K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-08-2008, 00:52   #1
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Afslag på førtidspension/undersøgelse!

Hej Alle.

Grundet afslag på førtidspension for anden gang med Nævnets blåstempling, kunne jeg godt tænke mig at høre jeres erfaringer med afslag.

§20 stk 2, Kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om afslag på førtidspension, når det efter en faglig samlet vurdering af de foreliggende oplysninger må anses for dokumenteret, at en person ved konkret angivne jobfunktioner, enten umiddelbart eller ved en nærmere angivet indsats, jævnfør §16, kan blive selvforsøgende.

Har andre fået afslag unden betingelsen for afslag er opfyldt?
(Meget gerne hvilken Nævn/landsdel det kommer fra).

vh popiae

Sidst redigeret af popiae; 27-08-2008 kl. 00:56.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2008, 01:12   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Vurderingen af arbejdsevnen foretages på grundlag af en samlet beskrivelse og vurdering af borgerens faglige og personlige ressourcer, udviklingsmuligheder og barrierer (en såkaldt ressourceprofil), sammenholdt med en vurdering af hvilke konkrete jobfunktioner, som borgeren vil kunne varetage på arbejdsmarkedet.
http://www.ast.dk/afgoerelser/princi...nktioner&valg=

Og her lidt om funktionsniveau:
Citat:
Ankestyrelsen henledte endelig kommunens opmærksomhed på, at det på baggrund af de beskrevne følger efter piskesmældslæsionen og den manglende dokumentation for objektive fund var særligt vigtigt, at funktionsniveauet ved udarbejdelsen af ressourceprofilen belystes meget detaljeret. Der skulle herunder også foreligge en beskrivelse af daglige gøremål, transport i forhold til dagpleje, detaljerede oplysninger om resultater fra tidligere arbejdspladser og arbejdsprøvninger, detaljerede oplysninger om interesser mv. til belysning af mulighederne for at forbedre arbejdsevnen.
http://www.ast.dk/afgoerelser/princi...nktioner&valg=

Og så kan jeg anbefale at nærlæse denne her. Der står en masse om jobfunktioner, som du kan bruge.

http://www.arbejdsevnemetode.dk/sags...vagtseende.htm

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2008, 01:16   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ja, Zusa det ved jeg godt, men jeg er ude efter om Nævnene generalt blåstempler ulovlige afgørelser.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2008, 01:19   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Prøv at tjekke på www.ast.dk under praksisundersøgelser for førtidspensioner. Der ligger også nogle her på siden.

Der plejer at stå en masse detaljer om afgørelserne.

Det er ikke sikkert, at du får så mange svar her.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2008, 08:39   #5
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Hej popiae!
Som du nok ved, er jeg også igang med at søge ftp, sagen ligger hos Beskæftigelsesankenævnet, og der må snart være en afgørelse derfra. Da jeg fik afslag fra kommunen, var afslaget IKKE udformet jf den lov, du henviser til. Altså: der var INGEN konkrete jobfunktioner angivet, og der var IKKE angivet nogen insats, der kunne føre mig til job! Det eneste, der stod var, at jeg ikke var arbejdsprøvet (hvilket var dokumenteret, var åbenbart formålsløst!). Bl.a. dét (altså manglende jobfunktion og plan for indsats) har jeg klaget over til Ankenævnet. Og jeg er MEGET spændt på svaret! Jeg har en grum fornæmmelse i maven om, at de DENNE GANG fokuserer afslaget på den manglende arbejdsprøvning og udelader jobfunktion og insats for at have noget i baghånden til et afslag NÆSTE GANG, jeg søger....

Knus til dig Håber du er kommet dig lidt over beskeden? Hvad skal der ske nu? Kan du klage videre til Ankestyrelsen?
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2008, 09:48   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Min fagforening har sendt den til vurdering i landsforeningen. Men jeg stoler desværre ikke helt på, at de vil bruge resourserne, nu får vi se.

Jeg tror at man kan gå efter den manglene konkrete angivelse af jobfunktioner og evt indsats.
Det lyder som om det er samme problem i din sag.
Så jeg er spændt på at høre om det.
Jeg tænker, at hvis vi er flere der får ulovlige afslag, med blåstempling at Nævn, er det værd at overgive sagerne i kopi til evt Anne Båstrup SF. jeg er ret sikker på at hun så vil rejse spørgsmål på denne ulovlighed.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2008, 10:21   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Der er ingen tvivl om at vi som borger har et seriøst problem når den klage mulighed vi har viser sig at være lige så inkompetent som kommunen selv at de overhovedet kan give medhold til kommunen uden at så meget som med et ord nævne at kommunen ikke overholder sin del af arbejdsevne beskrivelsen er helt hen i vejret men ikke overraskende , men fandme et problem for os der er i systemet ...

Jeg har ikke prøvet afslag på en ftp som du efterlyser, men for år tilbage da jeg fik afslag på friplads til efterskole som allerede var bevilliget af den kommunen jeg kom fra , ja da ankede jeg det afslag, der kom bare aldrig noget svar, efter 4 måneder (hvor jeg selv måtte betale ud af min kontanthjælp for sønnes nødvendige efterskole ) ringede jeg til ankenævnet og spurgte hvad hulen der kunne tage så lang tid ....

damen jeg snakkede med ledte længe efter hans sag og sagde så at det måtte jeg undskylde den havde forputte sig og de nu ville hastebehandle den ., dagen efter fik jeg brev om at kommunen havde fået medhold, ud fra de papir der lå i sagen og det var så det....

her var stor enighed om at de lige havde klasket et stempel på og så skrevet noget bla bla og af sted det gik , for nu havde den jo ligget så længe ...

Behøver jeg at skrive det igen i det her indlæg (og alle andre ) vi har ingen RETSSIKKERHED I DANMARK den smule der er , er forbeholdt de ressourcestærke og dem der der har penge til at hyre hjælp ...

regeringen svigter den almindelige borger ... i den grad
  Besvar med citat
Gammel 27-08-2008, 14:37   #8
Systeminvalid
Slettet Bruger
 
Systeminvalids avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-09 2007
Indlæg: 44
Styrke: 17
Systeminvalid er ny på vejen
Hej popiae
Jeg har fået afslag på pension 2 gange med præcist samme paragraffer som dig. Første gang søgte jeg efter §18 anden gang efter §17. Begge gange har jeg anket til Det Sociale Nævn/Beskæftigelsesankenævnet, første gang fik kommunen medhold nu afventer jeg afgørelse på den sidste sag. Ingen af gangene er der angivet konkrete jobfunktioner jeg kan varetage. Jeg er næsten sikker på kommunen får medhold igen men denne gang er jeg ret opsat på at anke til ankestyrelsen. Så jeg kan kun give dig ret i at det vil være på sin plads at få afklaret om det skal tages bogstaveligt det de skriver i et afslag ....eller det i virkeligheden betyder noget andet.
Systeminvalid er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afslag på førtidspension Caktuz Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 13-02-2012 16:09
Afslag på førtidspension - Hjælp til afslag FTP ansøger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 27-10-2011 12:36
fik afslag på førtidspension den stille Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 24 24-11-2010 21:24
Afslag på førtidspension Arne12 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 11-05-2010 15:43
afslag på førtidspension pruttenQ34 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 05-06-2009 19:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension