K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-04-2009, 23:11   #111
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Desværre har jeg fået afslag på, at sagen bliver behandlet efter pensionsloven endnu engang.
Begrundelse:
"Der er således ikke sket nogen ændring af din sygdom siden Beskæftigelsankenævnet den 21 aug. 2008 traf afgørelse om, at du ikke har ret til at få din sag behandlet efter reglerne om førtidspension.
Endvidere er det Pensionssamrådets vurdering, at der ikke er sammenhæng mellem de objektive fund og din nedsatte funktionsevne, herunder resultatet af arbejdsprøvningen"
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2009, 23:23   #112
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Pia det er sgisme en klemme du er kommet i , det kan da ikke være rigtigt at de bare kan blive ved og ved.. har du overvejet at kaste håndklædet i ringen og flytte til en anden kommune?

Ved sgi ikke om det ville hjælpe men det er altså ikke holdbart det her , hatten af for at du overhovedet har beholdt din forstand jeg ville være blevet sindsyg på nuværende tidspunkt.. syntes normalt altid at jeg kan finde en åbning eller finde en lille ting der kan være et lyspunkt .. men i din og i Bennys sag der kan jeg sq snart kun se et lys hvis dronningen blandet sig

Gid vi kunne gøre noget for dig .. .
  Besvar med citat
Gammel 03-04-2009, 23:37   #113
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Tak for din påbakning, det er der brug for, men også gode råd, hvis nogen har et eller to.
Alle råd er velkomment.
Vh Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2009, 23:40   #114
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Pia kunne du evt søge igen efter § 17 med mulighed for at anke afslag og få andre til at se på dine papir .. og hvad siger dine læger ? man må jo formode at det er dem der kender dig og ikke kommunen og derfor er dem der vil kunne se om dine smerter stemmer overens med diagnoser ...

Desuden er det en fuldstændig latterlig begrundelse da det jo er sådan at nøjagtig den samme sygdom kan være ødelæggende for den ene og ikke for den anden .. ikke to mennesker er ens ...

Jeg ville helt sikkert prøve en § 17 igen .. din sagsbehandler er jo åbenbart også af den mening at der skal en pension til efterhånden at dømme ud fra det andet der er skrevet ..
  Besvar med citat
Gammel 03-04-2009, 23:59   #115
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Speciallægen og egen læge, samt arbejdsprøvninger(3 stk) giver netop medhold i, at der ingen arbejdsevne er.
Min første speciallæge har allerede i 2005, efter første afslag, spurgt til midlertidig pension, men der blev selvsagt ikke svaret.
Men, speciallægen eller egen læge må jo ikke udtale sig om arbejdsevne, idet erklæringen så kan kendes ugyldig. De har istedet henvidst til arbejdsprøvning, for at fremhæve den ringe arbejdsevne. der er således sammenhæng mellem sygdom og arbejdsevne.

Sagen bliver også klaget, men de 2 foregående gange er det intet kommet ud af det.

Nævnets lægekonsulent, Ortopæd, er ikke faglig korrekt, og man har brugt hans udtagelse fra sidste afgørelse i Nævnet, til at begrunde dette nye afslag, trods, speciallægeerklæring fra April, arbejdsprøvning, psykiask speciallægeerklæring, samt indlæggelse på hospital, med predinisolon dosis på 220mg.

Konklusion: man afviser nu 3 arbejdsprøvninger, samtlige special- og lægeerklæringer, 2 funktionsbeskrivelser, samt div. fys. Dertil at 3 forskellige, af kommunes egne sagsbehandlere, har indstillet til pension?
Man mener derimod at Nævnets Ortopæd. lægekonsulent har ret? Ret i , at bindevævslidelse kan ses objektivt?
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2009, 00:36   #116
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Nu kan jeg ikke huske din sag, men det er jo netop arbejdsevnen, der er i fokus, når din mulighed for selvforsørgelse skal afgøres.

Der SKAL være peget på KONKRETE arbejdsopgaver i afslaget, som de mener, du kan klare... OG en PLAN for, hvordan du bliver selvforsørgende enten i fleksjob eller ordinær beskæftigelse.

Er der det?

Hvis IKKE, så klager du videre i systemet. Det er jo pinligt for dem, at de bare slynger afslag ud i den blå luft, UDEN at begrunde det, ikke? Og det er ikke så "pænt" at se på videre i systemet.

Har de heller ikke givet dig fleksbevilling?

De kan vel ikke mene, at du kan blive selvforsørgende ved ordinært arbejde?

Det er totalt ude i hegnet.

Jeg har lige tjekket tråden... det er jo det samme, jeg skrev for et år siden.

Klagede du ikke allerede dengang over det med konkrete jobfunktioner?

Det SKAL de i følge loven pege på, når de giver afslag.

Det har de slet ikke gjort i alle de år, du har været i systemet... for det kan de jo ikke, når dit helbred er så dårligt. Suk!!!

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 04-04-2009 kl. 00:43.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2009, 00:47   #117
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Hej Pia

Sikke en afgørelse. Den må du kunne klage over. Jeg er rystet over at du ikke fik tilkendt pension. - Men så må de jo komme med en handlingsplan for hvad der så skal ske.

Ærgeligt at du er så bundet i din kommune. Men du er jo desværre ikke den eneste der skal døje med en komm. afgørelse.

Jeg mangler ord i det der sker med din sag. Håber at klagen vil bringe nyt.

Og som Hejdien skriver. Prøv at søge efter § 17 - Det kan jo måske hjælpe ???

Jeg håber fortsat det bedste for dig.
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2009, 01:12   #118
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Zusa:
Nævnet har ikke svaret på disse spørgsmål, fra sidste afslag. Der er spurgt til det hele, men uden svar.
Nævnet har bare sagt at der er muligheder i Ressourceprofil, samt at der er "en ikke ubetydelig resterhvervsevne, såfremt der bare tages hensyn til ryg"?

Det er denne afgørelse, fra Nævnet, Pensionssamrådet nu bruger til den NYE sag.
PS Er vel indstillet efter §18(se indstilling)?
Så en §17 gør jo ingen forskel?
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2009, 01:19   #119
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jamen, så klager du over det.

Du skal skrive i din klage, at der INGEN planer er for din udnyttelse af din "såkaldte" resterhvervsevne.

Du skal også klage over, at der mangler konkrete jobbeskrivelser, som de mener, du kan klare.

Du skal også klage over, at du med den afgørelse åbenbart anses for at kunne blive selvforsørgende på ordinære vilkår.

Så må den videre til Ankestyrelsen, som så må pege på, hvordan i alverden du kan blive selvforsørgende i ordinær beskæftigelse.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2009, 01:28   #120
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Her er loven, som din kommune IKKE har opfyldt, og afslaget er dermed ulovligt.

Citat:
§ 20. Kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om tilkendelse af førtidspension, når det efter en samlet faglig vurdering af de foreliggende oplysninger må anses for dokumenteret, at en person ikke kan blive selvforsørgende, jf. § 16. Kommunalbestyrelsen kan samtidig beslutte, at en sag skal genoptages til vurdering på et senere fastsat tidspunkt.

Stk. 2. Kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om afslag på førtidspension, når det efter en samlet faglig vurdering af de foreliggende oplysninger må anses for dokumenteret, at en person ved konkret angivne arbejdsfunktioner enten umiddelbart eller ved en nærmere angivet indsats, jf. § 16, kan blive selvforsørgende.
https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=20625

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Måske på tide med en underskift indsamling for dette? tvang og magtmisbrug af borger! Indiansummer Politik og Samfund 12 04-09-2013 17:59
Intressant omkring lykkepiller og magtmisbrug Hejdien Politik og Samfund 32 27-07-2011 10:44
Ny regering vil undersøge VKO for magtmisbrug buster Politik og Samfund 16 04-08-2010 09:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension