K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-06-2014, 07:52   #71
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Det, at kommunens læge har skrevet/udtalt, at der er behandlingsmuligheder, er ikke noget du kan anke, det er jo ikke en afgørelse i din sag.

Men hvis du har lægepapirer, der modsiger kommunens påstand, så bør du finde/skaffe disse papirer og aflevere kopi af dem på kommunen, mod kvittering, og bede om, at få dem lagt i din sag.



Dette bør du gøre opmærksom på, på skrift.

Skriv til kommunen, at de har fejlciteret en læge, og vedlæg så kopi af det, som de har fejlciteret.
Og igen, så bør du aflevere det mod kvittering.



Jeg tror du står stærkere hvis det er en speciallæge der skriver det.



Hvis det er kommunens læges udtalelser du vil klage over, så gælder de 28 dage ikke, da det ikke er en afgørelse.

Men jeg vil da anbefale, at du alligevel reagerer så hurtigt som muligt.


Har du ikke tidligere været hos en speciallæge med dine problemer?

Tusind tak for svar vovse
Jo men det var kun i forbindelse
Med min føleforstyrelser, som de
Ikke kunne give svar på

Men ærligt så forstår jeg ikke noget som helts efterhånden
Nu har vi alle på k10 printet ind i hovdet at det ikke er diagnoser
Men arbejdsevne der skal dokumenters.

Nu har alle mine arbejdsprøvninger som iøvrigt har været yderst skånsomme,vidst meget meget lav
Arbejdsevne.og massiv skånebehov, så er
Det at jeg slet ik forstår hvordan kommunens læge
Bare ser bort fra det og ikke er med i hans konklusion.

Så er det jo ik kun arbejdsevnen de ser efter overhovedet??

Skal lige siges at min arbejdskade er anderkendt på midlertidig 45%
Og men 12 %.
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2014, 08:12   #72
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Star Se meddelelser
Så er det jo ik kun arbejdsevnen de ser efter overhovedet??
Jo, men det skal også vurderes om der er behandlingsmuligheder.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2014, 08:14   #73
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 12
Tazoom er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Star Se meddelelser
Men ærligt så forstår jeg ikke noget som helts efterhånden
Nu har vi alle på k10 printet ind i hovdet at det ikke er diagnoser
Men arbejdsevne der skal dokumenters.

Nu har alle mine arbejdsprøvninger som iøvrigt har været yderst skånsomme,vidst meget meget lav
Arbejdsevne.og massiv skånebehov, så er
Det at jeg slet ik forstår hvordan kommunens læge
Bare ser bort fra det og ikke er med i hans konklusion.

Så er det jo ik kun arbejdsevnen de ser efter overhovedet??

Skal lige siges at min arbejdskade er anderkendt på midlertidig 45%
Og men 12 %.
Det vigtige ER arbejdsevnen. Men diagnose er vigtig i forhold til behandlingsmuligheder og udviklingsperspektiver, og er altså væsentlig i forhold til det faktum at man skal være stationær. Tænk nu hvis der var en mulighed for at du om 5 år kan arbejde 10 min mere om dagen?!
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2014, 09:42   #74
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tazoom Se meddelelser
Det vigtige ER arbejdsevnen. Men diagnose er vigtig i forhold til behandlingsmuligheder og udviklingsperspektiver, og er altså væsentlig i forhold til det faktum at man skal være stationær. Tænk nu hvis der var en mulighed for at du om 5 år kan arbejde 10 min mere om dagen?!

Men jeg er jo stationær og behandlingsmulighederne,må
Da være udtømte siden jeg fik bevilliget flex i 2012?

Ikke sandt?
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2014, 09:50   #75
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du bør forelægge udtagelsen fra lægekonsulenten for din egen læge, og be ham kommeter i journal, som du så medtager og be dem vedlægge din sag.

Selvsagt af egen læge, der UNDERSØGER dig, vægter stærkere end lægekonsulenten, især når de ulovligt selv begynder at afholde konsultationer(hvilket det er, når de går imod, egne læger)
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2014, 09:53   #76
Moi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2013
Lokation: Sjælland
Indlæg: 172
Styrke: 12
Moi er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Star Se meddelelser
Men jeg er jo stationær og behandlingsmulighederne,må
Da være udtømte siden jeg fik bevilliget flex i 2012?

Ikke sandt?
Hmm jeg følger lige med her...

Jeg har fået afgørelsen fra ankestyrelsen hvor der står at jeg er berettiget til flex og ikke førtids, netop fordi der er behandlings-muligheder, jeg fik flex sidste år. (at ankestyrelsen/kommunen selv har opfundet en ny diagnose er så en anden sludder)

Sidst redigeret af Moi; 26-06-2014 kl. 09:56.
Moi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2014, 11:08   #77
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Du bør forelægge udtagelsen fra lægekonsulenten for din egen læge, og be ham kommeter i journal, som du så medtager og be dem vedlægge din sag.

Selvsagt af egen læge, der UNDERSØGER dig, vægter stærkere end lægekonsulenten, især når de ulovligt selv begynder at afholde konsultationer(hvilket det er, når de går imod, egne læger)

Tak popiae

Nu var det ikke en lægekonsulent, men en socialæge fra kommunen
Der udtaler sig ved ik om det gør en forskel?

Ved ik helt hvad du mener
Med ulovligt ? Min SB. havde informeret mig om hun ville
Holde et møde med socialægen, men hvor jeg ikke skulle deltage
Er det ulovligt?
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2014, 15:04   #78
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej jeg har læst det meste af din tråd.

Eftersom du jo er fleksjobber OG har en så lav arbejdsevne på ca. 4 timer om ugen (synes jeg, at jeg læste du fik afprøvet som arbejdsprøvning), og du selv ønsker førtidspension, hvorfor ikke søge førtidspension på det foreliggende? Hvis du gør det, så kommer din sag frem for rehabiliteringsteam og de skal undersøge, om du bør komme i ressourceforløb - og det ville jeg da mene er mest relevant for dig, da du allerede har en nedsat arbejdsevne - og også i forvejen er visiteret som fleksjobbber. I rehabiliteringsteamet kan de så vurdere om du skal bevilges førtidspension og er det et nej skal de skrive afslaget til dig.
Ellers burde du komme i ressourceforløb.

Jeg fatter ikke rigtig at den her sociallæge skal inddrages, for denne har slet ingen kompetence til at afgøre din arbejdsevne. Det er sagsbehandlerens ansvar! Det kan godt være, at den her læge kan mene at der er optræningsmuligheder, MEN som du siger selv, så mener din egen læge, at der ikke er behandlingsmuligheder - det er jo din læge som kender dig bedst.

Rehabliteringsteamet er egentlig oprettet pga. en af de årsager ved brug af lægekonsulenter, så de bør ikke bruge dem som dem der skal bestemme over sagen. Jeg mener en sociallæge ligner da en lægekonsulents opgave at vurdere. Husk det er altid sagsbehandleren der har ansvaret. Vægter denne på en sociallæges vurdering fremfor dine lægers vurdering - så er det for mig en ommer...

Overvej lige det med at søge på det foreliggende grundlag (føtidspension), hvis sagsbehandleren ikke selv ønsker at indstille dig til det. Men sørg for opdaterede lægelige oplysninger (f.eks. forværring i tilstanden osv.). Det er altid bedst med de aktuelle funktionsnedsættelser.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2014, 17:53   #79
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
CURLS tak tak tak fordi du har læst og sat dig ind i min tråd, du har lige reddet min dag ja hele sommerferien��TUSIND TAK FOR HJÆLPEN

har været helt i kulkælderen syntes F.... det er hårdt,det er ensomt og man møder den ene fejl efter den anden skal have styr på hver eneste komma.. Sagsbehandler der virker lidt ligeglade ..Det er svært at være en del af familien når tankerne køre hele tiden..

1) Er der en paragraf jeg kan henvise om at socialægen ikke har bemyndighed til at udtale sig om behandlingsmuligheder
Eller arbejdsevne, over min egen læge?

2) Min arbejdsevne er sat til 4 timer om ugen. Her er skånebehov eller pauser IKKE trukket fra + har jeg været nødsaget til af holde før tid pga. Af smerter og yderligere nedsat funktionsniveau.

3)Jeg har bestilt tid ved egen læge efter ferien, så må jeg jo få det på skrift igen igen at der ikke er medicinsk beh. Ej behandlingsmuligheder.

4) yderligere har jeg fagforeningen som også gerne vil have en af deres socialrådgiver til at se på min sag. pga. Af socialægens udtalelser.

5) ja det vil jeg gøre som min læge også har sagt kan jeg søge pension selv,hvis ikke SB.
Selv vil indstille.


Jeg glemte også at nævne at social lægen også mente at det vil hjælpe hvis jeg tabte mig fordi det vil "lette på trykket"

For det første skriver han at der ikke er nerve/ rod påvirkning hvad er det så lige der vil lette trykket ???han modsiger sig selv - og det passer så ikke helt, men det kan jeg heldigvis dokumenter.

For det første har jeg altid været overvægtig men har passet hus, hjem, have, arbejde, børn,været social gået lange ture, køre lange trækninger og været aktiv
osv. på ingen måder har jeg haft en nedsat funktionsevne pga. Af overvægt.Jeg har IKKE haft følgevirkninger af overvægt hverken forhøjet blodtryk eller sukkersyge ej smerter i knæ, så det er en ommer!



Min sb. Kan jeg ik helt finde ud af, mødt hende få gange, for det meste siger hun ik så meget, hun virker sød, næsten for venlig.. men ikke
Speciel hjælpsom, som hun på et tidspunkt nævnte " at hun har kommunen som puster hende i nakken" men det kan jeg jo ikke gør for. Det er jo ikke mit problem.

Bla. Til slut samtale ved sidste arbejdsprøvning sagde hun nærmest ingenting det syntes jeg var lidt tankevækkende,
Det var først da jeg til slut på mødet sagde at jeg ik kunne se mig på arbejdsmarkedet, at hun fik fremstammet at
hun ville tage min sag op med
Socialægen, at det så lige tog 11 uger at få det i stand er en hel anden historie.

Måske er der en rigtig god grund til at min sb. Er "stille"
Måske er der en grund til at hun ikke er interesseret i at finde ud ad hvor lav mit timetal er på, måske er der en grund til at hun mener at min egen læge og tidligere jobkonsulent "ikke ved om de nye regler" da de begge pegede på ingen arbejdsevne.

Måske var der en grund til, at hun allerede ved første møde med mig( havde knapt nået at sige Hej og sat mig ned på stolen) før hun bryder ud" du kan altså ikke få pension".

Jeg måtte gøre hende opmærksom på at nu var det ikke mig men i det tilfælde jobkonsulenten og lægen der på det tidspunkt havde udtalt sig og lige pluselig 3 min. Ind i samtalen havde hun faktisk allerede et job til mig hun vil forhøre sig med det samme.


Så måske er der en grund til at hun netop holder møde med socialægen
Istedet for noget som måske var mere til hjælp i min situation feks. Henvise til ny speciallæge som er blevet forslået sidst, eller at henvise til en funktions test ja jeg undre mig efterhånden.. Eller ser jeg spørgelser???

Så jeg var helt paf.. Efter og under mødet..
Det viser sig så og hold nu godt fast ar det faktisk er en velkendt arbejdsmetode/ taktik de bruger netop med det formål at flytte fokus til noget andet så man netop bliver paf...

Det har jeg fået bekræftet af fagforeningen, de fortalte mig det selv...at flere af deres medlemmer havde fortalt..

Puha... De skulle skamme sig


Tsk endnu en gang til jer alle

Sidst redigeret af Star; 26-06-2014 kl. 18:01.
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2014, 18:04   #80
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Hjælp web. Er kommet til at kopiere indlægget
3 gange efter hinanden hvordan det er sket ved jeg ikke
har prøvet at fjerne det men kan ikke vil du gøre det tak

SE VENLIGST SIDE 8 SIDSTE INDLÆG

Sidst redigeret af Star; 26-06-2014 kl. 18:07.
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension