K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-09-2009, 18:12   #1
Xenia
På vej til at lære K10
 
Xenias avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2009
Lokation: sønderborg
Alder: 43
Indlæg: 1
Styrke: 0
Xenia er ny på vejen
Question FP - Hva så nu ?

Hej Med Jer

Jeg har fået FP i godt og vel 2 måneder nu, har fået den pga mit asperger syndrom.
Er kun 28 og har kæmpet med systemet siden jeg var 18.
Nu er det så bare at jeg har levet med nederlag på nederlag i alle de år og nu ska jeg så til og finde ud af hva jeg vil med resten af mit liv... suk..

Der er mit problem.. ved netop ikke hva jeg vil og har aldrig drømt om ob bli til noed, ingen vilde drømme eller visioner.
men har heller ikke lyst til at sidde i sofaen og glo dårlige serier !! altså..

har altid været kreativ og ku måske os gå lidt mer til det.
men så er det bar jeg tænker whats the point ?!
Xenia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2009, 18:29   #2
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej Xenia

Velkommen til

Du siger du er meget kreativ, var det så ikke en god ide at udvikle de evner du har kreativt.
Det at få nogle aha oplevelser, være sammen med andre ikke nødvendigvis folk med samme sygdom.
Gør at man vokser,får troen jeg kan " SKU " noget, som andre værdsætter.
Skaber muligvis også nye kontakter.
Så hvis du " BARE " sidder hjemme, bliver du muligvis ensom,mangler kontakten til andre, nye impulser o.s.v.

Så for din egen skyld kom ud og nyd din nye muligheder, at kunne gøre som du har lyst til.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2009, 21:37   #3
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Velkommen til

Ja, så er det nu du skal ud og fører dig frem med din kreative side

Ikke sidde og vente på at der kommer nogle ideer ind af bagdøren. Du har dem jo allerede selv, min ven

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2009, 02:19   #4
Linemor
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Lokation: Haderslev kommune
Alder: 46
Indlæg: 9
Styrke: 0
Linemor er ny på vejen
Jeg har lige fået min førtidspension, men har i flere år ikke lavet noget til hverdag.
Jeg havde venner før, men kun venner der var overfladiske desværre, så for at få mere ud af mit liv, besluttede vi at flytte.
Vi flyttede til en mindre landsby, hvor folk kender hinanden, og der startede vi på en frisk. Vi har nu to børn, og kender flere flinke mennesker gennem skole, dagpleje, spejder, og gymnastik. De er søde og flinke, men ikke tætte venner.
Rigtige venner fik vi ved at søge på nettet, og nu har jeg rigtig gode venner, som vi ser ofte. Jeg har en veninde nu som venter på flex job, en som er hjemmegående, og en som arbejder 30 timer i ugen, og som stadigvæk også har tid til at se mig. De to fik jeg på nyevenner.dk og den sidste ved at melde mig ind i en forening. Jeg ved slet ikke om du mangler venner, men ville bare lige fortælle om min erfaring på nettet, Jeg ville slet ikke ha kunne skabt kontakt i det virkelige liv pga min sygdom, men på nettet var det ikke så svært :-)
Du kan jo også altid komme på et besøg hos mig hvis du har lyst Jeg bor i ved Vojens, og kan godt give en god kop pulver kaffe..
Linemor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2009, 12:09   #5
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
Muligheder

Hej Xenia, og velkommen til

Ok, det er sq ikke sjovt ikke at vide hvad man vil med sit liv. Men som der siges af de andre søde mennesker her i tråden er det en god ide at bruge de kreative sider du allerede har nu.

En anden mulighed var måske at læse til et eller andet. Er det for hårdt med et samlet forløb kunne du måske vælge enkeltfag i første omgang, f.eks. HF via dit lokale VUC. Så bliver det heller ikke så stressende at komme igennem.

Har du allerede HF eller studentereksamen kunne du måske læse på åbent universitet hvor der ikke er noget tidskrav til gennemførelsen af et fag eller til antal af fag.

Bare en lille strøtanke.

Viper
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2009, 14:24   #6
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Hejsa.

Hmm jeg har det lidt som dig da jeg også er forbandet træt af ingenting at lave:-)
De huslige pligter er jo hurtigt overstået når man har mange skavanker i og med at man ikke kan tage en ordenligt tørn.
Jeg venter p.t på flexjob(håber jeg) så jeg er altså ikke i helt samme situation som dig.
Men mine tanker kredser da lidt om hvad jeg vil hvis/når jeg får mere ro på hjemmebanen.
Jeg har kigget lidt på kvindedaghøjskolen. Super god idé hvis man er kreativ som du jo er og som jeg er:-)
Skolen er åben og man kan melde til og fra som man kan holde til det og så koster den kun 60,- om ugen at gå på og så er det vist endda billigere eller gratis hvis man er førtidspensionist.
Tjek det op måske det er noget for dig:-)
Jeg er fra aalborg men måske der er noget tilsvarende der hvor du bor.

Knus Chnevide.
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension