K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-01-2013, 18:33   #1
Karina2264
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2013
Indlæg: 3
Styrke: 0
Karina2264 er ny på vejen
Kan jeg få flexjob

jeg er ung mor der har været meget uheldig inden for sygdom.

Lidt baggrund:

Jeg har haft diabetes type 1 siden jeg var barn, jeg fik konstateret hypermobile led samt D- vitamin og jern mangle da min krop ikke er i stand til at optage stofferne igennem kroppen da jeg gik gymnasiet da jeg fik mange smerter i næsten alle led i hele kroppen.

Samtidig har jeg en medfødt skævhed i ryggen, derfor måtte jeg stoppe mit studie som gastronom (cater/kok) da lægen sagde at hvis jeg gennemførte mit studie ville min ryg være smadret i en alder af 30.

Efter gymnasiet jeg fik min datter jeg blev gravid i midten/slutningen af 3 G hvor jeg begynder at få smerter på midten af maveskindet men lægen siger det er helt normalt da maven bliver skrukket og det ville holde op efter fødslen, men det stoppede aldrig og min datter er nu over 2 år... og for at gøre ondt værre, så breder det sig.

Det startede som sagt på maven, dernæst den ovre del af ryggen så skulderne, nakken, den nedre del af ryggen og nu kan jeg mærke det er begyndt på mine ben

Ved det måske ikke lyder så slemt, men det er rigtig slemt, det er meget stærke smerter og det gør så ondt at gå med tøj på at jeg mange dage må give op efter et par timer.

Alle disse smerter har presset mig ud i en slem depression hvor mine tider hos min psykolog nu er kommet frem til jeg er bio- polar depressiv også tidligere kendt som manisk depressiv.

okay frem til mit spørgsmål.

Jeg har været sygemeldt fra mit studie som diætist efter en psykisk sammenbrud. Hele min situation kommer ikke til at blive meget bedre og alle mine forskellige kropsproblemer er kroniske både fysisk og psykisk.

Jeg er flyttet over til E- læring da jeg på den måde kan studere hjemmefra og derved har mulighed for at gøre studiet mere fleksibelt da jeg kun har 48 skoledage på et år.

Nu til selve spørgsmålet... er det muligt for mig at søge et flexjob efter jeg er færdiguddannet da et fuldtidsjob ville være umuligt for mig... kan ikke helt forstå reglerne... skal man have haft et job inde man søger???
Karina2264 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2013, 20:31   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Vi kan nok ikke helt 100 % herinde bedømme, om du ville få fleksjob eller ej, da det er arbejdsevnen, jobcentret skal se på. Selv 2 som har samme diagnose kan reagere forskelligt på sygdommen/handicappet.

Det med dit maveskind, har du slet ikke haft en speciallæge indover (du behøver ikke svare, hvis det er)? Da jeg læste dit indlæg kunne jeg ikke lade være med at tænke på et afsnit fra "krop umulig" på tv2, hvor der var en, som jeg også mener, fødte, men hendes mavesmuskel blev meget slap, og den "delte" sig i 2, hvis man skal sige det sådan. Hun blev syet sammen og fik det godt igen. Og maven blev mere stram igen, hvor den før var mere slap i midten i maven (som om der var hul). Det var lige min tanke.... Ked af at høre, du har alle de smerter...

Når du ikke kan klare et fuldtidsjob efter endt studie, synes jeg, at du bør tage lægen med indover og få lægen til at vurdere, hvor meget, du kan klare dig. I kan tage en snak om det. Få lægen til at skrive i journalen, hvor mange timer, han/hun mener du ca. kan klare at arbejde, for så har du det på skrift og en dokumentation til senere, hvis jobcentret siger "du skal afprøve 37 timer først, fordi du ikke har prøvet det endnu".... Hvis lægen har skrevet det i journalen, kan jobcentret måske ikke løbe fra det, fordi de bør lytte til din læge, og det er også din læge, som bedst kender dig. Og du kender bedst selv dine symptomer. Jeg tror, man må tage en ting ad gangen.

Det er træls at være uheldig med sygdomme. Det har jeg også været her de sidste par år. Man tænker bare "hold da op... hvad bliver det næste".... Har også selv haft jernmangel indtil for nylig, er bare pludselig kommet ovenpå igen - vi har aldrig fundet årsagen til det. (havde det næsten 1 år).... Men jeg håber for dig, at du trods din kampe kan finde en "udvej", så at du kan få lov at også arbejde.

Jeg har læst i den nye lov om fleksjob, hvor man går meget ind for, at der skal benyttes "sociale kapitler" i 1 år på arbejdspladsen, før man kan hjælpe en til fleksjob (noget i den retning, husker ikke ordret). "Sociale kapitler" er her, hvor arbejdspladsen/arbejdsgiver er forpligtet til at hjælpe f.eks. dig med at sørge for hjælpemidler (det kan man få fra jobcentret), du kan få personlig assistance til opgaver, du ikke kan udføre pga. et handicap, du har osv..

Er du i fagforening ved endt studie, kan de måske også komme med nogle råd til dig.
Og når du ved endt studie er ledig, kan du oplyse det til samtale i jobcentret, at du har nogle skånehensyn, som du mener, arbejdsgivere skal tage hensyn til osv... Og tage det derfra... Det er mit bud.

Hav en god weekend.

Sidst redigeret af curls; 04-01-2013 kl. 20:38.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2013, 22:00   #3
Karina2264
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2013
Indlæg: 3
Styrke: 0
Karina2264 er ny på vejen
Tak for dit svar curls... det med lægen ideen er en rigtig god ide... men desværre er mine mavemuskler rigtig gode... dyrker yoga og går til mensendieck (en blanding imellem fysioterapi, yoga og muskle træning) på grund af min skæve ryg... Min læge siger at han tror det er på grund af selve graviditeten og på grund af jeg fik kejsersnit... Han mener at selve nerverne er blevet "revet over i to" men de healede desværre ikke som de skulle og derfor er det kroniske nervesmerter som man desværre ikke kan gøre så meget ved

Men jeg vente på at måtte komme på smerteklinik... håber de måske bare kunne hjælpe mig lidt men er rigtig glad for dine råd... synes det hele er meget forvirrende med alle de mange regler
Karina2264 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2013, 23:00   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Jeg har prøvet at få skåret nerver over i en hånd og de var flere år om at gro ud igen, og i den periode opstod der en brændende smerte, så blot ganske let berøring af bare et lille kropshår gav stærke smerter.

I forbindelse med et kejsersnit, fik jeg skåret en nerve over til det ene ben, men det gik ikke helt så galt, det gav blot følelsesløshed.

Tænker selv at der måske har været noget nervebetændelse ind over.. er det noget du har fået undersøgt, der findes netop en form der kan sprede sig til andre nerver, som det lyder til at være tilfældet hos dig.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2013, 00:25   #5
Karina2264
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2013
Indlæg: 3
Styrke: 0
Karina2264 er ny på vejen
nej pip det har jeg ikke fået undersøgt... er det noget end egen læge kan undersøge??? eller er jeg nød til at vente på smerteklinikken???
Karina2264 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension