K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > E-Damper

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

E-Damper

Her kan man smide alt der høre ind under emnet E-Damp.

Vil man have mere info om E-Damper kan man besøge dette forum Dampforum

Vil man have mere info om det at blande væsker selv kan man besøge dette forum Selvblander Væske

Vil man have mere info om videnskablige undersøgelser med hensyn til E-Damper kan man besøge denne hjemmeside Videnskablige undersøgelser E-Damp

Batterivejledning - Batteri Skema - OHM´s Lov - Volt/Watt/Ohm Skema


Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-01-2014, 17:05   #41
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Så har posten været forbi med en lille pakke fra Toscanamail, 1L/100mg.
Væsken er, som de fleste baser fra øst, ikke helt klar, men en anelse gul/brun, og lugter lidt af askebæger... om det skyldes den høje styrke eller dårligere filtrering for tobaksrester ved jeg ikke...
Men den smager og virker helt fint, så nu kan EU/KB bare komme an med deres tåbelige forbud og restriktioner... :P
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2014, 17:16   #42
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ha ha ja så har du jo til et pænt stykke tid...

Jeg er ikke kommet videre...jeg ved ikke om jeg skal gøre det samme...da jeg har en til at blande min væske....og jeg blander ikke selv...

Men måske jeg kunne købe det alligevel og så hvis det hele går galt...ja så evt sende det til ham så han kan blande det op..

Kunne være jeg lige skulle vende det med ham...

JH...hvad var det for en af dem du har købt...evt lige et link til den...kan se at de har flere forskellige at vælge imellem..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2014, 17:47   #43
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Ja, der er til lidt tid, især da jeg havde "lidt" i forvejen...

Det er denne her http://www.toscanamall.com/en/eliqui...xic/ml-1000_ml

Jeg er ikke sikker på at linket peger på den rigtige styrke/mængde, da man kan vælge begge på siden, jeg valgte 1000ml og 100mg.

Den er desværre udsolgt lige nu i alt andet end 200ml.
Så der er nok andre der hamstrer til dårligere tider :/
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2014, 00:31   #44
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 51
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
Hej
jeg har lige bestilt vvæske ved mulen i dag. kun en halv liter, jeg har noget herhjemme i forvejen.. så har jeg besluttet at hvis der kommer de tåbelige nye regler, så må jeg holde med at dampe men det ligger så lige et par år ud i tiden.
__________________
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2014, 01:05   #45
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
En halv liter rækker også et godt stykke tid, alt efter styrke og forbrug.
Og du kan jo sikkert nå at købe mere inden et evt. forbud.

Det kan holde sig rigtig længe i fryseren, ved -18 grader er det stadig flydene.
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2014, 20:07   #46
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Har hørt man skal ned omk. 60-grader før VGP væsken fryser helt....
__________________
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2014, 22:34   #47
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja mit bliver bare stillet et mørkt sted...uden for meget varme...

Jeg har lige bestilt 1 L PG med 36 mg og 1 L VG med 36 mg..

Så det er ca 2 års forbrug for mig...når det er blandet op...og det er kun hvis jeg forsætter med den styrke jeg bruger nu...

Har aftalt med min "blandings mand" at jeg bare kan sende det og så mixer han det når tid er...

Så nogle køb mere og jeg kan være lige glad med deres restriktioner...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2014, 06:00   #48
Snurrberget
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-11 2012
Indlæg: 33
Styrke: 12
Snurrberget er ny på vejen
Jeg mener at reglen begrænser indholdet af nikotin til 20 mg, så der er vel ikke grund til bekymring på den korte bane.
Selv anvender jeg 24 mg væske, men om det er 24 mg eller 20 mg er ikke noget jeg vil hænge mig i.
Hvis/når direktivet bliver ophøjet til lov i Danmark, betyder det at jeg kan hente mit "narko" hos nærmeste Superbest eller Aldi, frem for at skulle bestille det i et andet land.
Alt i alt en bedre løsning for mig, nu og her.

Problemet er naturligvis at dette kun er et trinbræt til gradvist at mindske indholdet af nikotin, således at vi ender med e-væsker der er lige så interessante som alm. cigaretter er i dag.
Da jeg var ung *host* var der 2.8 mg nikotin i en Rød Look, og 2.2 mg i en Prince.
I dag skal man være heldig for at finde en cigaret med over 0.8 mg nikotin.
Hvorfor?
EU direktiver selvfølgelig.
Snurrberget er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2014, 12:54   #49
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Snurrberget Se meddelelser
Jeg mener at reglen begrænser indholdet af nikotin til 20 mg, så der er vel ikke grund til bekymring på den korte bane.
Styrken er ikke den eneste begrænsning, mængden begrænses til 10 ml pr "cigaret"/ampul, dvs. du kan max købe ½ml/20mg, i en "svær at åbne ampul"...

Citat:
Selv anvender jeg 24 mg væske, men om det er 24 mg eller 20 mg er ikke noget jeg vil hænge mig i.
Enig.

Citat:
Hvis/når direktivet bliver ophøjet til lov i Danmark, betyder det at jeg kan hente mit "narko" hos nærmeste Superbest eller Aldi, frem for at skulle bestille det i et andet land.
Alt i alt en bedre løsning for mig, nu og her.
Hvad tror du der sker med prisen?
Et optimistisk gæt vil være at den før omtalte ampul på ½ml/20mg vil koste det samme som 10 alm. cigaretter, sansynligvis mere...

Citat:
Problemet er naturligvis at dette kun er et trinbræt til gradvist at mindske indholdet af nikotin, således at vi ender med e-væsker der er lige så interessante som alm. cigaretter er i dag.
Og en sikker vej til afgifter...
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2014, 14:35   #50
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Når de laver dette...så er det jo næppe pga folks sundhed...

De mister milliarder på at folk damper og ikke ryger...og de penge skal ind igen..

Så de har selvfølgelig tænkt sig at folk der damper...ja de skal aflevere de samme penge som hvis de røg...

Nemmere at handle ind...nææ det tror jeg næppe...måske for dig Snurrebjerget....men ihvertfald ikke for mig...

Der er da ikke noget nemmere end at slå op på en hjemmeside og købe det man vil have og så kommer der sørme en og aflevere det herhjemme hos mig.....det kan ikke gøres nemmere..

Jeg har aldrig haft problemer med at handle på nettet...men jeg har til gengæld haft problemer med at kunne komme til de forskellige butikker...

Så det kommer nok lidt an på ens situation....helbred og hvor man bor osv osv...

Nu er jeg jo ny damper...så jeg skal ikke kunne sige om jeg ville kunne gå fra mine 26 mg til evt 20 mg uden problemer....

Men en ting jeg er sikker på....det er at der ikke skal sidde en eller anden nikkedukke der intet ved om at dampe og hvad det er...og bestemme om jeg skal dampe eller begynde at ryge igen...

Det er lige netop min frygt....at jeg skal starte med at ryge igen....hvis jeg feks ikke får nok nicotin...

Så at se dette som noget godt...ja det kan jeg absolut ikke...

Selv det med prisen på disse ting....det er endnu en faktor til motivation for folk der skal holde op med at ryge...

Og hvis der er noget som man kan sikker på....så er det at de vil hæve prisen så de kan få alle deres mistede penge ind igen...

I aftalen står der også at dem der laver ecigs...ja de skal kunne garantere at de ecigs vil afgive en ensartet tilføring af nicotinen....

(((((HALLO)))))) det kan jo ikke lade sig gøre....da vi alle suger forskelligt i dem...

Så den eneste måde de kan gøre det på....ja det er ved at lave auto dosering....det vil sige at den puster nicotinen ind i munden og slukker selv efter doseringen er opnået....

Så du kan ikke bestemme hvor lang tid eller hvor meget du suger ind...

De har også med i aftalen at der ikke må være andre ting i...altså ingen forudrenning...og det lyder jo rigtig godt...

Men i den virkelige verden...ja så kan det ikke lade sig gøre...

Så hvis den her aftale bliver stemt ind uden ændringer...ja så er det slut med at dampe som du kender det i dag...

Kan i alle sige højt....NICORETTE....Armen
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension