K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-02-2012, 11:28   #1
tjele88
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2011
Indlæg: 90
Styrke: 13
tjele88 er ny på vejen
behandlinger

hej

jeg er på biologiskmedicin Simponi, det er det første jeg prøver, men syntes ikke rigtig at det virker har været på det i 3 måneder, ifølge min speciallæge skulle der være omkring 3 andre biologiske behandlinger, så det er jo fint. kommunen siger self at jeg skal afbrøve de behandlings mulighedder der er, så jeg skal jo nok på en andet biologiskmedicin, hvad nu hvis man ikke kan tåle et af de paprater man prøver lad os sige inden for en uge, vil komunnen så godkente det
tjele88 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2012, 12:20   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
De har ikke andet valg, for kan du ikke tåle det, er det jo en lægefaglig beslutning og den har kommunen ingen indflydelse på...

En kommune må ikke diagnosticere, og heller ikke pege på behandlinger, udover dem som din læge foreslår...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2012, 12:37   #3
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tjele88 Se meddelelser
hej

...hvad nu hvis man ikke kan tåle et af de paprater man prøver lad os sige inden for en uge, vil komunnen så godkente det

En uge er - desværre - ikke ret møj inden for den branche(med mindre det går helt galt)... -men kommunen vil selvfølgelig IKKE godkende det, hvis du IKKE kan tåle det !!!


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2012, 20:25   #4
tjele88
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2011
Indlæg: 90
Styrke: 13
tjele88 er ny på vejen
Tak for det,,

lige et spørsmål til, har været i arbejds prøvning og den sluttede i august, nu prøver jeg så det medicia af og håber at finde noget der kan hjælpe mig, men går jo bare rundt her hjemme, og det er sku pænt kedeligt i længden, skal man det eller,,, kan man slet ikke komme ud i noget kan holde til ca 18 timer
tjele88 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2012, 20:51   #5
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Er ikke helt med, hvorfor går du og laver ingenting når du ved du kan holde til 18 timer ?
mener...
Er det fordi de bliver ved med at påstå at du kan arbejde mere end det ?
Hvis det hænger sådan sammen, ville det være fornuftigt i det mindste at aktivere dig på det timetal, hvis du selv ønsker det, om ikke med anden begrundelse end at du så ikke mister flere kompetancer end nødvendigt.

Hvad med frivilligt arbejde?
Det ville være en underlig kommune hvis de ikke kan skrive det ind i en jobplan, afklaringsplan.
Jeg mener... det er tilsyneladende afklarettat du klarer 18 timer.
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2012, 23:25   #6
Toxic
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 92
Styrke: 14
Toxic er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tjele88 Se meddelelser
hej

jeg er på biologiskmedicin Simponi, det er det første jeg prøver, men syntes ikke rigtig at det virker har været på det i 3 måneder, ifølge min speciallæge skulle der være omkring 3 andre biologiske behandlinger, så det er jo fint. kommunen siger self at jeg skal afbrøve de behandlings mulighedder der er, så jeg skal jo nok på en andet biologiskmedicin, hvad nu hvis man ikke kan tåle et af de paprater man prøver lad os sige inden for en uge, vil komunnen så godkente det
Nu ved jeg ikke hvad din sygdom er men jeg har leddegigt og får Enbrel. Det virkede dagen efter...og den efterfølgende måned var der bedring hver gang jeg fik det. Nu ca 3 mdr senere mærker jeg ingen yderligere bedring men jeg har fået det meget bedre end da jeg var på piller. Jeg tror ikke jeg blir bedre men er ok tilfreds indtil videre. Jeg har fået auto-injektor så jeg klarer det selv hjemme.

Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål men kommunen skal ikke godkende noget i forbindelse med medicinering, det er lægerne der klarer det. Din sagsbehandler henter din journal hos lægerne og får dem "oversat" af lægekonsulenten...din sagsbehandler kan så deraf se om der er medicin du ikke kan tåle. Men det er rigtigt at du kan risikere at skulle igennem flere slags medicin inden den rigtige er fundet.
Toxic er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2012, 23:31   #7
Toxic
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 92
Styrke: 14
Toxic er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tjele88 Se meddelelser
Tak for det,,

lige et spørsmål til, har været i arbejds prøvning og den sluttede i august, nu prøver jeg så det medicia af og håber at finde noget der kan hjælpe mig, men går jo bare rundt her hjemme, og det er sku pænt kedeligt i længden, skal man det eller,,, kan man slet ikke komme ud i noget kan holde til ca 18 timer
Jeg læser det som om at du kan arbejde ca 18 timer om ugen, korrekt??

Og ja, det kan godt passe at du skal gå derhjemme og vente på næste arbejdsprøvning. Hvis de endnu ikke har fundet noget medicin der virker på dig...ja så må du vente til de finder noget.

Men jeg tænker...hvis du kan klare 18 timer om ugen uden medicin der virker ordentligt...så kan det da være at du kan se frem til at komme en del højere op i tid hvis de finder den rigtige medicin...det er da positivt...;-)
Toxic er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2012, 00:28   #8
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
hey Ricky
Er det nu også helt rigtigt?
Jeg mener nemlig godt at lægekonsulenten må foreslå en behandling som sb så skal forhøre sig hos den relevante læge (som regel speciallæge) om det er en mulighed?
Er det mig der er helt galt på den?
Maja
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2012, 09:17   #9
tjele88
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2011
Indlæg: 90
Styrke: 13
tjele88 er ny på vejen
takker

jeg har aktiv morbus bechterew i ryggen 2 steder og slidgigt i rykken og lige nu får jeg Simponi (biologiskbehandling) har været sygemelt siden feb-2010 og har været igennem alt det jeg skal, og som skrevet sluttede jeg i august min arbejdsbrøve hvor jeg i forløbet kom op på 6 timer dagligt men det kunne jeg ikke holde til, men fandt frem til de 18 timer ugenligt, som jeg kunne holde ud og stadig have det fornuftig i ryggen og ikke mindst dave en god dag hjemme ved familien. og har gået hjemme siden august og hører kun fra sb når jeg mailer, og jeg skal afprøve de behandlings muligheder der er først, før de vil prøve at køre en flex igennem systemet, ellers vil der bare komme afslag på den, mine dag penge udløb i oktober 2011 men er så heldig (Hvis man kan sige det) at jeg har 2 arbejdsskadesager kørende, og det er jo en forlængelse mulighed, men jeg kunne jo ligeså godt beskeftige mig noget i de timer jeg kan holde til men jeg afprøver medicin
tjele88 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2012, 09:33   #10
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Jo lægekonsulenten må godt bede en sagsbehandler spørge ind til en given behandlingsmulighed, hos praktiserende læge eller speciallæge. Men de må så ikke ignorere svaret derfra!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
psykolog behandlinger nielsen69 Alt det andet 13 01-02-2012 15:12
Helbredssikrings afslag på behandlinger. Enteneller Alt det andet 1 09-04-2010 16:37
Er alle behandlinger udtømte? Hvad menes der iht lovgivningen? V_Brask Alt det andet 10 25-11-2009 09:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension