K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-03-2012, 18:10   #31
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Der er mange psykologiske aspekter i den sag og os som har været igennem jobcenters vridemaskine har en vis forståelse for øksemandens handling og det er netop det som er skrammende Ninja.
Ja, det er nemlig skræmmende. Præcis, som man som forælder siger, at hvis nogle skader mine børn, så slår jeg dem ihjel!!

Så måske bor der en lille psykopat i os alle sammen, som kan blive aktiveret under bestemte forhold

Jeg er selv blevet anmeldt for vold engang. Men det er en anmeldelse jeg tog med stolthed, for volden var (for mig) berettiget. Eneste jeg i dag ærger mig over er, at jeg ikke smaskede ham lidt mere......
Selv politiet sagde, at jeg havde handlet forståeligt, og anmeldelsen forblev også kun en anmeldelse. Der skete ikke mere.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2012, 07:19   #32
Mr. Bean
Banned
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2012
Indlæg: 140
Styrke: 0
Mr. Bean er ny på vejen
Det handler om simpel statistik.....

Ud af f.eks 50000 mennesker vil de 49999 ikke gøre skade på andre mennesker hvis de bliver eksempelvis bragt i en svær situation i forhold til kommunen...
1 menneske vil ikke acceptere et afslag og gå amok. Der er heldigvis langt imellem dem der går amok men de findes der ude.
Mr. Bean er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2012, 13:26   #33
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mr. Bean Se meddelelser
Det handler om simpel statistik.....

Ud af f.eks 50000 mennesker vil de 49999 ikke gøre skade på andre mennesker hvis de bliver eksempelvis bragt i en svær situation i forhold til kommunen...
1 menneske vil ikke acceptere et afslag og gå amok. Der er heldigvis langt imellem dem der går amok men de findes der ude.

Hmmm, og så kan vi jo udlede - alene - af de sidste dages hændelser; at der er mange hundrede tusinde(ca.) der årligt bliver "bragt i en svær situation"(læs: modtager en ulovlig afgørelse/inkompetent sagsbehandling), og det er vel egentlig; ganske utroligt

Og hvad så, når virkningerne af: -halvering af dagpengeperiode og alle de nye forringelserne i spareforslaget træder i kraft, så bliver der "liv" i gaderne


Men hvis vi ser lyst på det, så kommer der jo flere job til os der mangler fx; sikkerhedspersonale, nye SB'er(til erstatning for dem der faldt) osv. osv.


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2012, 17:05   #34
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Hmmm, og så kan vi jo udlede - alene - af de sidste dages hændelser; at der er mange hundrede tusinde(ca.) der årligt bliver "bragt i en svær situation"(læs: modtager en ulovlig afgørelse/inkompetent sagsbehandling), og det er vel egentlig; ganske utroligt

Og hvad så, når virkningerne af: -halvering af dagpengeperiode og alle de nye forringelserne i spareforslaget træder i kraft, så bliver der "liv" i gaderne
http://www.youtube.com/watch?v=p4ovL...eature=related
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2012, 22:51   #35
Debutanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2011
Lokation: Hillerød komune
Indlæg: 235
Styrke: 13
Debutanten er ny på vejen
Ja, der er mange som kommer til at løbe forgæves når de nye reformer træder i kraft.

Nina Simone R.I.P.
Debutanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2012, 23:32   #36
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser

God sang, men forstår ikke konteksten... -er der en pointe?



.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2012, 13:13   #37
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Exclamation Alle mennesker har en mørk og en lys side...

Og hvis solen aldrig skinner der hvor man opholder sig, så er der koldt.

Der er så mange mennesker, og lige så mange meninger og holdninger. Men vold udløses ikke af en selv, men det der sker omkring en.

Intet menneske har lov til i dette land, at gribe til vold for at opnå det de vil.

Men det sker immervæk hver dag alligevel.
Meningsløst vold imod mennesker, som er på det forkerte sted på det forkerte tidspunkt.

Det kan ikke retfærdigøres på nogen måde. Men det sker alligevel.

Hvis jobcentre over hele landet, oplever flere og flere episoder med vold mod personalet, så må man jo se på hvad der udløser dette?

Og ikke kun sige, det var kun en enkelt syg person som gjorde det.

For 1 episode, er måske bare en enlig svale, 2 ligner lidt 1, men når der sker en 3 episode ja så begynder det da at ligne et problem, som jobcenter bliver nød til at se på.

Se hvad der sker på den hospitals afd, hvor en psykisk syg mand har angrebet personalet med kniv, her tager man op hvad der kan gøres i fremtiden for at undgå dette.

Det gør man ikke i jobcentrer over hele landet, her bliver man ved og ved og ved med at sparke til folk som ligger ned, og alligevel bliver de her fuldstændig målløse når et menneske får nok , og går amok.

Men ændre deres måde at opføre sig på, det skal de ikke.. De ansætter vagt folk så folket som de skal tjene ikke kan komme i nærheden af dem, alt imens de tillader sig, at tale grimt, nedværdigende og uden nogen som helst uddannelse til at opføre sig på denne måde...

Mon ikke at vi snart har fået nok?

Nok af at være de eneste snart i dette land, som skal betale prisen for den såkaldte krise?

Mens de rige bliver rigere, så leve familier og førtidspensionister, kontanthjælps modtagere, osv på det mindste man kan leve for, og frygter hver dag, hvornår brevet dumper ind af døren, hvor der står vi har taget dine penge fra dig, fordi du ikke føjede dig efter overmagten. ( Se jobcenter).

Alle mennesker kan gå amok, kun situationen som afgør hvornår det kan ske.

Og der vil komme flere og flere episoder på jobcentre rundt omkring i landet, fordi der skal spares, og man har ansat mennesker her, som har skulle lave en test før de blev ansat, for at se om de ville kunne grine et menneske op i ansigtet, når de sagde kassen er lukket. Føj siger jeg bare.

Kom igen med en regering som gavner alle. Kh indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2012, 13:36   #38
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Uden de svage grupper jobcentrene med diverse instanser ville slet ikke eksisterer. Det er de svage grupper som holder maskineriet i gang. Det er os som er deres levebrød, derfor holder de fast i deres "kreativiteter".

Sammen med politikere bekymrer de sig kun om en ting, ...sin egen røv, ikke andet.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2012, 14:09   #39
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Jeg brækker mig over det her...

Det er fandme ALDRIG i orden, at tage til selvtægt på den måde!!!

Jeg kan til en hvis grad forstå, hvis man under en samtale oplever sig så dårligt behandlet, at man råber og skriger, og måske endda langer ud efter nogen, fordi man i situationen er i en voldsom afmagt...

Men ALLE de tilfælde, der har været i den sidste uge, er PLANLAGTE handlinger!! Og endda ikke bare rettet mod den person, som så åbenbart har pisset på deres sukkermad, næh nej, det har været mod tilfældige mennesker, eller en hel virksomhed - det er sku ikke afmagt, det er bare idioti og vold og al mulig mangel på empati for de andre mennesker, som bliver ramt...



Jeg gider ikke være herinde mere, at SÅ mange, bare uden videre acceptere, at det er helt ok at lave modbydelige massevoldshandlinger på denne måde, det gider jeg bare ikke høre på.

Ja, jeg arbejder på et af de ramte steder, og I skulle bare vide, hvad det gør ved os, der sidder midt i det! Jeg har haft konstante mareridt siden, jeg er nervøs for at gå på arbejde og så er der alle de andre spekulationer, de andre kollegaer, som også har det dårligt... og at man så også skal høre på sådan en omgang *** fra folk, både herinde og derude, det gider jeg bare ikke!

Jeg takker af nu, send mig en pb hvis der er konkrete ting nogen vil mig, for er godt klar over, at de fleste herinde er søde mennesker, og jer vil jeg da stadig gerne give et råd med på vejen hvis I kan bruge det, I andre kan derimod rende mig et vist sted!!!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2012, 14:30   #40
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
...Ja, jeg arbejder på et af de ramte steder, og I skulle bare vide, hvad det gør ved os, der sidder midt i det! Jeg har haft konstante mareridt siden, jeg er nervøs for at gå på arbejde og så er der alle de andre spekulationer, de andre kollegaer, som også har det dårligt... og at man så også skal høre på sådan en omgang *** fra folk, både herinde og derude, det gider jeg bare ikke!
...
Andresine85.
Jeg er blevet overfaldet af 3 unge mand som ville stjæle min taske fra mig, derfor vil jeg fortale dig, at det tager måneder ….år og for nogen aldrig , at sådan en oplivelse vil gå over.

Den eneste hjælp som jeg fik var selvhjælp dvs. at jeg gik ingen steder i måneder fordi jeg var bange for at disse søde overfaldsmand ville finde ud af hvor jeg boede.

Derfor har jeg fuld forståelse for din angst……
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Så er reformerne endeligt vedtaget! Ninja Politik og Samfund 36 27-12-2012 11:13
2020 reformen er vedtaget... Pip Politik og Samfund 10 28-05-2011 22:58
Folketinget har den 4. juni 2010 vedtaget L 173: Ruby Nyt om loven 0 11-06-2010 02:59
sp..vedtaget pruttenQ34 Politik og Samfund 13 19-05-2009 17:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension