K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-02-2011, 16:39   #11
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Uh, det er en lidt svær problematik at præsentere her, fordi det ikke kan undgå at ramme ind i folks følelser og retfærdighedssans

Dette forum møder rigtig mange, der er for raske til førtidspension men for syge til at få bevilget fleksjob, og som ender med at blive smidt af offentlig forsørgelse. At du både har et fleksjob på 20 timer OG kan tage en uddannelse om aftenen OG kan finde kræfter til at massere OG nyder det privilegium at opfinde et begreb som 'skånehensyns ophør', fordi du åbenbart har så meget overskud - dét provokerer
Som Enteneller siger, det er ikke jantelov - det er simpel retfærdighedsfølelse, for du ligger meget tæt op at grænsen til at kunne klare dig selv uden systemets hjælp. Ergo har du fået det bedste af to verdener; Det offentliges hjælp til løntilskud, samt overskud og frihed til at gøre, hvad du vil. Mens andre ikke engang har overskud til at komme gennem hverdagen - uden at få en krone fra det offentlige

Så kære Laila, jeg håber ikke du bliver skræmt af reaktionerne eller modstanden mod din 'sag' (ikke dig som person, men din virkelighed), men at du tværtimod forstår, hvor folk kommer fra. K10 ER et dejligt forum, hvor vi hjælper hinanden, og jeg er sikker på, du nok også skal få al den hjælp, du behøver. Blot vid at du nok skal være parat til at kæmpe lidt for sympatien

Når det er sagt, kan jeg godt forstå, du spørger. Jeg synes det er rigtig fint at du bruger dit overskud til at finde nye veje for dig selv. Blot fordi man er på offentlig forsørgelse betyder ikke, at man skal holde op med at leve og forandre sig. Hvis massage er noget, du brænder for, og gerne vil beskæftige dig med, er det surt, hvis regler for fleksydelse skal sætte en stopper for dig.

Jeg kender ikke regler for fleksjob, men ville det ikke være muligt at sætte timetallet ned? Altså så du arbejdede f.eks.15 timer (med tilsvarende lønreduktion selvfølgelig), og brugte de sidste 5 timer på massagen?
På den måde vil du stadig have sikkerheden i en indtægt, men samtidig også mulighed for at starte dit eget op

Men som siv også siger - du kan ikke både blæse og have mel i munden samtidig. Tilvalg af noget, er nødt til at betyde fravalg af noget andet
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2011, 22:03   #12
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Med stor fare for at blive sablet ned, så må jeg erkende, at jeg godt kan følge Laila i hendes "plan" - og som jeg skrev tidligere, så er jeg selv i en lignenden situation - nemlig, at jeg gerne vil helt ud af systemet og tjene mine egne penge, være egen herre (dame) over mit liv.

Mht. hvad Laila magter af arbejde/fritid er der kun hende selv der ved det. Jeg læser ikke indlægget som om at hun læser hver eneste aften og bruger resten af fritiden på at "øve sig" på kunder... og man skal jo starte et sted.

Når det så er sagt, så er massørvirksomhed noget man kan drive hhjemmefra, hvilket (ihvertfald i min situation) gør det muligt, at lave en supplerende indtægt om aftenen - og derfor kan det da ikke påvirke ens arbejdsevne i fleksjobbet - medmindre fleksjobbet er i en virksomhed, der giver mulighed for at man kan arbejde hjemmefra om aftenen....

Er jeg den eneste der ser tingene på den måde..?

I min sidste praktik TILBØD jeg at arbejde hjemmefra om aftenen, for at få flere timer, men det var ikke interessant set fra virksomhedens side....
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Pensionssag startet i 2012 Thomas1981 Fremtiden for fleksjob og førtidspension 5 03-01-2013 18:00
Hvordan finder jeg det tråd jeg selv har lavet??? sara7 Hjælp til Forum Brug 2 19-04-2012 10:33
praktik, hvordan bidrager man selv bedst til ders RP og andet 404 Jeg er kommet i praktik. 9 25-02-2012 14:17
Startet i praktik i dag jyttels Alt det andet 9 31-05-2011 16:17
Hvordan og kan man selv? Sus Spørgsmål ang fleksjob 1 15-02-2006 22:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension