K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-07-2008, 00:50   #51
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Sendte mail til Statsforvaltningen mandag, at kommunen ENDNU IKKE, havde svaret i fredags, som var fristen.
statsforvaltningen har idag, tirsdag skrevet til kommunen igen.
De har nu fået 14 dage.

Sagen vedr. afslaget på sygedagpenge tilbage i 2005, idet man har haft mig indsat i lovgivningen, som jeg kan vende tilbage til ordinært arbejde.
Ergo må de forlænge sygedagpenge, eller rykke mig til anden indplacering i LAB.
Derudover mangelfuld formålsbeskrivelse(til ny arbejdsevnevurdering), helhedsvurdering, UDEN helbredsbeskrivelse?.
Matchgruppe flytning fra 5-4, pga afslaget på førtidspension.?
Dertil fratagelse af bevilling til sygehuskørsel/læge, grundet, matchflytning?
JO, festen fortsætter.

Fået mail idag fra job-centret vedr. at der er kontakt til anden aktør? men der mangler nogle oplysninger, samt rammer? udfra senest møde med Borgmester(ref.)
Der blev elleres påpeget at reva var eneste mulighed, hvilket jeg også helst vil, idet man der bedst varetager arbejdsevnevurdering.
Har dog ikke modtaget dette ref. er også noget usikker/nervøs for hvad de nu finder på?
Men kan jo ikke gøre andet end at afvendte til der er noget konkret!
VH popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2008, 23:27   #52
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Lige en opdatering:

Fortsat har kommunen IKKE svaret Nævnet, men undskylder ferie, siden APRIL!???
Sagsbehandleren i Nævn har lovet at sætte ny frist.????
Gad vide hvornår jeg kan få lov at klage lige som alle andre over beslutninger, afgørelser som jo har betydning for afklaringen????

Fortsat intet nyt vedr. arbejdsevnevurderingen. Der er nu gået 7 uger siden møde med Borgmester, hvor nyt forløb skulle ihverksættes. Og der er gået 8.5 mdr siden afslag på pension. Hvad fanden bilder de sig ind.?

Derudover har jeg søgt aktindsigt i Job-centret, siden maj måned med deres stempel, uden at jeg har hørt eller fået noget??

Derudover nægter de møde med VOKSEN OG Handicap afd. med DUHK som konsulenter. Det er der ikke behov for???
De har ikke løst medicinudgifter, kørsel og træning siden afslag på fortsat merudgift. Ikke lavet aftaleskema, andet end med datoer for afgørelsen???

Det var lige nogle sure opstød, her i den sene aften, jeg havde brug for at komme af med. ØV , hvor er jeg træt af den kommune, min sygdom m.v.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2008, 12:14   #53
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej Pia ...

Kan fandeme godt forstå at du er træt af det hele , det virker også fuldstændigt bisart..

Har du tænkt på at skrive det hele ned , kort og godt som her (også hvad fanden bilder de sig ind ) og sende det hele til borgmesteren .. sammen med en klage over den manglede aktindsigt det er jo næppe sådan at der gælder et sæt regler for resten af landet og et sæt for dig...

Jeg skal lige prøve at undesøge det for jeg kan ikke huske hvor det er jeg har læst det , men jeg er næsten helt sikker på at man selvstændigt kan klage over en manglede aktindsigt til ankenævnet ..
  Besvar med citat
Gammel 10-08-2008, 21:27   #54
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hej.
Lidt posivtivt nyt.
Ny afklaring på reva center. det var mit ønske fra start(det er dog 3 gang). men denne gang forlanger kommunen en praktisk afprøvning, selvom reva har afbrudt en og frarådede den næste. Men..
Men møde onsdag og opstart mandag den 18. 8 08.
Jeg håber at det vil munde ud i endelig afklaring, og en pension.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2008, 22:03   #55
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja det ville da være årets gode nyhed hvis der endelig skete noget positivt i din sag Pia .. krydser alt der kan krydses for dig , og for at du hurtigt får overstået det forhåbentlig sidste tiltag inden ftp ...

Held og lykke
  Besvar med citat
Gammel 23-08-2008, 12:50   #56
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Nu er der kommet afgørelse fra Nævnet vedr førtidspension;
Afslag, kommunen får fuldt ud medhold.
Citat" Nævnet har ved vurderingen af sagen lagt vægt på oplysningerne i ressourseprofilen, herunder oplysninger om uddannelse og hidtidig beskæftigelse, samt de helbredsmæssige oplysninger og oplysninger om MULIGHEDER for aktivering, revalidering og behandling" citat slut.
Se tidligere i tråd her indstillingen fra Jobcentret.
DER ER INGEN MULIGHEDER, pga helbred. Der er godt beskrevet i hele ressourceprofilen, hvordan kan de så pege på dette. det er jo usandt?
Selve afslaget kommer ikke bag på mig, da jeg dersværre ikke tror på meget retsikkerhed fra den kant, men dette er jo direkte usandt.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2008, 13:24   #57
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Angry Sikke en retssikkerhed vi har med det nævn.

Hej Pia

Det var da en kedelig besked at få selv om den var ventet fra din side.

Man skulle tro, at ankenævnet er bleven kommunernes forlængede arm i afgørelser. De er jo ikke bedre til at læse resourceprofil igennem når de kan komme med usandhed.

Hvad der skrives fra jobcentre og andre aktører blæser de højt og flot på i kassetænkningen navn. (Mon de er bleven pålagt dette i en skuffecirkulære fra beskæftigelsesministeriet og velfærdsministeriet?)

De svage og syge har ikke megen retssikkerhed tilbage i dette *så yndige lykkeland*
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2008, 14:18   #58
afrodite
Elsker at være her på K10
 
afrodites avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2007
Indlæg: 79
Styrke: 18
afrodite er ny på vejen
Hej Pia,

Ja det var en kedelig besked at få..

Jeg ved ikke rigtig, hvad man - du kan gøre nu.

Kan du klage over afgørelsen eller?

Jeg fik selv dårlig nyt i går..at jeg har fået afslag fra visitationsteamet
mht. indstilling til førtidspension selvom alle involverede parter også min sagsbehandler
er enige i at min arbejdsevne er varigt ophørt.

Så du kan tro, at jeg kan føle med dig..

stort fra
afrodite
afrodite er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2008, 15:32   #59
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Øv, Pia; det er da en rigtig kedelig besked at få... Du får lige 1000 fra mig.
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2008, 16:20   #60
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Hej Pia

Du får lige et stor kram herfra

Sikken en træls besked at få, men de må da have problemer, for de kan åbenbart ikke læse

Dybt bekymrende med kommunerne, at de tolker på deres egen måde. Øh, hvorfor skal man ellers igennem alting, når de alligevel gør som de selv har lyst til

Kom igen søde

V.h Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Måske på tide med en underskift indsamling for dette? tvang og magtmisbrug af borger! Indiansummer Politik og Samfund 12 04-09-2013 17:59
Intressant omkring lykkepiller og magtmisbrug Hejdien Politik og Samfund 32 27-07-2011 10:44
Ny regering vil undersøge VKO for magtmisbrug buster Politik og Samfund 16 04-08-2010 09:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension