K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-06-2012, 14:41   #1
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Bliver autister syndebukke?

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2012/06/08/110245.htm

Jeg frygter, med baggrund i historien, at samtlige mennesker med Aspergers Syndrom nu bliver syndebukke.

Desuden har journalisten, foruden en stavefejl, konkluderet at AS udelukker skizofreni/psykoser. Det er ikke korrekt.

Mennesker med AS er, hvis diagnosen er den korrekte, så svage at de ikke kan begå en så kompliceret forbrydelse som den Breivik begik. Massiv angst og psykoser er f.eks. hverdagen for en ægte Asperger. Det betyder, at deres forbrydelser, hvis de begår nogen, vil være tilfældige og præget af klodsethed og vil ikke være strategisk planlagte.

Tidligere gik det under atypisk skizofreni/skizofreni af anden type, men idag hælder de fleste psykiatere med respekt for sig selv, til en AS diagnose.

Breivik er tilregnelig, ja, og han har IKKE Aspergers Syndrom. En med AS vil blive erklæret utilregnelig pga. psykotisk overbygning som er det der skal til for at begå en forbrydelse for en asperger. Men begår man en forbrydelse som den Breivik begik, opfylder man IKKE betingelserne for Aspergers Syndrom eller skizofreni eller nogen anden psykiatrisk diagnose. Det kan ganske enkelt ikke lade sig gøre at begå den forbrydelse han begik med en AS diagnose. Det er de færreste med en autismespektrumdiagnose der overhovedet kan køre bil, fordi der er for mange stimuli og for mange ting at forholde sig til.

Måske har Breivik dyssocial personlighedsforstyrrelse, men det er ikke en psykiatrisk lidelse.

Sidst redigeret af logikeren; 08-06-2012 kl. 14:45.
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2012, 17:35   #2
Gabella
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2012
Indlæg: 22
Styrke: 13
Gabella er ny på vejen
Stort set enig

Jeg har Aspergers og er stort set enig i det du skriver, hvis jeg havde interessen for de vanvittige ting han planlagde, ville jeg sikkert i løbet af et år eller to kunne planlægge tingene - ned i mindste peditesse - men aldrig om jeg ville kunne udføre selve handlingen pga min aspergers, at udføre så mange ting på en dag er udelukket, selv med års forberedelse inden, bare det at køre min bil fra a til b er faktisk ligelig stimuli for en dag.
Gabella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2012, 17:38   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
problemet er at i dag skal man absolut have en diagonse, hvis man er helt uden
normalområdet.
er helt enig, det er totalt skudt ved siden af. han har absolut ikke Aspergers Syndrom
bor selv sammen med et svært tilfælde og nej han har heller ikke skizofreni
ingen med disse to kan planlægge noget så kompliceret i gennem 9 år
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2012, 18:52   #4
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af logikeren Se meddelelser
Breivik er tilregnelig, ja, og han har IKKE Aspergers Syndrom. En med AS vil blive erklæret utilregnelig pga. psykotisk overbygning som er det der skal til for at begå en forbrydelse for en asperger. Men begår man en forbrydelse som den Breivik begik, opfylder man IKKE betingelserne for Aspergers Syndrom eller skizofreni eller nogen anden psykiatrisk diagnose. Det kan ganske enkelt ikke lade sig gøre at begå den forbrydelse han begik med en AS diagnose. Det er de færreste med en autismespektrumdiagnose der overhovedet kan køre bil, fordi der er for mange stimuli og for mange ting at forholde sig til.

Måske har Breivik dyssocial personlighedsforstyrrelse, men det er ikke en psykiatrisk lidelse.
Kendte personer hvor det er hævdet, at de har eller havde Asperger.


"...Adolf Hitler: Michael Fitzgerald - der er ekspert i autisme spektrum forstyrrelser - mener Hitler opfyldte alle kriterier for Aspergers syndrom. Problemerne under hans skolegang og yngre år og en række aspekter af hans opførsel overfor andre passer med det. Samtidig havde han en voldelig opvækst som i høj grad påvirkede hans holdninger og handlinger som voksen..."

http://www.aspergerforeningen.dk/asp.aspx?id=7&aid=1
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2012, 19:03   #5
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Kendte personer hvor det er hævdet, at de har eller havde Asperger.


"...Adolf Hitler: Michael Fitzgerald - der er ekspert i autisme spektrum forstyrrelser - mener Hitler opfyldte alle kriterier for Aspergers syndrom. Problemerne under hans skolegang og yngre år og en række aspekter af hans opførsel overfor andre passer med det. Samtidig havde han en voldelig opvækst som i høj grad påvirkede hans holdninger og handlinger som voksen..."

http://www.aspergerforeningen.dk/asp.aspx?id=7&aid=1
Nej, Hitler var normal, desværre.

Aspergere finder sig nemlig ikke i gruppementalitet. Fascisme er nemlig normalitetens ekstremisme.
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2012, 19:38   #6
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af logikeren Se meddelelser
...
Aspergere finder sig nemlig ikke i gruppementalitet.....
http://www.youtube.com/watch?v=FeGaf...eature=related
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2012, 01:03   #7
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af logikeren Se meddelelser
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2012/06/08/110245.htmDesuden har journalisten, foruden en stavefejl, konkluderet at AS udelukker skizofreni/psykoser. Det er ikke korrekt.
Måske har journalisten ikke helt forstået at oversætte, for psykiateren må have ment skizoid, og ikke skizofren. Man kan nemlig ikke være Asperger og have en skizoid personlighedsforstyrrelse på samme tid
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *

Sidst redigeret af Tassi; 09-06-2012 kl. 01:12.
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2012, 01:10   #8
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gabella Se meddelelser
Jeg har Aspergers og er stort set enig i det du skriver, hvis jeg havde interessen for de vanvittige ting han planlagde, ville jeg sikkert i løbet af et år eller to kunne planlægge tingene - ned i mindste peditesse - men aldrig om jeg ville kunne udføre selve handlingen pga min aspergers, at udføre så mange ting på en dag er udelukket, selv med års forberedelse inden, bare det at køre min bil fra a til b er faktisk ligelig stimuli for en dag.
Nu er Aspergere jo meget forskellige, og nogle vil sagtens kunne planlægge og udføre sådan et dagsprogram i petitesser (selvom stressniveauet ville være højt) - hvis vi ser bort fra drabene

Men derudover har jeg også meget svært ved at se Breivik som Asperger. Han passer meget bedre på profilen for en psykopat - som er det stik modsatte af en autist
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2012, 01:48   #9
Papaya
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2012
Indlæg: 176
Styrke: 12
Papaya er ny på vejen
Unhappy Der er vel en lille psykiater i os alle

@Tassi
Er du psykiater og har mødt Breivik, siden du sådan kan slynget diagnoser afsted.

Jeg troede at det var forbeholdt Henrik Day Poulsen at dele diagnoser ud til Breivik uden at have set ham.
Papaya er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2012, 09:46   #10
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Jeg mener også at han i meget høj grad har psykopatiske træk og det mener jeg efter at jeg har set ham live på tv og hørt/ læst hvad han har sagt samt på baggrund af de informationer om ham som er er blevet offentliggjort.

http://www.jobogliv.dk/omos/nyt/psykopat.aspx
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nøj, jeg bliver gal... Te-pigen Politik og Samfund 1 05-02-2013 10:07
Jagten på syndebukke på k10 og et digt: hansc Politik og Samfund 13 30-04-2012 18:19
Du bliver behandlet som en ting der bliver talt ned til dig. Stella Politik og Samfund 3 01-09-2009 19:39
Når nok bliver NOK Henriette_Dyrr Politik og Samfund 4 26-05-2009 22:47
Lægeerklæringer der bliver væk.. gh72 Alt det andet 12 20-02-2008 19:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension