ?
Jo, det er skam ham. Men hav nu lige lidt medlidenhed med fyren. Hvordan ville din egen krop egentlig reagere, hvis det var dit hovede der skulle rumme så mange tåbelige tanker om liberalismens fortræffeligheder ?

Ikke så underligt, at han til tider kan føle sig noget omtåget..........


Knopf......
Knopf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2012, 14:41   #43
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Er der virkelig nogen der tror at vi har fået det velfærdssamfund som vi har ved at sidde og synge cubaya rundt om lejrbålet....det tror og håber jeg ikke at der er...
Vi har netop måske fået det samfund vi har fordi folk har råbt op igennem, tiden...

Hvem siger at man ikke kan være glad for det man har og samtidig brokke sig over et evt forslag som vil gøre det dårligere....

Er man så pludselig et dårligt menneske...Fordi man kæmper for at samfundet skal blive bedre...

Selvfølgelig skal alt forgå i en ordentlig tone....men selvfølgelig skal man da ikke holde op med at kæmpe for at gøre tingene bedre bare alene fordi hanspedersen har været ude at rejse og set et land hvor de har det dårligere end her i Danmark...

Jonas81.....

Har du set nogen....og her mener jeg nogen som helst herinde på K10 som har givet udtryk for at det er for dårligt at dem med mellemindkomster får nogle skattelettelser....

Nej det har du ikke....og du ved jo udemærket godt at det er de rige som folk ikke synes burde have mere....og da slet ikke efter 3 gange store skattelettelser inden for de sidste ti år....og da slet ikke når de penge skal komme fra dem som har mindst i samfundet...

Det er en ret nederen måde at debatere på...at man bruger nogle argumenter som man udemærket godt ved ikke holder...#29

Man kan ihvertfald aldrig komme bare lidt videre...da der bare bliver smidt de samme ubrugelige argumenter hele tiden...men måske det er det som er formålet...

Tag dog i det mindste og find noget som der er blevet sagt og brug det...

Kom lige her til sidst til at tænke på at det er da et underligt sted at melde sig ind....på K10....hvis man ikke kan lide brok....da hele hjemmesiden netop er lavet for at råbe op og brokke sig over de dårlige ting som er i systemet...dette ikke henvendt til dig Jonas men nok mere hanspedersen...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2012, 14:50   #44
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Liberalisme er en skide god ide, hvis man har sit på det tørre. Ellers er man afhængig af andre menneskers gode hjerte, og det er en skide dårlig ide, for det kan man ikke regne med. "Måske kan jeg få mad idag hvis Ole Birk Olesen har givet suppekøkkenet penge?!"

Nå. Jeg synes vi har det ok i Danmark, og jeg har boet i England og USA hvor mange ting ikke fungerer så godt. Omvendt er der vældigt mange ting i Danmark der kunne gøres vældigt meget bedre end de bliver gjort nu.
Netop fordi vi har et i bund og grund fornuftigt fundament for samfundet synes jeg det er ekstra vigtigt at pointere de ting der ikke er fornuftige.
Der skal ikke herske tvivl om at jeg er super glad for ikke at være født som f.eks. japaner, hvor jeg som sindslidende ville skulle forsørges af min familie hvis jeg ikke kunne finde lidt at gå til hånde med, og kunne risikere at blive låst i bur hvis jeg blev psykotisk.
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2012, 15:18   #45
smækkerlækker
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2012
Indlæg: 165
Styrke: 12
smækkerlækker er ny på vejen
Sikke dog en rygklapper-klub i har fået lavet i tre: stribe, hanspedersen og Jonas81. Men det er meget svært, at tage de højreorienterede holdninger alvorligt, når man kender lidt til jeres baggrund.

Stribe fortæller igen og hele tiden, hvor godt "vi" har det i Danmark. Det synes jeg jo, at man selv skal lade folk selv afgøre.

Stribe har fortalt om sit liv og har en høj samlet hustandsindkomt med flere biler og et feriehus i udlandet. Så det tager jeg ikke seriøst, når hun fortæller mig, hvor godt man har det på overførselsindkomst.

Stribes førtidspension må i det lys ses som lommepenge.

Jonas81 har arbejde, men har brugt sin ferie på k10 med et formål, at udbrede blå politik.

Jonas81 skriver: "Måske vil lidt selvransagelse klæde lidt? Jeg synes du brokker dig rigeligt over at andre får mere ud af det end dig ift. skattereformen.


Selvransagelse - oh jo Jonas81 og i lige måde.

Så skriver du: "Får MERE ud af det en mig!!! MERE, jamen har du intet forstået? Som førtidspensionist får jeg INTET - MINUS 17.000 kr, når skattereformen er indfaset. Så begrebet "får mere end mig" falder vist til jorden.

Det enester jeg siger er, at det er en meget uheldig udvikling i Danmark, at man tager fra dem, der er syge, handikappede og arbejdsløse, for at give skattelettelser til de rige.

Man tager penge fra folk, der kommer til at mangle pengene og giver dem til nogen, der ikke ligger mærke til de får dem.

Jeg er fuldstændig ligeglad med hvor rige folk er. Men tanken om at tage fra dem, der har mindst og give det til dem, der har mest. DET er udansk og fuldstændig unødvendigt.

Den holdning er ikke misundelse. Jeg mangler ikke noget. Og det her handler ikke om mig.

Fattig leger med fattig - det er dit lod (hanspedersen). På en liste med 10.000 citater ville det her vinde for det absolut tåbeligste.

Og det giver kun mening at sammenligne forholdene inden for landets" grænser.

Sidst redigeret af smækkerlækker; 19-07-2012 kl. 16:22.
smækkerlækker er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2012, 16:01   #46
hanspedersen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Indlæg: 43
Styrke: 12
hanspedersen er ny på vejen
Til Webmaster..

Jeg har boet og arbejdet rundt omkring i hele verden i samlet 20 år, altså
ikke bare en ferie på et par måneder som du sikkert henviser til...

Sjovt nok har jeg mange gamle kolegaer, som også har samme meninger og holdninger som mig. Kunne det være at man lære noget af det vi har set og har været igennem derude ?

Ja, man lære hvor godt vi har det i DK, men mange herinde ved det ikke, desværre...

Men jeg siger ikke at folk ikke må ytre sig, eller råbe lidt op.
Bare lidt mere stille og ikke så meget brok.

Hvor mange af os herinde bidrager i dag til samfundet ?
Meget få

Derfor skal vi også behandle dem pænt som tager slæbet, istedet for
at råbe af dem og brokke os over dem.

Men ja, utak er verdens løn. Men husk lige de tjener føden til os
hanspedersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2012, 16:10   #47
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
"Jeg tror, at revolutionen vil komme i ét ryk, og jeg tror, at den kan komme inden 20 år," siger Per Clausen bl.a. til Berlingske Tidende.

Han understreger overfor avisen, at omstyrtningen vil betyde, at staten overtager bankerne, børsen vil blive lukket og militæret vil blive nedlagt.

http://m.jyllands-posten.dk/politik/article4779752.ece
@ Tob

Det er udtalelser som ovenstående , jeg har svært ved at tage alvorligt.
Selv går jeg ind for nedlæggelse af militæret. Men jeg tror desværre jeg tilhører et lille mindretal , også om 20 år.

Citat:
Oprindeligt indsendt af hanspedersen Se meddelelser
Tænk sig hvis du bliver syg, så får du sygehjælp gratis

Nej vi får det ikke gratis. Vi betaler dagligt i dyre domme for disse ydelser , via afsindige høje skatter og afgifter.
Jeg ville ærlig talt blive lidt knotten hvis jeg skulle til at betale to gange.

I øvrigt foregår det på nogenlunde samme præmisser , i det meste af den øvrige civiliserede verden.
Danmark skiller sig ikke ud på dette felt. Desværre render mange rundt i denne vildfarelse.


Citat:
Oprindeligt indsendt af hanspedersen Se meddelelser
du får penge af staten hvis du mangler penge så du kan leje bolig og købe mad.
Nej det får man desværre ikke.
Men er du blanket helt af , får du tilbud om et slavelignende arbejdsforhold der vil gøre dig i stand til at opretholde livet , herunder tag over hovedet.

Sådan et tilbud kan du få i det meste af den civiliserede verden.
Er man parat til at falbyde sin arbejdskraft tilstrækkeligt er der mange muligheder , i øvrigt også uden for den civiliserede verden.

Citat:
Oprindeligt indsendt af hanspedersen Se meddelelser
Folk skal være glade for det de har, istedet for at sammenligne deres liv med andre. RIG ELLER FATTIG

Er du rig så leger du med de andre rige børn, fred med det
Er du fattig så leger du med de andre fattige børn, fred med det

Dit lod i livet er dit lod, længere er den ikke.
Indbefatter denne livsanskuelse , at man stiltiende skal lade sig udbytte efter statens eller arbejdsgiverens forgodtbefindende ?


Citat:
Oprindeligt indsendt af Jonas81 Se meddelelser
At de høje indkomster får mere ud af det er næsten umuligt at undgå, hvis man vil lette skatten på arbejde
Hvis problemet blot er af teknisk karakter , stiller Jeg gerne min ”ekspertise” gratis til rådighed for relevante myndigheder
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2012, 16:29   #48
hanspedersen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Indlæg: 43
Styrke: 12
hanspedersen er ny på vejen
halse

Du ved ikke hvor godt vi har det desværre.

Men det kan være du finder ud af det med tiden

Kig på USA. 46,2 mill. lever under fattigdoms grænsen.

Hvor mange mennesker derovre har ikke nogen sygeforsikring ?

Du har et sikkerheds netværk her som du slet ikke fatter....

Men hvis du ikke kan lide at være her i DK og syntes det er rædderligt
at være her, hvorfor flytter du så ikke ?

Det er jo frit for alle
hanspedersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2012, 16:36   #49
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nu har jeg forsøgt at følge lidt med i debatten ude på sidelinjen, noget er jeg enig i og andet forstår jeg ikke hensigten med.....

Hvad skal man som førtidspensionist bruge lignelser til?
At de har det værre på Afrikas horn eller ikke får ret meget i pension i Portugal, kan da ikke på nogen måder sammenlignes med situationen i Danmark - vi har et helt andet velfærdssystem, end de fleste andre lande.
- jeg undlader heller ikke at købe tøj til mine børn ud fra tesen om, at i der i visse jungler lever folk med palmeblade om livet......
Hvad filan skal vi bruge det til?!

Vi har nogle problemstillinger i Danmark, hvor det er direkte latterligt at drage sammenligninger med verdens mest udsatte, for på den måde at retfærdiggøre at der altså FINDES folk i Danmark der ikke har det så nemt endda.
Vi har et velfærdssamfund som er ved at smuldre på den ene eller den anden led, og det skaber bekymring blandt dem der bliver ramt. Længere er den ikke.
Det handler om - hvilket i virkeligheden er noget meget dansk - at alle skal have det godt! For en del år siden, efterhånden, kunne vi i Danmark sige, at man kender samfundet på, hvordan man behandler dets svageste, og man kunne sige det med stolthed, for man vidste at alle havde det godt. Det kan man ikke gøre med samme gode samvittighed længere, uden at man skal trække andre lande ind i sammenligningen, for at få kabalen til at gå op.

Det er dét der vækker bekymring.

Forhold jer dog til Danmark, lav lignelserne på danske cases - man behøver ikke stå ret meget på hovedet for at finde damen med poserne, de hjemløse.....slet ingen grund til at søge sine ofre i USA. De bor også her.....i vores velfærdssamfund!

Sidst redigeret af Ninja; 19-07-2012 kl. 16:39.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2012, 16:46   #50
Tob
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2011
Alder: 38
Indlæg: 149
Styrke: 13
Tob er ny på vejen
Citat:
Det er udtalelser som ovenstående , jeg har svært ved at tage alvorligt.
Selv går jeg ind for nedlæggelse af militæret. Men jeg tror desværre jeg tilhører et lille mindretal , også om 20 år.
Som jeg også skriver et sted er det jo også et signal om at de mener de får mere indflydelse. Noget som de jo er nødt til at tro på efter som de lige nu ingen har.
Jeg tror heller ikke at det er realistisk at det skulle ske men at folk begynder at himle op over brugen af ordet revolution synes jeg er at skyde helt ved siden af.

Den artikel du linker er jo heller ikke særlig uddybende. Men politikken i det kan man jo synes om eller lade være.

Citat:
Kig på USA. 46,2 mill. lever under fattigdoms grænsen.
USA har jo heller ikke styr på deres økonomi så de er jo et godt forbillede for Danmark. Nogen partier går jo efter at få amerikanske tilstande i Danmark.

Citat:
Du har et sikkerheds netværk her som du slet ikke fatter....
Ja jeg tror der er mange i Danmark som ikke fatter "sikkerhedsnettet". Særligt når man er fanget i det.

Citat:
Men hvis du ikke kan lide at være her i DK og syntes det er rædderligt
at være her, hvorfor flytter du så ikke ?
Du får mere ud af det hvis du holder diskussionen lidt mere seriøs.
Tob er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ingen skattelettelser til arbejdsløse.... Ninja Politik og Samfund 27 27-01-2012 09:58
Dobbelt-op på skattelettelser til de rigeste! buster Politik og Samfund 2 21-06-2010 18:45
skattelettelser ...ha ha ha ville Politik og Samfund 22 04-02-2010 13:42
VK-regeringen, skattelettelser og organsalg. Tante Ana Politik og Samfund 28 17-05-2009 10:20
Pensionister betaler for skattelettelser Stella Politik og Samfund 31 04-09-2007 14:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension