K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-08-2008, 01:28   #71
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Kommunen henviser bare til, at det ikke er dokumenteret at der ingen arbejdsevne er??
Men omvendt skal der angives jobmuligheder og hvordan ved afslag.

Jeg er bare rystet at Nævnet fremføre usande påstande om at det står beskrevet, når det ikke gør.

Det betyder jo at kommunen i en uendelighed kan afvise pension, uden BEGRUNDELSE OG MULIGHEDER for tilbagevenden til arbejdsmarkedet.
Det betyder videre, at kommunen ikke er forpligtet til at arbejde på/med en plan!!
For hvordan kan man tvinge kommunen til en plan, når Nævnet blåstempler ulovlig afgørelse.

Lovgivningen er klar(synes jeg på §20stk2).
vh popiae

Tak Zusa, det har du selvfølgelig ret i. Men jeg har lavet ny tråd for undersøgelse, da det er interasant, om det foregår og i hvilket omfang.

jeg har lige nu også en arbejdsprøvning der hænger i en tynd tråd, se tidligere.
Men jeg bider fast i dette afslag(det kommer om nødvendigt også ind til Ombudsmanden), samtidig med at jeg forsøger at få kommunen til at fortsætte min arbejdsprøvning, så vil jeg stå stærkere, fremfor passiv parkering.
vh popiae

Sidst redigeret af Hejdien; 27-08-2008 kl. 20:48. Årsag: To indlæg lagt sammen til et
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2008, 01:37   #72
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Pia....

Du skal KLAGE til Ankestyrelsen.

Du bliver ALDRIG selvforsørgende.

Du får ALDRIG fjernet dine barrierer i forhold til arbejdsmarkedet.

Du får ALDRIG en arbejdsevne.

ALT har været forsøgt.

Arbejdsprøvning mv. HAR DOKUMENTERET, at du INGEN arbejdsevne har.

DERFOR skal du klage over Nævnets afgørelse til Ankestyrelsen.

NU!!!

Du skal IKKE spekulere mere over kommune og nævn. Du SKAL videre... NU!!!!

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2008, 02:06   #73
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Thumbs up Klag over afgørelsen ...

I et afslag fra kommunen / sagsbehandleren skal de skrive og fortælle dig at du alene kan søge pension efter § 18. Og har de ikke gjort dette?
Så skal ankestyrelsen sende din sag retur til nyvurdering efter § 18 alene.
Det er normal procedure. Det skete i min sag. Som kan læses på depweb.dk

Så afsted med at klage til ankestyrelsen.

Sidst redigeret af @PerChr; 27-08-2008 kl. 02:12. Årsag: Manglende tekst
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2008, 09:38   #74
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hej Per.
har læst din historie, sikke en behandling(svinsk og urimmelig at der skal gå så mange år før tilkendelse). Lægekonsulenten Jens B burde tjensteforfølges.
Utroligt at man ikke kan det, når han direkte udtaler din berettigelse eller ej til førtidspension.
det gør Carsten Herfeldt dog ikke skriftligt. Men han sidder dog med i pensionssamrådet, hvor der træffes afgørelse, både pension og andre sociale ydelser.

Nå, men lovgrundlaget fra kommunen er §16 + §18 + §20 stk 2.

lovgrundlaget fra Statsforvaldtningen er §18.
Der bliver givet medhold i, at jeg IKKE opfylder betingelserne, for at sagen bliver behandlet efter reglerne om førtidspension.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2008, 18:46   #75
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Post

Ja det tog lang tid. Og desværre er J.B. stadig konsulent i KBH.
Men han er bleven forsigtig med at skrive sin personlige mening. Det fremgår tydeligt i flere sager hvor han skal oversætte og rådgive for hjælp til sagsbhdl.

Og som skrevet stå på min side blev sagen hjemvist til ny behandling og tilkendt efter: jf. § 18 og tildelt efter pensionsloven jf §§ 16 og 20

Uanset hvad din er afslået på så skal du anke den.
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2008, 00:52   #76
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Lige en opdatering:
Klage over afslaget i Beskæftigelsankenævnet, ligger til genvurdering, der.
Ændre de ikke deres blåstempling af kommunenes ulovlige afgørelse, bliver den tilsendt Ankestyrelsen, og derfra til Ombudsmanden.

Arbejdsprøvningen er vel overstået(for 3 gang). Gæt resultatet. Ingen arbejdsevne. (mangler dog det skriftlige arbejde, men de kunne ikke få min arbejdsevne over en time. Denne time er med pauser.

Har ny vægtafgiftfritagelse igang. Afvendter.

Søgt om hjælp til medicin i forbindelse med fratagelse af merudgiften(marts).
Har lørdag fået ansøgningsskema til en §81(enkeltydelse?)?
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2008, 10:27   #77
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Popiae, du får lige et ordentligt . Hvor er det dog trist, at du skal hives sådan rundt i manegen, når de nu godt ved, at du ikke kan yde mere jobmæssigt...
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2008, 16:01   #78
Helenevind
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2008
Lokation: Vejen
Indlæg: 212
Styrke: 16
Helenevind er ny på vejen
Hej Popiae

stort kram

Jeg får helt kuldegysning af og læse din historie, ved slet ikke hvad jeg skal sige... sidder selv i en dum situation, men har valgt at hyre en advokat, da jeg ikke magter mere.

Held og lykke med det hele...

Kh Helene
__________________
Der er ingen problemer, blot udfordringer der skal løses
Helenevind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2008, 22:32   #79
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Tak skal I have.
Desværre ikke råd til Advokat.

Pensionssagen er genvurderet i Nævnet, de fastholde afgørelsen, uden, at de begrunder nærmere, eller svare på spørgsmål.
Deb er nu vidresendt til Ankestyrelsen!

VH popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2008, 10:28   #80
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Opdatering:

Pensionssag, er forvendtlig gået igennem Ankestyrelsen, trods den ulovlige afgørelse, om afslag.
Skal til afsluttende møde idag, med sagsbehandler fra Kommunen(ny sagsbehandler igen), på reva. Resultat af den 3 arbejdsprøvning, er som de andre, dog beskrevet i mindste detajle. Ingen resterhvervsevne. Effektiv arbejdstid pr uge 2.5-3.5 time.

Sygedagpengesag, kontra indplacering i kontanthjælpssystemet(§2 stk 3). dette er ikke muligt(afgørelse i Nævnet), sagen er hjemsendt til genvurdering. ( 20.10.08) Kommunen har 4 uger.

Merudgiftssagen. Hjemvidst til kommunen til fornyet behandling og afgørelse. Herunder træningssagen, som de har særlig forpligtelse §86, som også skal løses. Sammenfatning var ikke iorden, dertil manglende Aftaleskema.

PS. Så er der da lidt retfærdighed.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Måske på tide med en underskift indsamling for dette? tvang og magtmisbrug af borger! Indiansummer Politik og Samfund 12 04-09-2013 17:59
Intressant omkring lykkepiller og magtmisbrug Hejdien Politik og Samfund 32 27-07-2011 10:44
Ny regering vil undersøge VKO for magtmisbrug buster Politik og Samfund 16 04-08-2010 09:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension