K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-05-2012, 17:05   #1
Betulle
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-01 2012
Indlæg: 10
Styrke: 13
Betulle er ny på vejen
Hjælp mig!!

Jeg er på sygedagpenge, og mine sygedagpenge skulle slutte her d.31, men jeg har søgt en revalidering, og er i arbejdsprøvning..

Jeg er blevet opereret d.7 maj, og skulle tilbage i praktikken d.4 juni, hvor jeg så skulle være til sidst i juli.. min sagsbehandler har hele tiden sagt at det ser super godt ud med at jeg skulle kunne få en revalidering, jeg skulle bare lige igennem denne arbejdsprøvning..

Jeg har nu modtaget et brev hvor der står at mine sygedagpenge ophører d.31 maj, og at jeg skal til møde der hvor jeg er i praktik d.29, så jeg ringede til min sagsbehandler og spurgte hvorfor nu alt det her, hun siger så at de ikke kunne tilbyde mig den praktik mere, så mine sygdagpenge ville slutte d.31, det forstår jeg ikke, de må da kunne give mig en ny praktik, det er jo ikke min skyld de ikke har timer nok til mig hvor jeg er nu, hvad stiller jeg nu op, jeg er optaget på skole, og skulle starte d.16 august, alt skulle ligesom være klappet og klar, men pludselig ryger jeg bare på kontanthjælp..

Knus Betina
Betulle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2012, 17:22   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Hvis du er godkent til rev. fra 1/8 burde du kunne få dine syge penge forlænget, hvis du ikke kan få dem forlænget kunne du måske få lov til at tage noegt kursus som sup. ind til du skal i skole ( på rev)

men vent der kommer flere råd fra folk der ved beder
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2012, 17:43   #3
Betulle
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-01 2012
Indlæg: 10
Styrke: 13
Betulle er ny på vejen
Jeg er ikke blevet tilkendt revalidering endnu, den ville min sagsbehandler sende til revaliderings rådet i juni, og så var hun 99 procent sikker på jeg ville få det, men nu mener dem jeg er i praktik hos pludselig ikke de kan give mig timer nok, og så slutter de det forløb, og så ryger jeg på kontanthjælp d.31 maj, jeg tænker bare om det ikke er muligt at få en ny praktik, jeg har været der 2 måneder her inden jeg skulle sygmeldes 4 uger, til d.4 juni..
Betulle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2012, 20:26   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Det brev du har fået, er der tale om en afgørelse på stop af sygedagpenge? Og er der en klagevejledning i det brev?

Du bør klage over afgørelsen, synes jeg.... Det er en elendig begrundelse at sige, at de ikke kunne tilbyde dig praktik mere... Det er da din arbejdsevne, det handler om - om du fortsat er syg osv.... De skal se på dit helbred osv....

Har du kigget på K10´s sygedagpengelink? Den er her:
http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Er du i fagforening, vil det være en god idé at kontakte dem og høre, om de vil hjælpe dig.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2012, 20:31   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
kan desværre ikke sige andet en smart måde og pille dine sygdagpenge fra dig
et jobcenter kan alt hvad de vil, men hvis de kan få dig over på kontanthjælp
så har sagsbehandleren løst det første problem med en syg borge
det er nemlig langt billigere for kommunen og afklage dig på kontanthjælp
en ekstra bonus er hvis du gift med en som høj indtægt eller du har over 10000 kr stående
så koster du nemlig ikke kommunen en krone, da du så ikke kan modtage kontanthjælp

samt du skal huske at hvis det viser sig du ikke kan klare en revalidering
så ryger du også på konatanthjælp

Men ja det eneste du kan gøre er at anke som curls skriver
men det kan tage et halvt år eller mere hos BAN, da kommunen sikkert vil fastholde deres sygedagpenge stop
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2012, 08:58   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
De må kun stoppe sygedagpenge med 14dages varsel.

Det betyder at du har fået afgørelse over sygedagpengestop, midt i maj?

Hvor er din fagforening?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension