K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-11-2012, 10:05   #1
maggie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2011
Indlæg: 30
Styrke: 14
maggie er ny på vejen
Erstatning?????

Håber I kan hælpe mig herinde. Jeg blev i September 2012 visiteret til fleksjob, da jeg har angst, som desværre nok aldrig forsvinder. Nu har min læge så sagt jeg skal tage at kontakte mit forsikringsselskab, med henblik på erstatning ved nedsat erhvervsevne. Den er nedsat med 66,6%. Men ud fra hvad jeg kan læse mig til, er det kun ved skader der er opstået eller???? Nogen af jer herinde der kender til erstatning pga psykisk sygdom???? mvh maria.
maggie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2012, 10:29   #2
lynge60
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2012
Indlæg: 80
Styrke: 12
lynge60 er ny på vejen
Maggie hvad står der i dine forsikringspapirer, for der må stå direkte ved tab af erhversevne, det gør der på mine forsikringer hvor jeg kan få ved tab af erhversevne. Det er meget forskeligt fra person til person hvad de har tegnet eller hvad de har haft evt ved tidligere arbejdsplads. Er du i tvvil så ring til dem.
lynge60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2012, 10:33   #3
maggie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2011
Indlæg: 30
Styrke: 14
maggie er ny på vejen
Der står nedsat erhvervsevne i min forsikring, men jeg tænker bare at jeg jo har haft angst i 16 år, så det er jo ikke en ny skade, men først for et år siden fik jeg nedsat erhvervsevne, så jeg er meget i tvivl om jeg kan få erstatning, når det ikke er en nyopstået sygdom, kun nyopstået arbejdssituation.
maggie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2012, 10:38   #4
lynge60
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2012
Indlæg: 80
Styrke: 12
lynge60 er ny på vejen
Maggie det tror jeg ikke har noget at sige, da din arbejdsevne er blevet forringet pga din sygdom. Men ring eller send en mail til dem, det gjorde jeg. Evt hvis det er få fagforeningen til at hjælpe dig, der har jeg fået hjælp. Jeg står stadig som medlem af forbudet. Ved jo ikke om du gør. Men du kan jo ikke andet end få nej, og så sende de papirer med som du har ang nedsat af erhversevne, men de sender nok også noget som du skal udfylde.
lynge60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2012, 10:38   #5
maggie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2011
Indlæg: 30
Styrke: 14
maggie er ny på vejen
Tusind tak for hjælpen. Jeg prøver at ringe til dem.
maggie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2012, 10:42   #6
lynge60
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2012
Indlæg: 80
Styrke: 12
lynge60 er ny på vejen
Var så lidt Maggie og håber du får noget ud af det
lynge60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2012, 12:07   #7
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af maggie Se meddelelser
Håber I kan hælpe mig herinde. Jeg blev i September 2012 visiteret til fleksjob, da jeg har angst, som desværre nok aldrig forsvinder. Nu har min læge så sagt jeg skal tage at kontakte mit forsikringsselskab, med henblik på erstatning ved nedsat erhvervsevne. Den er nedsat med 66,6%. Men ud fra hvad jeg kan læse mig til, er det kun ved skader der er opstået eller???? Nogen af jer herinde der kender til erstatning pga psykisk sygdom???? mvh maria.
Hej maggie.

Du skal selvfølgelig kontakte dit pensionsselskab, og hvis du ikke magter det telefonisk, så send dem en mail. Har læst at der er mange, der ikke benytter sig af de forsikringer, de har tegnet! Så det er bestemt et forsøg værd!

Dog skal du vide, at din almindelige ulykkesforsikring ikke dækker, da den kun dækker ved akut opståede skader.

Hvordan er man kommet frem til, at din erhvervsevne er nedsat med 66,6%?

Vil også lige nævne, at kommune og pensionsselskab ikke nødvendigvis behandler din sag ens. Fx har jeg fået tilkendt nedsat erhvervsevne med 50% af lægekonsulenten hos pensionsselskabet, mens jeg stadig kæmper med kommunen om at få tilkendt fleksjob. Og de har behandlet sagen udfra stort set samme papirer...

Held og lykke med det

Ups... Så lige at Lynge havde foreslået det samme! Sorry...

Sidst redigeret af Webmaster; 23-11-2012 kl. 15:53. Årsag: Brug rediger funktion for tilføjelser til indlægget i stedet for bare at lave et helt nyt indlæg
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Erstatning og ask leba Alt det andet 24 31-10-2011 13:41
erstatning ?? lund70 Alt det andet 5 15-06-2011 23:47
evt erstatning nikkoshadow Dit og Dat 3 07-05-2011 22:56
Erstatning Lotte222 Spørgsmål ang fleksjob 13 22-09-2010 14:10
Erstatning? vingum Alt det andet 4 28-01-2010 21:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension