K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-02-2014, 09:45   #31
BEH
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2014
Indlæg: 92
Blog Indlæg: 2
Styrke: 11
BEH er ny på vejen
Tak. Ja, det har jeg og desværre ikke muligt.

Efter at have læst lidt omkring de refleksioner og gode råd der er her på K10, så overvejer jeg om jeg i stedet burde have søgt på en §17 i stedet for at vente i knap et halvt år på Ankestyrelsen.

Men tænker at jeg har en god sag og hvis jeg får afslag, så er der jo gået et halvt år på ressourceforløbet med ro uden bedring, som formentlig vil gavne min sag om en førtidspension.
BEH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2014, 10:32   #32
Bruno
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2013
Indlæg: 57
Styrke: 12
Bruno er ny på vejen
Ja! Hvis det kan kaldes ro, at du nu står med nye økonomiske problemer, så er den jo god nok!;
Bruno er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2014, 10:38   #33
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du klager jo over afgørelsen, og den manglende mulighed for at udvikle din restarbejdsevne.

Du har vel henvist til, at det peger i retning af førtidspension.

Tror IKKE, at du havde stået bedre, end nu.

Du kan dog til enhver tid, ansøge førtidspension, på det foreliggende!

Tror dog ikke, at du får noget ud af det, da din igangværende klagesag, jo går på det samme?

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2014, 10:41   #34
BEH
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2014
Indlæg: 92
Blog Indlæg: 2
Styrke: 11
BEH er ny på vejen
Smiler. Ja en svær balancegang for hvis jeg udtrykker det pres jeg yderligere oplever, ja, så er min erfaring at det blive vendt imod mig. Så jeg er tydelig i mine udmeldinger og på en positiv måde. Min sagsbehandler er enig med mig, og ikke Rehabiliteringsteamet. Og det er rart at have hendes opbakning og hun gør hvad hun kan. Tænker at det er lidt af en klemme hun befinder sig i. Jeg er glad for den gode kontakt og kommunikation jeg har med hende. Ellers havde det slet ikke været til at holde ud :-)
BEH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2014, 10:54   #35
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Helt enig med dig, og det er en svær balancegang!

Held og lykke

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2014, 11:06   #36
BEH
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2014
Indlæg: 92
Blog Indlæg: 2
Styrke: 11
BEH er ny på vejen
Tak tak. Jeg håber og ønsker at der må komme en ændring i lovgivning og bedre behandling af syge borgere.

"Du klager jo over afgørelsen, og den manglende mulighed for at udvikle din restarbejdsevne.

Du har vel henvist til, at det peger i retning af førtidspension.

Tror IKKE, at du havde stået bedre, end nu.

Du kan dog til enhver tid, ansøge førtidspension, på det foreliggende!

Tror dog ikke, at du får noget ud af det, da din igangværende klagesag, jo går på det samme?"


Tak. Ja, jeg bliver nok nødt til at vente til Ankestyrelsen har truffet deres afgørelse og så tage den derfra.

Jeg har anket mod at jeg ikke er indstillet til en førtidspension og efterfølgende påpeget de steder hvor der er diskrepans - uoverensstemmelser med det teamet indstiller til og de grundige udredninger der foreligger, mm. Og slutter med at hvis jeg mod forventning ikke indstilles til en førtidspension, at Ankestyrelsen da vil vurdere længden og indholdet i ressourceforløbet....
BEH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2014, 05:13   #37
Sambo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2014
Indlæg: 41
Styrke: 11
Sambo er ny på vejen
Hej BEH.

Jeg har lige læst dine indlæg igennem.
Du skrev du havde været ansat i fleksjob.
Undre mig derfor hvorfor der står du modtager kontanthjælp. Du må da have krav på ressourseforløbydelse?

Men måske det er mig der har fået det hele galt i halsen pga. min dårlig koncentrationsevne.

Jeg står lidt i samme situation med et meningsløst ressourseforløb foran mig. Om jeg vælger at klage over afgørelsen har jeg ikke helt taget stilling til endnu.
Men held og lykke med din sag, håber det ender godt for dig.

De bedste hilsner
Sambo
Sambo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2014, 08:55   #38
BEH
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2014
Indlæg: 92
Blog Indlæg: 2
Styrke: 11
BEH er ny på vejen
Hej Sambo

Tak.

Jeg har nu ikke modtaget kontanthjælp, men pga. at jeg har fået tilkendt privat invalidepension, bliver den modregnet i ressourceforløbsydelsen.

Øv for dig med at du er indstillet til resourceforløb og den uvished, som bestemt ikke gavner vores helbred.

Jeg fik som nævnt hjælp i min fagforening af dygtig socialrådgiver til at skrive anken/klagen og har det rigtig godt med det - uanset udfaldet. Så jeg kan kun anbefale dig at klage/anke, da det er din mulighed for at få medhold og evt. ændret på forløbet.

De bedste ønsker til dig.
BEH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2014, 10:08   #39
Cykeltyv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2014
Indlæg: 189
Styrke: 11
Cykeltyv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sambo Se meddelelser
Jeg står lidt i samme situation med et meningsløst ressourseforløb foran mig. Om jeg vælger at klage over afgørelsen har jeg ikke helt taget stilling til endnu.
Det er ikke muligt at klage over tilbudet om ressourceforløb, hvis man ikke vil være med takker man blot nej !
Hvilke konsekvenser det får i forhold til afklaring af ens sag må man så opveje i forhold til sine ønsker om forbeskæftigelse i fremtiden.
Cykeltyv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2014, 13:58   #40
BEH
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2014
Indlæg: 92
Blog Indlæg: 2
Styrke: 11
BEH er ny på vejen
Som udgangspunkt skal man igennem et ressourceforløb før man tilkendes en førtidspension og derfor takkede jeg ikke nej, da jeg vurderede, at forløbet ellers ville trække yderligere ud.

Jeg har klaget over at jeg ikke blev indstillet til en førtidspension + selve indholdet i indstillingen. Og ja, man må overveje om man takker nej eller vælge at klage.
BEH er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension